Yamaha NMAX 125 / 155

Wow ik zie nu pas dat ie 191kg weegt! Yikes! Even 64 kilo meer dan de NMAX 155.
Ik dacht dat ie rond de 167kg zou wegen. 191kg is wel serieus zwaar. Die 127 kilo's maken de NMAX enorm wendbaar in de stad. Maar goed, eenmaal aan de rol merk je vaak minder van het gewicht. Mijn motor weegt ook 204kg. Dat is wat zwaar met verplaatsen, maar onder het rijden merk je dat niet.

Woensdag even een proefritje maken op een SH300. Die weegt trouwens 169kg. Even kijken hoe dat loopt vergeleken met de Aprilia Sportcity 300.
 
Afgelopen zaterdag bij Goedhart mijn Nmax opgehaald en gelijk een mooie rit binnendoor gemaakt langs de Lek naar H.i.Ambacht.
Waarom voor de Nmax gekozen?
De prijs 3599 euro dankzij de yamaha actie bij Goedhart eind maart(door dit forum op geattendeerd)
gewicht/pk verhouding en wat Enjoy2wheels ook al opmerkte, hij gaat door mijn tuinpoort en past in mijn schuurtje.
En om binnendoor naar Rotterdam of Dordrecht te rijden en af en toe naar mijn werk in Dordrecht.

Eerste indruk is het gemak en comfort waarmee je rijdt , bij stoplichten moeiteloos weg als eerste en makkelijk tussen de auto's door manoeuvreren.
Remt geweldig goed,misschien wat harde achtervering maar voor mij niet storend.
Van trillingen heb ik geen last van, is wel merkbaar maar ik had vroeger een yamaha xt dus ik ben wel wat gewend.
 
Mooie prijs, @viru ! Je kan ook echt wel de snelweg op hoor, max is toch 100... ding kan 110-120. Voor een kort stuk zou ik de snelweg niet schuwen. Maar binnendoor is ie natuurlijk beter in zijn element. Je bent idd als eerste weg, of je moet gewoon iemand hebben die wedstrijdje wil spelen en een snelle auto heeft. Daar ga je het niet van winnen.
 
Afgelopen zaterdag bij Goedhart mijn Nmax opgehaald en gelijk een mooie rit binnendoor gemaakt langs de Lek naar H.i.Ambacht.

Gefeliciteerd, mooie prijs ook. Ik zag van de week bij het Erasmus ziekenhuis een witte NMAX 155 staan met een redelijk nieuw kenteken. Was jij dat ?
veel veilige kilometers!
 
Mooi stuk(je) 😉

Wie heeft er al geëxperimenteerd met dr pulley sliders?

En een ander uitlaatje zeker gewenst.
Zoek dan één met een EU keurmerk want als nummer 2 er is willen we ermee naar Spanje rijden.

Tips,liefst beetje betaalbaar max 300,-
 
Zit te denken over een Fabbri top alto windscherm van 69 euro,deze 23,5 cm hoger dan het orginele scherm.
Ben zelf 1.80 dus kijk er makkelijk overheen .
Graag wat tips en ervaringen over windschermen en is iemand bekend met het merk Fabbri?
 
Goed verhaal Monomuis! Alleen de uitspraak "Een motorscooter is geen motor..." klopt niet en werkt (nog) meer stigmatiserend. Een motorscooter is gewoon een type motorfiets, net als een sportmotor, toermotor of een cruiser een type motorfiets is. Ik weet wel dat je het niet zo bedoeld, maar toch...
 
Bedankt allemaal. :)

Wat betreft een motorscooter is geen motor.. mensen zien het niet als een motorfiets en ik ook niet. Ik zie het als een zeer praktisch vervoersmiddel op twee wielen en een automaat. Praktischer dan een motor, helemaal voor woon-werk of in de stad. Iemand die nadenkt koopt een motorscooter, een motorfiets koop je meer op basis van emotie. En stigmatiseren... laat die motorrijders die commentaar hebben op alles en iedereen en geen ervaring er mee hebben lekker lullen joh, wij weten beter. De mensen die uitkomen op mijn testverslag zijn sowieso niet het type motorrijders die normaal op mijn website komen, want die zoeken een eerste motor voor het A1- of A2-rijbewijs en dat is in 99 van de 100 gevallen géén motorscooter. Ik zal ze ook niet overhalen omdat wel te doen, want iedereen weet voor zichzelf wat ie nodig heeft. Nederland zal past een motorscooterland worden als je er met B op mag rijden en de wegen zo vol komen te staan dat er constant files zijn. Tot die tijd blijft men in de auto zitten en zie je heel af en toe iemand op een motorscooter.
 

Dag Monomuis.

Mooi stukje heb je daar geschreven over de NMAX 155. Het doet me gelijk denken aan de Honda Dylan die ik heb gehad, soms mis ik hem Ongeveer de zelfde scooter die jij nu getest hebt. Ook 15pk en een top van 120 max met de wind mee. Op de snelweg was het ook nog goed te doen zolang je maar boven de 100km/h bleef rijden. En dat kon je best wel een uur vol houden. Nu een aantal jaren verder, en een paar motorfietsen, heb ik weer een scooter gekocht. Dit keer een Xmax 300 en dat is toch wel heel andere koek, soms mis ik de Dylan nog wel.
 
Hoi eip,

Ik had een Suzuki Sixteen 150. Exact hetzelfde, ook 120km/u en 15pk oid. Erg leuk ding, maar ik wilde toch meer cc's. Dat werd een Yamaha X-City 250. En na een jaar dat ding te hebben, miste ik het schakelen en werd het een niet al te oude Kawasaki ER-5. :+ XMAX 300 is mooi spul, voor mij te duur voor erbij en mijn huidige ER-6N gaat absoluut de deur niet uit. :)
 
Goed stuk, Monomuis.
Ik zie dat ik er ook in voorkom:
"Je pakt 'm niet om een lange toertocht te maken (hoewel, er zijn mensen die dat wel doen)" :+
 
Jij doet het helemaal extreem! :)
Vandaag de GSX-S750 MotoGP edition inleveren en dan weer terug naar huis op de Suzuki Address 110.
Dat zal even wennen worden en dan is de GSX nog geknepen. ;)

Binnenkort ook nog een keer de BMW C400X onder mijn kont, hoor daar positieve verhalen over (even los van de prijs).
 
Binnenkort ook nog een keer de BMW C400X onder mijn kont, hoor daar positieve verhalen over (even los van de prijs).

Bij Arie Molenaar, hebben ze nog een demo staan. Dan kun je er gelijk weer een mooi verslagje van maken, met video's.
:Y

Groeten.
 
Zoveel NMAX 155 rijders zijn er nog niet op MF. :)

Ondertussen ben ik aan het rondkijken voor wat vlotters dan mijn Address, maar ik moet helaas constateren dat al het 2e hands spul gewoon slecht onderhouden is door de vorige eigenaren en motorzaken vaak de hoofdprijs vragen. Voor veel geld koop je een roesthok en voor ietsje meer heb je dan nieuw met garantie en roest is dan nergens te vinden. Hoeveel moeite is het om je motorscooter voor de winter even te behandelen tegen pekel? Ik moet helaas constateren dat de SH300's waar ik naar ben wezen kijken gewoon in slechte staat zijn vwb het metaalgedeelte. Ben niet van plan om duizenden euro's te betalen voor de roest van een ander. Ik snap best dat een motorscooter minder liefde krijgt dan een motor, maar even behandelen voor de winter en een beetje liefde geven is toch niet teveel gevraagd?

Ondertussen verder met mijn zoektocht naar een vlottere motorscooter. De NMAX 155 zit nog in de race, de SH300 is leuk en snel, maar heb ook even op een Beverly 350 kunnen rijden en dat zit een (heel) stuk lekkerder, van het hoge gewicht merk je weinig en heb het idee dat de beenruimte groter is. Alleen de prijs van een nieuwe SH300 of BV350 is voor 'leuk voor erbij' wat hoog. Of er moet nog ergens een leuke XMAX 250 ABS te koop zijn die er fris uit ziet, maar ook die is een stuk groter dan een NMAX, SH300 of BV350. Anyway, het is een luxe, dus geen haast.
 
......... Ik snap best dat een motorscooter minder liefde krijgt dan een motor ......

Ik niet...... Kost allemaal geld genoeg, probeer het dan toch tenminste een beetje netjes te houden. Al begrijp ik dat het in de winterperiode niet allemaal zo simpel is.
Zo rij ik met de fiets zomer en winter naar het werk maar die staat er nog steeds perfect bij....... al zeg ik het zelf. Die wordt zelfs maandelijks in de wax gezet, tot het tandwiel toe..... :-)

......... maar even behandelen voor de winter en een beetje liefde geven is toch niet teveel gevraagd?......

Idd.
 
@JohanX gelukkig zijn er nog motorrijders die 'm wel mooi willen houden.
Maar van wat ik tot nu toe zie aan SH300's bijv. neig ik gewoon sneller naar nieuw dan 2e hands. Maar voor nieuw vind ik 6500 euro een hoop geld
voor 'leuk voor erbij' naast de gewone motor. Beverly 350 kost hetzelfde. Of ik zou eens moeten kijken om een Beverly 350 te importeren uit Duitsland. Maar goed, op de foto's zie je vaak ook niet de roest en pekelschade, dat doe je pas als je 'm met je eigen ogen ziet. Overigens verkies ik Beverly 350 boven SH300. Het zit fijner, weegt wel meer, maar zit beter, is sneller, meer bergruimte zowel onder het zadel als in de voorkap en je hoeft niet per se een koffer mee om wat spullen mee te kunnen nemen.

Maar goed, NMAX zit dus ook nog wel in de race, want zat ruimte onder het zadel (zonder koffer) en voor binnendoor komt het prima mee. Met een 300cc'er binnendoor ga je weer snel veel te hard en op de snelweg ben je wel snel, maar je hebt weer niet het vermogen van een motor. Eerste wereld problemen. :+
Feit blijft dat motorscooters leuk zijn en verdomde praktisch.
 
Terug
Bovenaan Onderaan