Yamaha NMAX 125 / 155

Leuk man, alvast gefeliciteerd ermee! Gezellige en heel prima motorzaak hè. Ik zag de Nmax broederlijk naast een Xmax250 en Xmax300 staan, heel duidelijk het kleinere broertje! 😎😁
De wegligging van de Nmax is trouwens meer dan prima. Lekker stabiel en doet ondanks het lichtere gewicht hierin niet onder voor de Xmax.Ook lekker pittig, boven de 90 merk je natuurlijk wel dat de Xmax krachtiger is, maar dat is ook logisch. :]
Inderdaad ik ben prima geholpen en ben tot nu toe erg tevreden. Veel plezier met je scoot!
 
Zoooooooo.
Eerste 1000 km zijn een feit.
Vanavond eerste beurt en gelijk "vragen" of ze de sliders willen monteren.

Zal wel gezeur krijgen over de garantie vrees ik.

Naja dan doe ik het zelf toch 😊👍
 
Nou, zowaar ze zette de sliders erin.
Na wat gemompel over garantie en een kleine arbeidsloon.

Bij het teruggeven van de sleutels zei de medewerker nog.......laat je wel effe weten hoe het bevalt???

Haha uiteraard.
Die eerste beurt is wel een beetje bullshit hoor.
Komt erop neer dat enkel de olie word vervangen met uiteraard hun 1000 liter standaard 10w40 kan alles olie.

Daar lepel ik zelf wel de beste olie in.
Cardan olie doe ik ook maar zelf want dat hoort ook niet bij de beurt.

Effijn.

Een direct voelbaar soepeler optrekken met minder pieken en dalen maar een heerlijk vloeiende acceleratie.

Trekt iets lekkerder door.
Goede keus dat is zeker.
 
Top, bedankt voor de update! Ik ben ook benieuwd wat je gemiddelde topsnelheid was standaard en wat die nu is. (windje mee en tegen)
 
Mja dat is niet echt té zeggen na 1 ritje naar huis.

Ik zal het bijhouden en hier plaatsen.
Hou in gedachte dat ik de 13 gram heb van dr pulley en origineel is ook 13 gram.

Gaat dus echt om het verschil in werking.

Dat gezegd.

Ik heb zojuist de cardanolie vervangen terwijl de dealer dat had moeten doen.

Beetje slordig wel.
 

Bijlagen

  • 20190815_125207.jpg
    20190815_125207.jpg
    89,3 KB · Weergaven: 19
  • 20190815_125857.jpg
    20190815_125857.jpg
    152,7 KB · Weergaven: 18
Als je veel in de stad rijd dan is de 12 gram wellicht een nog betere keus.
Ik mis nog dat wegschieten wat mijn oude 150 Honda zo heerlijk deed en ook gewoon 120 liep met niet te veel negatieve wind.
 
Niet echt té zeggen aangezien ik nog niet echt vol gas lange afstand heb gereden.
Hoeft toch ook niet langdurig vol gas te zijn? Ik heb met nog geen 200km op de teller al even (heel kort) vol gas gereden en haalde zonder moeite 115. Durfde nog niet langer vol gas te rijden, ik wil het motortje nog even sparen. Het lijkt me dat 120 km/u reëel haalbaar moet zijn in standaard configuratie.
 
Nog iemand iets nieuws te melden? Ik ben nog aan het inrijden. Fijn scootertje, heel betrouwbare wegligging. Met passagier (tesamen 150kg) redelijk vlot naar 104 km/u. Maar heel kort gedaan, zit misschien nog iets meer in.
Eén klein negatief puntje tot dusver; met bijna gas dicht manoeuvreren in drukte of op een parkeerplaats is het lastig om een constante langzame snelheid te rijden. Dit fenomeen heb ik ook eerder ergens in een review gelezen, het z.g. aan/uit effect. Dit rijd wat stotterig. Hopelijk lost dit probleem(pje) zich op naarmate de scooter verder ingereden is, of misschien door andere rollers.(?) Verder dikke pret met de Nmax hoor! 😋
 
Hallo allemaal.

Omdat ik in 1988 mijn auto rijbewijs in Frankrijk heb behaald (gezien ik daar jaren heb gewoond) kreeg ik er destijds een A1 bij.
Dit is gelukkig later bij het omzetten naar een NL rijbewijs blijven staan.
Hierdoor kan ik iig een beetje spelen met kleine motoren en motorscooters: voor grote afstanden pak ik de auto wel.

Ik heb in het verleden een KTM Duke 125 gehad, veel later een gave, maar trage Yamaha TW125. Deze moest plaats maken voor een nieuwe Honda CB125R.
Maar het probleem met A1 motoren is dat men er van uit gaat dat je snel bent, en dat is dus niet zo.
Hierom heb ik gekozen voor de Yamaha NMax 125, welke ik nu een maand in mijn bezit heb: veel minder last van klevers enz.
Alleen groeten de meeste motorrijders mij niet meer, maar goed, zo hou ik wel m'n twee handen aan het stuur….

