Yamaha R1 2009 motorblok defect

Xegano

MF'er
8 apr 2013
208
28
Heerlen
Een tijdje geleden toen ik op de snelweg reed hoorde ik opeens een vreemd ratelend geluid van de motor komen en 5 minuten later sloeg die af. Ik heb hem naar een monteur gebracht en die zei dat de motor defect is en dat het 3000-4000 euro kan kosten om hem te laten maken.

Ik wil echter deze motor echt niet kwijt en ik ben gaan kijken naar 2dehands motorblokken waarvan de prijs toch rond de 2000 euro ligt.

Mijn vraag is dan zou daar nog veel kosten bij komen als ik die 2dehands motor erin wil laten zetten?

Met vriendelijke groet,

Sinan
 
Eerst maar eens binnen in blok kijken we probleem i's? Voor 2000 kun je ook een stevige revisie uit voeren en weet je weer wat je hebt aan je blok.

Uit en inbouwen alleen is best paar uurtjes werk
 
Laatst bewerkt:
Welkom bij het club'je.

Prachtige motor zo een R1, maar heb er geen vertrouwen meer in.

Bij mij was het de big end, heb een (erg groot) vermoeden dat dat bij jouw ook het geval gaat zijn.
Je bent dus niet de enige, ik heb ook al andere lotgenoten gevonden en toch geeft Yamaha zelf daar geen garantie op.

Mij werd verteld dat 1 van de oorzaken is te vaak in een te hoge versnelling rijden.
Heb mij toen door een ex gp rijder laten vertellen dat de R1 voor straatgebruik "minstens" 3 versnellingen teveel heeft.

Zelf heb ik toen 2dehands blok laten steken, grapje van 3000euro.
Sterkte
 
als je het blok laat vervangen is de monteur natuurlijk ook een tijdje bezig. er zit best veel techniek op en aan die overgeplaatst moet worden naar het vervangende blok. en dan wil je natuurlijk ook nog een beetje garantie op de werkzaamheden en liefst op het "nieuwe blok" en garantie kost ook geld zeker als de monteur de geschiedenis van het blok niet kent. dus die 3000 - 4000 euro's is waarschijnlijk best een redelijke gok. 2000 voor het blok lange dag werk voor de monteur is ook zomaar 800 euro. nieuw filter plus olie plus enige reserve om de risico's van garantie claims af te dekken. je hoeft helemaal geen gekke dingen te doen om die 3000 op te krijgen wil je een blok met bekende historie dan wordt het natuurlijk niet goedkoper. zonder bekende historie heb je natuurlijk ook kans op een blok van een circuit motor die lekker is uitgeknepen en altijd met veel tuning heeft gedraait en ik weet niet of je daar op zit te wachten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan