Yamaha R1 2004 slaat af

prmdeckers

Rookie
10 jul 2004
23
0
Ik rijd al sinds jaar en dag zonder problemen met mijn Yamaha R1 2004 (RN12). Hij krijgt altijd netjes op tijd onderhoudsbeurt en grote beurt.

Nu gebeurt er af en toe iets raars met de motor. Het is dus geen continue terugkerend probleem. Het is me nu in een maand rijde al 3 keer gebeurd.

De motor start en rijdt prima maar na een tijdje merk ik dat de motor afslaat op het moment dat ik de koppeling inhoudt of hem stationair laat lopen. Ik moet dan continue gas blijven geven om hem aan de praat te houden.

Het rare van dit verhaal is dat ik er gisteren achter kwam dat wanneer ik bij dit probleem de motor uitzet, sleutel van het contact en daarna de motor weer start, DAT DE MOTOR DAN WEER PERFECT LOOPT!

- het probleem komt dus niet continu voor
- bij het opnieuw starten van de motor is het probleem weer (tijdelijk) weg

1. Komt iemand dit probleem bekend voor?
2. Heeft iemand een oplossing of suggestie?
3. De motor heeft korte tijd geleden een grote beurt gehad, maar dit is nogmaals gecontroleerd of hier het probleem in zat en dat bleek niet zo te zijn.
4. Ik heb wel onlangs een akrapovic slip-on systeem gekocht met originele y-buis met katalysator. Misschien dat het hem daarin zou kunnen zitten?

Ben benieuwd of iemand dit bekend voor komt!
 
Het is namelijk zo dat carburateurfietsen vaker last hebben van uitvallen bij hard remmen. Meestal zit het probleem in de carburateur(s) zelf. Slijtage, vuiligheid, afdichtingen die uitharden oid.

Nou heb ik weinig tot geen verstand van R1's dus laat ik het over aan de experts. Zou heel goed kunnen dat je een injectiefiets hebt namelijk. :)
 
Laatst bewerkt:
Het is namelijk zo dat carburateurfietsen vaker last hebben van uitvallen bij hard remmen. Meestal zit het probleem in de carburateur(s) zelf. Slijtage, vuiligheid, afdichtingen die uitharden oid.