Yamaha r1 2002 tintelingen in vingers en tenen

Marcel r1

Rookie
5 okt 2019
2
0
Hallo, beste motorrijders

Ben nieuw hier op het forum super leuke forum hier ben eigenaar van een yamaha r1 uit 2002. Graag zou ik jullie deskundigheid willen horen vorigweek was het mooi weer dus dacht pak de motor ga een stukje rijden wat ik al 3 jaar niet gedaan heb al na 10 min kreeg last van tintelende vingers dus elke keer beetje schudden etc heb ik 2 uur met tussenpauzes gereden was een leuke dag. Nu na paar dagen heb ik nog steeds tintelende vingers en ook de tenen vreemd genoeg heb beetje gegoocheld kwam op de meest vreemde dingen uit ms etc gisteren na de dokter geweest begon me een beetje zorgen te maken omdat het bijna 2 weken geleden is het verhaal uitgelegt aan de dokter die vertelde me dat ik me niet ongerust moet maken om ms anders had je ook andere klachten en dat vele motorrijders hier last van hebben en dat ik me er niet ongerust moet maken en dat het ook van me rug af kan komen omdat je in een andere hoek op de motor zit en daar iets in de knel is geraakt verder heb ik geen klachten is het normaal dat de klachten zo lang aanhouden of? Graag jullie bevindingen en zijn er meer mensen die dit langer hebben? Mvg
 
Heb er al 40jaar last van bij bepaalde type motoren waar je in een opgevouwen houding zit en op mijn handen steun,
bij motoren waar je rechtop zit heb ik er geen last of heel weinig last van afhankelijk van het type motor.
Bij sportmotoren zoals de R1 staat er meer druk op je handen en daardoor word de doorbloeding verminderd wat de tintelingen veroorzaakt.
Ik heb nu een Goldwing en heb nergens meer last van,rijd toch een stuk fijner,ik hou het uren achter elkaar vol waar ik met mijn sportmotoren na een uurtje al
hoognodig moest pauzeren.Dus weg met die R1 en een motor kopen waar je normaal op kan zitten. :Y
Of het voor lief nemen zoals ik vele jaren gedaan heb.Wat wel vreemd is dat je er lang last van blijft houden,bij mij was het alweer over vlak nadat
ik van de motor afstapte,zou het nog ff aankijken en dan toch maar weer naar de dokter gaan.
Zit je veel achter de computer of doe zittend werk dan kan het tintelen langer blijven duren ,en kan het ook RSI zijn of dat versterken.
 
Laatst bewerkt:
Misschien zit je een beetje verkrampt (onbewust) omdat je zo’n tijd niet gereden hebt? Ik had er zelf last van tijdens mij rijlessen jaren terug omdat ik gewoon nog niet in een goede houding reed en het stuur als een bankschroef vast hield.
 
Dank voor de reacties de r1 gaat er zowieso eruit denk dat ik meer na een toermotor wil klachten zijn echt begonnen na het rijden heb dit nog nooit eerder gehad daarom ben ik van de week bij de dokter geweest hij heeft me voorgesteld om bij de fysio langs te gaan was benieuwd of er meerdere mensen die dit hebben gehad nu 10 dagen als ik me handen in de stand hou zoals ik op de motor zit voel ik dat me handen beginnen prikkelen dat dode gevoel op komt
 
Dat is wel een heel erg lange zin, zelfs zonder einde.

Maar tintelen kan ook komen door trillen van stuur en voetensteunen. Voor het stuur kunnen dan foamhandgrepen helpen om in ieder geval het trillen bij je handen te dempen.
 
Vaak komt het door te hard knijpen in je handvatten zoals al eerder gezegd, maar wat ik wel apart vind is dat je het blijft houden.... Normaal gesproken stap je af en dan trekt het eigenlijk gelijk weg 🙄

R1 is waarschijnlijk gezien de houding niet geschikt voor jou.

Ik kan er ook niet op rijden, krijg last van m'n polsen dus misschien toch switchen naar een goldwing zoals hierboven gezegd dat is een bankstel op wielen 😎
 
mischien ben je ondewust wel bang op dat ding waardoor je verkrampt zit 🤔....dat is het denk ik :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan