Yamaha NMAX 125 / 155

LennV

MF'er
26 jul 2004
131
0
Biezelinge
"The new Yamaha NMAX will be launched in Indonesia, in February 2015, but the two-wheeler has been developed as a global model, and this means that we’ll get it in Europe and even North America this year."

  • Liquid-cooled single cylinder BLUE CORE engine sporting Variable Valve Actuation (VVA)
  • 155cc
  • 15pk
  • 13” wielen

2015-yamaha-nmax-all-new-scooter-launches-in-indonesia-but-goes-global-91745_1.jpg


"Yamaha has not mentioned a price for Europe or other western markets, but the Indonesian price is really appealing, as it translates to $2,165 or €1,900."

Bronnen:

http://www.autoevolution.com/news/2...nches-in-indonesia-but-goes-global-91745.html

https://scooterxpress.nl/yamaha-nmax-de-nieuwe-pcx-killer/
 
Laatst bewerkt:
ScooterXpress vraagt zich dan ook terecht af of dit dé PCX-killer wordt ;)

Ik ben heel benieuwd naar de prijs.
 
Geinig, voorzien van VVA, Variable Valve Actuation.

Zo te zien zowel variabele timing als variabele lichthoogte, voor zowel in- als uitlaat, de stoters lopen op rollen. Netjes voor zo'n klein blokje.
Zie deze afbeelding. Scroll naar figure 1.
 
Laatst bewerkt:
Alle merken kijken dan toch weer bij elkaar af wat populair is en het goed doet bij de consument; ik zie een mengsel van achterzijde van een gilera runner, middenstuk de pcx plus front iets van de xmax, tja ik moet zeggen heb zelf een pcx deze dan toch weer wat sportiever vind, slimme zet dus van yamaha :X
 
Zijn niet dezelfde scoots. De Majesty is er al wat langer. De Nmax is zojuist geintroduceerd.
Om in Honda termen te spreken, de Majesty behoort tot de Forza categorie, de Nmax tot de PCX.
 
Over smaak valt niet te twisten. Kan persoonlijk de vormgeving wel waarderen. Mooier als de Tmax-en.
De bovenste Majesty ken ik alleen inclusief windscherm.
 
Laatst bewerkt:
Van 155cc en 11kW voor 1900euro naar 125cc en 9kW voor 3800euro rijklaar.

Nee, dit wordt niks zo.
 
Ik vind het toch wel een zeer geslaagd model, en met 13 inch wielen, aBS, voor dit geld.
Kan duidelijk zien dat het een Jap is, ipv dat Taiwanees futuristisch designe!!!!!!
Daar moet je van houden. Ik dus niet.
 
Volgende week donderdag naar Lissabon om met de NMAX te rijden, introductie is te lezen in de Scooterxpress van juli.
 
Geinig, voorzien van VVA, Variable Valve Actuation.
Zo te zien zowel variabele timing als variabele lichthoogte, voor zowel in- als uitlaat, de stoters lopen op rollen. Netjes voor zo'n klein blokje.

Kijk even mee:
Blue Core VVA engine details promo video

 
Nee hoor als het goed os dan is se tricity de eerste bloucore.
Zo uit mijn hoofd hadden ze eerst de bloucore blok foto s op het net gelekt.
Daarna kwamen de spy foto s van de tricity.
En toen de aankondiging van de tricity oficieel was hadden ze gerept over een ongekende krachtige compacte 125cc blok met toch een verbruik van boven de 1:40 .
En dat dit blok dan later in andere modellen terug zou komen.
Deze blok is het antwoord van yamaha op de ultra zuinige eveneens krachtige pcx.
Wat ik wel heel grappig vind is de enorme hype en marketing over de zuinigheid van zo een 125cc.
Terwijl ik het juist heel vanzelfsprekend vind.
Als een beverly 500 al 1:25 kan rijden dan 1:40 of zelfs 1:60 helemaal niets bijzonders voor een scooter dat net iets meer weegt dan een sparta met.
De meeste 125 schakel motoren doen geloof ik toch ook gewoon 1:40 a1:50,
Ik ben meer onder de indruk van een 750cc twee cillinder en een 700cc die tussen de 1:28 en 1:35 rijd zonder aan sportiviteit te verliezen.
 
De Tricity heeft inderdaad ook al een Blue Core krachtbron maar dit blok is wel helemaal nieuw hoor, vier kleppen, VVA, andere koeling. Levendig blokje hoor en een fijne scooter ook!
 
Terug
Bovenaan Onderaan