Yamaha NMAX 125 / 155

Van de Nmax website van Yamaha:

Onze manier van leven verandert en we moeten nadenken over nieuwe manieren om ons in en rond de stad te verplaatsen. Omdat we een zekere sociale afstand moeten bewaren, zijn overvolle openbare transportsystemen veel minder aantrekkelijk geworden.

De pandemie als verkooppunt. _O-
 
Van de Nmax website van Yamaha:

Onze manier van leven verandert en we moeten nadenken over nieuwe manieren om ons in en rond de stad te verplaatsen. Omdat we een zekere sociale afstand moeten bewaren, zijn overvolle openbare transportsystemen veel minder aantrekkelijk geworden.

De pandemie als verkooppunt. _O-
Ja dat zie je vaker hoor. Ook bij autozaken prijzen ze vooral kleine auto's aan met hoe makkelijk stadsvervoer het is en je dan niet in het overvolle ov moet waar je de 1,5m niet kunt waarmaken. (Nee je gaat lekker in de file staan, wel eens spits door hartje Rotterdam gedaan?! 🤣) En ook snorscooters vooral de elektrische worden zo vermarkt. (Ookal krijgen die ook volgend jaar een helmplicht en moeten de rijbaan op, dus die van mij is eruit. Dan maar motorscooteren. 😁)
 
Ga gewoon naar een degelijke bandenzaak. Die zouden de nodigde apparatuur moeten hebben.

De Yamaha-dealer had het in elk geval niet, mijn vaste huisdealer ook niet, wel een bromfietszaak iets daarnaast. Maar die had weer geen tijd. :)
Komt wel een keer goed.
 
De Yamaha-dealer had het in elk geval niet, mijn vaste huisdealer ook niet, wel een bromfietszaak iets daarnaast. Maar die had weer geen tijd. :)
Komt wel een keer goed.
Voor banden ga ik naar een gespecialiseerde bandenzaak. En hier in de omgeving is er één en die hebben goed materiaal. Doen vooral banden van motorfietsen en auto's tot en met racewagens. Maar zal wel een beetje ver zijn voor jou om er naartoe te komen. En ik wil hier ook geen reclame maken.
Zo een zaak moet er bij jou in de buurt ook zijn.
 
Ja dat zie je vaker hoor. Ook bij autozaken prijzen ze vooral kleine auto's aan met hoe makkelijk stadsvervoer het is en je dan niet in het overvolle ov moet waar je de 1,5m niet kunt waarmaken. (Nee je gaat lekker in de file staan, wel eens spits door hartje Rotterdam gedaan?! 🤣) En ook snorscooters vooral de elektrische worden zo vermarkt. (Ookal krijgen die ook volgend jaar een helmplicht en moeten de rijbaan op, dus die van mij is eruit. Dan maar motorscooteren. 😁)
Ik denk dat die corona wel wat veranderd heeft in hoe mensen zich verplaatsen. Misschien is dat tijdelijk, mogelijk ook niet.
Ondanks dat nog altijd veel mensen van thuis werken is de drukte tijdens de spits 's morgens en 's avonds helemaal terug van weggeweest. En op zaterdag is het hier overal, nochtans een landelijke omgeving, heel de dag opvallend druk verkeer.
En de bussen die rijden hier een beetje doelloos, nagenoeg leeg rond.
 
Leuk! Met een SH300 er op uit. Ik kan niet zomaar even een paar maanden of jaren weg, iets teveel vastigheid hier. Financieel lukt het wel, maar dan zit je nog met baan, huis, vrouw, kind. Ook mooi dat ze in Amerika zijn geweest met dat ding. Veel herkenbare punten voor mij, al deed ik alle USA roadtrips met de auto.

Voor banden ga ik naar een gespecialiseerde bandenzaak. En hier in de omgeving is er één en die hebben goed materiaal. Doen vooral banden van motorfietsen en auto's tot en met racewagens. Maar zal wel een beetje ver zijn voor jou om er naartoe te komen. En ik wil hier ook geen reclame maken.
Zo een zaak moet er bij jou in de buurt ook zijn.

Dan moet ik eens goed zoeken naar zoiets. JE mag hier best een naam noemen hoor, al is dat natuurlijk in Belgie en niet in NL. :)

Ik denk dat die corona wel wat veranderd heeft in hoe mensen zich verplaatsen. Misschien is dat tijdelijk, mogelijk ook niet.
Ondanks dat nog altijd veel mensen van thuis werken is de drukte tijdens de spits 's morgens en 's avonds helemaal terug van weggeweest. En op zaterdag is het hier overal, nochtans een landelijke omgeving, heel de dag opvallend druk verkeer.
En de bussen die rijden hier een beetje doelloos, nagenoeg leeg rond.

Het is hier gewoon druk op de weg, je merkt niets van een extreem dodelijk virus waarvoor iedereen het vaccin moet nemen omdat de mensheid het anders niet gaat overleven. Gewoon druk op de weg. Druk overdag, druk 's avonds. Zelfs met de avondklok hier vond ik het nog druk op de snelweg (ik mocht zelf niet naar buiten, maar je hebt door het land verkeerscamera's hangen die je online kan zien). Het was wel heeeerlijk rustig op de weg in maart 2020. Nog nooit zulke lege snelwegen overdags gezien in Nederland. Om nog even terug te komen op Amerika, daar was het bijv. niet gek om in Mississippi op de I-55 snelweg gewoon een kwartier lang niemand voor of achter je te zien. :)
 
leuk vergelijk, mijn vraag is alleen is die 6 ltr tank lastig of echt een probleem bij lange tochten ?

Bouke
 
leuk vergelijk, mijn vraag is alleen is die 6 ltr tank lastig of echt een probleem bij lange tochten ?

Bouke
Ligt eraan waar je rijdt. In afgelegen gebieden is het echt lastig en had ik een 1,5 liter Fuelfriend bij me. Tankstations bestaan soms niet meer of zijn uitverkocht.
Daarbij is het irritant dat je per dag meerdere keren moet tanken. Ik ben er op de Nmax veel meer mee bezig dan op de Forza.
 
Laatst bewerkt:
Ligt eraan waar je rijdt. In afgelegen gebieden is het echt lastig en had ik een 1,5 liter Fuelfriend bij me. Tankstations bestaan soms niet meer of zijn uitverkocht.
Daarbij is het irritant dat je per dag meerdere keren moet tanken. Ik ben er op de Nmax veel meer mee bezig dan op de Forza.
Pfffff jaaaaa....kan me voorstellen dat het zo af en toe billen knijpen is.
Haal ik of haal ik het niet? 8)7
 
Range anxiety. Zoals met een elektrische auto.
Met mijn Beverly haal ik 300km met één tank en dat vind ik al weinig.
Eens!
M'n Forza heeft 11.5 liter aan boord en dat is ook goed voor een dikke 300km, maar had best een paar liter meer mee willen hebben.
Gewoon voor dagelijks gebruik prima, maar voor een flinke tocht best krap bemeten.
Voordeel t.o.v. elektrisch is natuurlijk dat je met 5 minuten weer een volledige range hebt, dat wel :)
 
De NMAX is eigenlijk ook gewoon voor urban mobility in de stad. Niet om lange afstanden mee te rijden. Het kan wel, zoals Gerdien bewijst, maar het doel van de scooter is gewoon om in en om de stad je makkelijk te kunnen verplaatsen. Dan is zo'n 6,5L tankje niet erg, 200 km in de stad rijden is dan nog redelijk wat. De Kymco K-Pipe 125 (semi-automaat), die had 4,5 liter. Dat was nog vaker tanken. :+
 
De NMAX is eigenlijk ook gewoon voor urban mobility in de stad. Niet om lange afstanden mee te rijden. Het kan wel, zoals Gerdien bewijst, maar het doel van de scooter is gewoon om in en om de stad je makkelijk te kunnen verplaatsen. Dan is zo'n 6,5L tankje niet erg, 200 km in de stad rijden is dan nog redelijk wat. De Kymco K-Pipe 125 (semi-automaat), die had 4,5 liter. Dat was nog vaker tanken. :+
Ja, da's waar.
Helaas heb je altijd van die eigenwijze mensen als Gerdien die zich niets aantrekken van bijsluiters als "urban mobility" en het product misbruiken voor onbedoelde doeleinden.
Je reinste "off-label" gebruik.
Zou verboden moeten worden! 😌
 
'T is krap, maar met een beetje opletten is het in de meeste landen van Europa wel te doen.
Doe dit niet in Canada of de USA, tenzij je naast motorrijden ook van wandelen houdt
Dan een paar fuel friends meenemen. Hiken in de USA is ook heel erg tof om te doen, maar niet met een NMAX naast je.
 
De NMAX is eigenlijk ook gewoon voor urban mobility in de stad. Niet om lange afstanden mee te rijden. Het kan wel, zoals Gerdien bewijst, maar het doel van de scooter is gewoon om in en om de stad je makkelijk te kunnen verplaatsen. Dan is zo'n 6,5L tankje niet erg, 200 km in de stad rijden is dan nog redelijk wat. De Kymco K-Pipe 125 (semi-automaat), die had 4,5 liter. Dat was nog vaker tanken. :+
denk dat meeste lichte motoren en scooters voor urban gebruik zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan