Yamaha NMAX 125 / 155

Goedkoopste via Ali en dan wel Spanje, Frankrijk of Polen kiezen als magazijn. Maar geluid van de X en XL blijven dramatisch vergeleken met de 4K.
Het geluid gebruik ik toch nauwelijks. Op de helm is altijd teveel windruis, dus dat maakt niet uit.
Duitse Amazon heeft vaak ook goede aanbiedingen.
 
Het geluid gebruik ik toch nauwelijks. Op de helm is altijd teveel windruis, dus dat maakt niet uit.
Duitse Amazon heeft vaak ook goede aanbiedingen.

Bij Amazon vaak ook nog wel lui die het uit China halen.
Ik zocht laatst wat anders (niet motor-gerelateerd), dat was ruim 2x zo duur als direct bij de fabrikant. Dat zit nu ergens op een schip of vliegtuig. :)

Maar ik gebruik natuurlijk een externe microfoon en dat zuigt gewoon op dat ding. Heb het nog doorgegeven aan Drift, maar die doen er niets aan. De oude Ghost-S was kwalitatief echt wel beter dan wat er nu is, maar Drift is de enige met draaibare lens en het handige formaat. GoPro is gewoon een lelijk lomp ding. Beeldkwaliteit van GoPro is beter, maar dat overtuigt mij niet om dat te kopen. Maar goed, voor mijn YT-videos meestal gewoon de 4K aan, al kan die net als de Ghost X niet heel goed tegen regen. Gister wel 2 buien gepakt rondom Schiphol, hij werkt nog. :)
Heb nog een 2e 4K liggen (de 4K+), als deze er mee zou stoppen. Ik moet toch wel een backup hebben met mijn YT-kanaal.
 
Ik wil deze kleur !!!!! 😍
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1626722380907.jpg
    FB_IMG_1626722380907.jpg
    76,7 KB · Weergaven: 33
  • FB_IMG_1626722421957.jpg
    FB_IMG_1626722421957.jpg
    26,2 KB · Weergaven: 36
Eh die 11 liter tank is dan wat je hebt besteld bij Ali?
Deze nieuwe NMAX 155 heeft een 7,1 liter tank.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210721-200650_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20210721-200650_Samsung Internet.jpg
    118,3 KB · Weergaven: 17

Dat is dan een foutje geweest, het is echt geen 11 liter.

Zie hier ook REVEALED: 2021 Yamaha 125 Scooters dat is de Engelse tekst en die praat ook over 7,1 liter. Ik heb gister op de Thaise site gekeken en hoewel mijn Thais niet zo goed is, stond daar ook 7,1 liter.

Dan nog uit eerste hand: Ik heb op dit moment een nieuwe 2021 NMAX 125 staan en ik moest gister na flink aan het gas te hebben gehangen de hele dag, ook tanken. Daar ging toch echt maar 4,57 liter in toen deze op het laatste blokje stond. Dus 7,1 liter it is. :)
 
Vorige week een lang weekend weg met familie naar Eerbeek (Veluwe). Man en kids met de auto en ik met de motor. De Diversion deze keer. Daar kan ik meer op meenemen gezien topkoffer. 😎 Zowel heen als terug helemaal tussendoor gereden via Nwegen en 60km wegen. Was heerlijk! Ik heb op navigatie gereden door gewoon bluetooth oordopje in te doen en telefoon gewoon in mijn jaszak (dus alleen op gehoor) en dit ging prima. Lekker muziekje aan. Af en toe ergens stoppen om wat te drinken ofzo. Was echt top! Ook voor het eerst in lange tijd dat ik weer helemaal comfortabel was op de Diversion. (Ik heb hem 3 jaar geleden in de garage laten vallen en kreeg m toen vol op mijn heup en kon nog net mijn toen 2 jarige wegduwen die naast me stond. Zelf toen onderuit geschoven met veel moeite gezien mijn mans motor er redelijk dicht op stond... man heeft m toen uren later rechtop gezet. De ervaring heeft me zo'n knauw gegeven van dat ik er geen volledige controle over heb... Sindsdien enorm bewust van het gewicht en mijn eigen fysieke "beperkingen". Daarom is de Nmax juist zo'n verademing. 😉)

Vanaf woensdag weer op de Nmax naar de zaak. Maar vandaag toch wel ff schrikken. Vrachtauto zag me niet goed en auto achter me aan het duwen en ik kon de vrachtwagen brug op gewoon niet inhalen. En dus remmen was ook gevaarlijk gezien de auto achter. Maar vrachtwagen kwam wel naar links. Dus ik moest nog een baan naar links en was dus overgeleverd aan de oplettendheid van het opkomende verkeer. Dit was eng. En ik miste nu toch echt vermogen/topsnelheid.
Het ging gelukkig goed, maar voelde me echt onveilig. Zucht... Stomme is dat ik alleen de Brienenoord brug over moet als snelweg voor woonwerkverkeer. Maar ja, wel een lastig stukje. Op de Diversion zou dit geen issue geweest zijn. 😬
 
@sas_andrea zoiets had ik vanmiddag op die NMAX 125. Een auto ging op de A9 bijna stil staan op mijn strook, na het invoegen. De rest reed 100+. Toen was het ook heel gauw een strook naar links en hopen dat er niets zat. Met de NMAX heb je nog even minder vermogen dan de 155.

@Enjoy2wheels Dan kan dat spatlapje er eigenlijk ook af. ;) Maar goed, die zit er nu natuurlijk ook nog prima.
Bij de nieuwe NMAX is die spatlap meen ik wat langer. Inmiddels weer ingeleverd, ging mij even om wat filmpjes te maken voor YouTube. De 125 verkopen ze hier toch niet in NL, dus wat mij betreft geen noodzaak om daar over te schrijven.


Hier nog maar ff een plaatje van de NMAX125. Had een aardige fotolocatie in mijn hoofd, maar daar waren ze aan het yoga'en of weet ik het. En geen tijd meer om wat anders te zoeken (had de NMAX maar twee dagen), dus maar iets langs de weg gepakt. In principe heb ik geen goede foto's nodig, alleen wat thumbs voor YouTube.

DSC07013mf.jpg
 
Laatst bewerkt:
@sas_andrea zoiets had ik vanmiddag op die NMAX 125. Een auto ging op de A9 bijna stil staan op mijn strook, na het invoegen. De rest reed 100+. Toen was het ook heel gauw een strook naar links en hopen dat er niets zat. Met de NMAX heb je nog even minder vermogen dan de 155.

@Enjoy2wheels Dan kan dat spatlapje er eigenlijk ook af. ;) Maar goed, die zit er nu natuurlijk ook nog prima.
Bij de nieuwe NMAX is die spatlap meen ik wat langer. Inmiddels weer ingeleverd, ging mij even om wat filmpjes te maken voor YouTube. De 125 verkopen ze hier toch niet in NL, dus wat mij betreft geen noodzaak om daar over te schrijven.


Hier nog maar ff een plaatje van de NMAX125. Had een aardige fotolocatie in mijn hoofd, maar daar waren ze aan het yoga'en of weet ik het. En geen tijd meer om wat anders te zoeken (had de NMAX maar twee dagen), dus maar iets langs de weg gepakt. In principe heb ik geen goede foto's nodig, alleen wat thumbs voor YouTube.

Bekijk bijlage 1657766
Gaaf ding die nieuwe nmax.

Ik wil 'm 🥰
 
@sas_andrea zoiets had ik vanmiddag op die NMAX 125. Een auto ging op de A9 bijna stil staan op mijn strook, na het invoegen. De rest reed 100+. Toen was het ook heel gauw een strook naar links en hopen dat er niets zat. Met de NMAX heb je nog even minder vermogen dan de 155.

@Enjoy2wheels Dan kan dat spatlapje er eigenlijk ook af. ;) Maar goed, die zit er nu natuurlijk ook nog prima.
Bij de nieuwe NMAX is die spatlap meen ik wat langer. Inmiddels weer ingeleverd, ging mij even om wat filmpjes te maken voor YouTube. De 125 verkopen ze hier toch niet in NL, dus wat mij betreft geen noodzaak om daar over te schrijven.


Hier nog maar ff een plaatje van de NMAX125. Had een aardige fotolocatie in mijn hoofd, maar daar waren ze aan het yoga'en of weet ik het. En geen tijd meer om wat anders te zoeken (had de NMAX maar twee dagen), dus maar iets langs de weg gepakt. In principe heb ik geen goede foto's nodig, alleen wat thumbs voor YouTube.

Bekijk bijlage 1657766
Ik heb een Nmax125 uit 2018... Tja. Voor stad en provinciale wegen echt prima, maar niet voor drukke snelweg. En dat is het lullige, ik hoef naar mijn werk maar 1 stukje over de snelweg en dat is de Brienenoord. Agh ja.

Wel chique kleurtje dat rood!

De 155 rijders, gaat die van jullie wel redelijk makkelijk naar 110? En wat is de top?
 
Ik heb een Nmax125 uit 2018... Tja. Voor stad en provinciale wegen echt prima, maar niet voor drukke snelweg. En dat is het lullige, ik hoef naar mijn werk maar 1 stukje over de snelweg en dat is de Brienenoord. Agh ja.

Wel chique kleurtje dat rood!

De 155 rijders, gaat die van jullie wel redelijk makkelijk naar 110? En wat is de top?
Onze 2019 nmax 155 haalt met niet te harde wind tegen de 120 met hoog windscherm en topkoffer.

Rijden redelijk vaak samen.
Dat is wel wat behelpen met harde wind tegen op de snelweg.
De 100 haalt hij dan net aan, hebben we windje mee ook met duo dan kruipt hij alsnog naar de 115 a 120.
Teller wijkt max 5 km af.

Alleen is de 155 precies goed.
Enkele aanpassing is van de standaard 13 gram rollers naar 12 gram dr pulley sliders.
 
Ik heb een Nmax125 uit 2018... Tja. Voor stad en provinciale wegen echt prima, maar niet voor drukke snelweg. En dat is het lullige, ik hoef naar mijn werk maar 1 stukje over de snelweg en dat is de Brienenoord. Agh ja.

Wel chique kleurtje dat rood!

De 155 rijders, gaat die van jullie wel redelijk makkelijk naar 110? En wat is de top?

Ohja, dacht ff dat je de 155 had. Dat is hier zo normaal in het topic. ;)
Klein stukje snelweg op die 125 kan dan wel, maar je hebt 0,0 over. De 155 komt wel sneller van zijn plek bij de verkeerslichten, dat merk ik echt. Het verschil is groter dan ik dacht voor die 30cc meer en minimaal beetje extra koppel.

Naar 110 km/u gaat idd makkelijk, al is dat met stevige tegenwind op de snelweg soms ook niet haalbaar. Mijn top is 124 km/u, maar dat zie je maar weinig, enkel onder ideale omstandigheden. Op snelweg kom ik zelden boven 110 km/u uit, daarvoor heb ik mijn 650cc motor.
 
De volledige dr pulley vario staat nog op het verlanglijstje, eveneens een betere uitlaat en wellicht een O2 fuel controler.

Maarja Michelin citygrips staan nog hoger op de lijst.

Ik vind de standaard banden met droog weer en wegen prima,niks mis mee.
Zodra de weg nat is voel ik hem bij rappe bochten en insturen toch een klein beetje bewegen/zoeken.
Vertrouwen zakt dan, ik heb ruime ervaring met de Michelin citygrips dus die komen er absoluut onder.
 
Onze 2019 nmax 155 haalt met niet te harde wind tegen de 120 met hoog windscherm en topkoffer.

Teller wijkt max 5 km af.

Vanaf 100 km/u ietsje meer, maar nog steeds niet al te veel.

Alleen is het op de TomTom VIO slecht te zien met YouTube encoding er overheen, maar in het origineel kon ik het beter aflezen.
Maar goed, in die video heb ik het nog over 121 km/u top, maar bij mij is dat dus 124 km/u geweest. Maar wil je dat soort snelheden rijden, dan kan je beter een 300cc'er kopen, die doet dat met gemak. Weegt ook weer een berg meer.
 
Vanaf 100 km/u ietsje meer, maar nog steeds niet al te veel.

Alleen is het op de TomTom VIO slecht te zien met YouTube encoding er overheen, maar in het origineel kon ik het beter aflezen.
Maar goed, in die video heb ik het nog over 121 km/u top, maar bij mij is dat dus 124 km/u geweest. Maar wil je dat soort snelheden rijden, dan kan je beter een 300cc'er kopen, die doet dat met gemak. Weegt ook weer een berg meer.
Ik ben eigenlijk zo blij met onze nmax dat er waarschijnlijk eentje bijkomt zodra mijn vrouw haar rbw heeft.

Sh300 heb ik gehad, fijne machine maar piekt enkel boven de nmax uit met de 10 pk extra.

De wegligging van de nmax is echt fantastisch stabiel.
Storm of geen storm met of zonder duo hij blijft messcherp rijden en sturen.

Dat was op mijn sh150i uit 2006 wel anders te noemen ✌😄
 
Ik wist niet dat de 155 echt nog zo'n verschil was joh. Ik ben niet harder dan 111? ofzo geweest en dat was windje mee brug af. 🤣 De 100 halen is een struggle, vooral brug op.

Ik rijd met de Nmax op de Brienenoord na geen snelweg. Helemaal via Willemsbrug/Erasmusbrug rijden is wel beetje overkill om de snelweg te vermijden gezien ik naar Ridderkerk moet.
Ik wil juist geen zwaardere, deze is juist zo lekker licht en wendbaar. Gewoon heerlijk om mee naar het werk te toeven. Maar dit soort situaties zijn wel gevaarlijk. Gewoon niks over om ff door te trekken.
 
Ja, het is uit in NL. De nieuwe 2021 NMax 155.
Gaaf ding en mooie uitgebreide verkooppraatjes 😄

Nee geen woord aan gelogen ik vind hem leuk op een kleine puntjes na.
Had ik het geld was er morgen een besteld 🙏
 
Terug
Bovenaan Onderaan