Ik moet zeggen dat ik er veel plezier aan heb: het is een lekker vlot ding, maar ik kan ook zonder opgemerkt te worden rustig met 30km/u door de stad cruisen.
Wel heb ik de Yamaha Comfort seat erop gezet (en dat scheelt een boel, want ik heb bijna geen last meer van een zere kont), YSS achterveren, een Arrow Urban uitlaat en een DNA luchtfilter. Oh, en van die leuke remhendels van Aliexpress ;)

Misschien zal ik er een (standaard Yamaha)155cc cylinder kit op laten zetten: het schijnt dat de rest, behalve de injector dan, precies gelijk is.
Maar voorlopig nog even genieten van de laatste mooie dagen!

IMG_20190913_164142.jpg
 
Ik kreeg de NMAX 155 op 121 km/u, ben ook wel benieuwd wat het met die aanpassing doet qua top.
Heb nog steeds geen NMAX 155 gekocht, ik wacht nog even de EICMA af qua nieuws. Misschien dat Suzuki wakker gaat worden en terug komt met een Sixteen met ABS of iets in de trend van een NMAX, maar wat kleiner is dan een Burgman. De Burgman 200 is te groot voor wat ik zoek.

Die Arrow onder de NMAX ziet er goed uit!
 
Ik kijk ook uit naar de EICMA.
Ik zoek nog steeds een lichtere en lagere scooter. Met een comfort zadel komt voor mij de NMax 155 weer in beeld. Maar ik wil eerst de Italjet Dragster 200 zien. Bijna 20pk en 112kg, dat belooft wat. :t
 
Ja dat belooft zeker wat. Alleen geen bergruimte, dus voor mij valt het dan af. Grote voordeel van een scooter is de bergruimte.
 
Er zit bergruimte onder het zadel volgens de dealer, maar ik weet nog niet hoeveel. Na de EICMA weten ze meer omdat ze daar naartoe gaan, zeiden ze.
 
Ik kende zo'n Italjet 200 nog niet. Even google erop los gelaten, maar dat is niet iedereens cup of tea. Mijnes ook niet, vind het maar een raar ding. Misschien dat je onder het zadel nog net een schijfremslot kwijt kan, maar dan houd het wel op. Daarnaast ook niet bepaald een koopje, in Italië rond de €4900, dus reken hier maar op €5500/6000.
 
Ze zullen idd best wat kosten. En dan is de vraag nog hoe goed de kwaliteit is. Bij Yamaha weet je wat je koopt.

Eind van de maand Goedhart Mega Motormarkt. Blaadje nu binnen, korting op diverse motoren, helaas geen Yamaha en dus ook geen NMAX 155.
 
Ik kreeg de NMAX 155 op 121 km/u, ben ook wel benieuwd wat het met die aanpassing doet qua top.
Heb nog steeds geen NMAX 155 gekocht, ik wacht nog even de EICMA af qua nieuws. Misschien dat Suzuki wakker gaat worden en terug komt met een Sixteen met ABS of iets in de trend van een NMAX, maar wat kleiner is dan een Burgman. De Burgman 200 is te groot voor wat ik zoek.

Die Arrow onder de NMAX ziet er goed uit!

Van Suzuki hoef je niet veel te verwachten, die komen toch niet met een vernieuwde sixteen. Ze hebben die vorige sixteen er niet voor niets uitgedaan, van de SV modellen is er ook een 400cc versie, en die kun je in Europa ook niet krijgen, terwijl de andere japanse merken wel een 400cc naked bike in hun progamma hebben. Als je dit jaar nog een nieuwe NMax 155 koopt, dan krijg je nog het meeste terug voor je Suzuki. Of je moet je Kawa ook van de hand doen dan kun je gelijk en XMax-300 kopen, en dan ben je helemaal het mannetje.:Y

Ik heb zelf een Honda Dylan gehad, en die had het zelfde vermogen als de Yamaha Nmax 155 die jij e.v.t. wilt kopen. Ik heb nu een jaar de Xmax 300 en die is een stuk sneller met optrekken dan de NMax 155. En als je een paar auto's in wilt halen hoef je maar een draai aan het gas te geven en je schiet er voorbij. En je kunt er ook op de snelweg beter meekomen met het overige verkeer.

Groeten Eip.
 
Van Suzuki hoef je niet veel te verwachten, die komen toch niet met een vernieuwde sixteen. Ze hebben die vorige sixteen er niet voor niets uitgedaan, van de SV modellen is er ook een 400cc versie, en die kun je in Europa ook niet krijgen, terwijl de andere japanse merken wel een 400cc naked bike in hun progamma hebben. Als je dit jaar nog een nieuwe NMax 155 koopt, dan krijg je nog het meeste terug voor je Suzuki. Of je moet je Kawa ook van de hand doen dan kun je gelijk en XMax-300 kopen, en dan ben je helemaal het mannetje.:Y

Ik heb zelf een Honda Dylan gehad, en die had het zelfde vermogen als de Yamaha Nmax 155 die jij e.v.t. wilt kopen. Ik heb nu een jaar de Xmax 300 en die is een stuk sneller met optrekken dan de NMax 155. En als je een paar auto's in wilt halen hoef je maar een draai aan het gas te geven en je schiet er voorbij. En je kunt er ook op de snelweg beter meekomen met het overige verkeer.

Groeten Eip.
Ik ben het met Eip eens. Ik kom van een sh150, met zoveel cc kom je wat minder op gang.
Nu met een XMax 300 inderdaad een draai aan de hendel en je bent weg. En wat heerlijk een echte motorfiets voorvork. Lekker stabiel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan