Hallo,
Ik heb vorig jaar een R1 gekocht van 1998. Zo'n mooie rood/witte in nieuwstaat.
Heb hiervan de carburateurs ultrasoon laten reinigen en heb de carburateurs voorzien van een revisie set.
Nu is het zo dat ik er erg weinig mee rijdt, maar nadat ik hem vorig jaar klaar had liep hij redelijk. Kon beter, maar ik had een synchronisatie-set geleend die niet helemaal goed werkte.
Maar goed, ding in elkaar gezet, zover als kon afgesteld en 20km. zonder problemen naar huis gereden.
Nu een jaar stil te hebben gestaan krijg ik hem alleen nog aan de praat met de choke vol open.
Zodra ik ook maar enigszins aan het gas schroef slaat ie meteen af. Ik kan er dus niet meer mee rijden.
Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik heb de carburateurs na het ultrasoon reinigen niet meer ingesprayd en hoor dat ze hier erg schraal van worden. Kan er bijvoorbeeld een gasschuif o.i.d. vastzitten? Een vacuümslang niet goed of zou die ergens valse lucht zuigen?
Nog niet alles geprobeerd, maar misschien weet iemand nog andere oorzaken.
Gr Bas
Ik heb vorig jaar een R1 gekocht van 1998. Zo'n mooie rood/witte in nieuwstaat.
Heb hiervan de carburateurs ultrasoon laten reinigen en heb de carburateurs voorzien van een revisie set.
Nu is het zo dat ik er erg weinig mee rijdt, maar nadat ik hem vorig jaar klaar had liep hij redelijk. Kon beter, maar ik had een synchronisatie-set geleend die niet helemaal goed werkte.
Maar goed, ding in elkaar gezet, zover als kon afgesteld en 20km. zonder problemen naar huis gereden.
Nu een jaar stil te hebben gestaan krijg ik hem alleen nog aan de praat met de choke vol open.
Zodra ik ook maar enigszins aan het gas schroef slaat ie meteen af. Ik kan er dus niet meer mee rijden.
Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik heb de carburateurs na het ultrasoon reinigen niet meer ingesprayd en hoor dat ze hier erg schraal van worden. Kan er bijvoorbeeld een gasschuif o.i.d. vastzitten? Een vacuümslang niet goed of zou die ergens valse lucht zuigen?
Nog niet alles geprobeerd, maar misschien weet iemand nog andere oorzaken.
Gr Bas