Yamaha NMAX 125 / 155

Met 450km op de NMAX heb ik wel een bilmassage nodig. Sowieso toch wel wat vaker verzitten ook tijdens kortere ritten.
Zit er verder een beetje aan te denken om wellicht de NMAX 155 weg te doen. Heerlijke machine, maar met de uitbreiding van het gezin is er dus gewoonweg minder tijd om twee motoren te rijden. Dus ja.. blijf ik weinig rijden of doe ik 'm weg. Twijfel, twijfel.
Nu is de motorscooter ook gekocht voor woonwerk-verkeer door de seizoenen heen, zodat ik mijn motor niet hoef te belasten daarmee, maar nieuwe baan in de buurt, dus de noodzaak is weg. Blijft natuurlijk wel leuk om te scooteren, maar mijn zoon wil ook meer aandacht en ik heb zo'n flauw vermoeden dat mijn vrouw binnenkort voor #2 wil gaan. :+ Maar ik heb mijn vrouw wel duidelijk gemaakt dat de motor zeer zeker niet weg gaat. :]

Of ik moet 'm op Motoshare zetten en 'm zo rijdende houden. :P
Anyway, als ik een keer wil motorscooteren, kan ik altijd bij importeurs aankloppen en aangezien ik jaarlijks minimaal één motorscooter wil reviewen, is dat in elk geval geen issue.
 
Ik blijf twijfelen om de NMAX weg te doen.. of eigenlijk, gister zo lekker relaxt weer naar huis gereden na het inleveren van een testmotor, dat ik 'm helemaal niet weg wil doen. Wat een draaikonterij. Feit blijft dat ik minder tijd heb om te rijden, maar die NMAX vreet verder ook weinig brood en eerlijk is eerlijk... rijden op een motorscooter is nu eenmaal comfortabel en die NMAX weegt zo weinig en is zo klein dat je 'm echt overal tussendoor gooit. Bochtjes en rotondes kan je zo speels pakken... ik blijf fan van motorscooters. Blijft grappig dat veel mensen er niet op gezien willen worden en zeker ook niet willen groeten. Tenzij jij als scooteraar eerst groet, dan groeten ze over het algemeen wel.
 
Ik blijf twijfelen om de NMAX weg te doen.. of eigenlijk, gister zo lekker relaxt weer naar huis gereden na het inleveren van een testmotor, dat ik 'm helemaal niet weg wil doen. Wat een draaikonterij. Feit blijft dat ik minder tijd heb om te rijden, maar die NMAX vreet verder ook weinig brood en eerlijk is eerlijk... rijden op een motorscooter is nu eenmaal comfortabel en die NMAX weegt zo weinig en is zo klein dat je 'm echt overal tussendoor gooit. Bochtjes en rotondes kan je zo speels pakken... ik blijf fan van motorscooters. Blijft grappig dat veel mensen er niet op gezien willen worden en zeker ook niet willen groeten. Tenzij jij als scooteraar eerst groet, dan groeten ze over het algemeen wel.
Gewoon houden, want die ga je zoveel missen dat je toch weer een scooter gaat kopen. Wij kennen jou. ;):+
 
Ja en als ik de motor er uit zou gooien, dan mis ik weer het schakelen. Daarom moet je eigenlijk allebei hebben. ;)
Als k 'm een maand stil laat staan, kost dan 27 euro. Valt ook wel mee.. 17 euro allrisk verzekering 10 euro wegenbelasting. En wel het gemak dat je 'm kan pakken wanneer je wil en dat ie dus maar 1 op 35 loopt.
 
Ik heb het uitgerekend voor mijn Beverly 300, aan 4000km/jaar.
Komt op een 66€/maand uit.
Brandstof, verkeersbelasting, onderhoud, verzekering, pechverhelping en banden inbegrepen.
Vind ik nog altijd goedkoop voor de ontspanning en het plezier dat ik eraan beleef.
 
Ik heb het uitgerekend voor mijn Beverly 300, aan 4000km/jaar.
Komt op een 66€/maand uit.
Brandstof, verkeersbelasting, onderhoud, verzekering, pechverhelping en banden inbegrepen.
Vind ik nog altijd goedkoop voor de ontspanning en het plezier dat ik eraan beleef.
Dat is absoluut een heel acceptabel bedrag! En zo'n Bev 300 is leuk, rijdt nog net even wat volwassener dan een NMAX.
Zat eerder te dubben om een Bev 350 te kopen, maar vooral in de stad is de NMAX toch echt veel wendbaarder, met name als je ook vaak tussen de auto's door wil schieten. Binnenkort spring ik op de 400 om te testen, dat kan alleen maar leuk worden!
 
Ik heb besloten om naar Frankrijk te gaan en dit keer geen hoge bergen. Ik richt me vooral op mooie plekken om met een drone te filmen, zoals Etretat, Mont Saint Michel, Port-Louis, mythische stenen in Carnac en rotswoningen in Vezere en Dordogne.
Sommige plaatsen zijn normaal erg druk, maar nu zal het door Corona rustig zijn. Ik vertrek 11 juni.
 
Ik heb besloten om naar Frankrijk te gaan en dit keer geen hoge bergen. Ik richt me vooral op mooie plekken om met een drone te filmen, zoals Etretat, Mont Saint Michel, Port-Louis, mythische stenen in Carnac en rotswoningen in Vezere en Dordogne.
Sommige plaatsen zijn normaal erg druk, maar nu zal het door Corona rustig zijn. Ik vertrek 11 juni.
Uitstekende keuze. Een heel mooi stuk Frankrijk.

Als je de Mont Saint Michel bezoekt laat de toeristische winkeltjes links liggen en ga zeker een geleid bezoek brengen aan de abdij bovenop de berg. Met wat geluk tref je een goede gids die kan overbrengen wat voor wonderbaarlijk en voor zijn tijd revolutionair gebouw dat eigenlijk is.
Dat kan je natuurlijk niet op de scooter. Die zal je beneden op de parking moeten achterlaten.

Als je van Etretat naar de Mont Saint Michel rijdt door het groene en vruchtbare Normandië is Bayeux ook een enorme aanrader. Het museum met het wandtapijt dat verhaalt hoe Willem de veroveraar nu bijna 1000 jaar geleden Engeland verovert is een toeristische topper maar ondanks dat het bezoek meer dan waard.
En Normandië? Dat is lekker eten.
 
Ik heb besloten om naar Frankrijk te gaan en dit keer geen hoge bergen. Ik richt me vooral op mooie plekken om met een drone te filmen, zoals Etretat, Mont Saint Michel, Port-Louis, mythische stenen in Carnac en rotswoningen in Vezere en Dordogne.
Sommige plaatsen zijn normaal erg druk, maar nu zal het door Corona rustig zijn. Ik vertrek 11 juni.
Mijn plan is ook frankrijk, ik ga omstreek 20 juni voor 2 weken. mijn plan is ook nomandie, we zullen moeten afwachten of alles open is.

Bouke
 
Mijn plan is ook frankrijk, ik ga omstreek 20 juni voor 2 weken. mijn plan is ook nomandie, we zullen moeten afwachten of alles open is.

Bouke
Ook op de Nmax?
Frankrijk gaat 9 juni open voor buitenlandse toeristen. Ik ben dan volledig gevaccineerd, dus dat scheelt. Maar met een negatieve test mag je het land ook in.
Voor niet gevaccineerden is Oostenrijk ook interessant, want die accepteren ook gecontroleerde zelftests.
 
Ook op de Nmax?
Frankrijk gaat 9 juni open voor buitenlandse toeristen. Ik ben dan volledig gevaccineerd, dus dat scheelt. Maar met een negatieve test mag je het land ook in.
Voor niet gevaccineerden is Oostenrijk ook interessant, want die accepteren ook gecontroleerde zelftests.
nee op sym joymax 300. ik behoor niet tot groep van vaccinatie... 1966 komt waarschijnlijk leter aan de beurt.
 
Ik heb besloten om naar Frankrijk te gaan en dit keer geen hoge bergen. Ik richt me vooral op mooie plekken om met een drone te filmen, zoals Etretat, Mont Saint Michel, Port-Louis, mythische stenen in Carnac en rotswoningen in Vezere en Dordogne.
Sommige plaatsen zijn normaal erg druk, maar nu zal het door Corona rustig zijn. Ik vertrek 11 juni.
Op een nmax helemaal naar Frankrijk ? dat lijkt mij best heel eind voor een 155cc, kan dat blokje zo’n reis aan ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan