Yamaha R1 2009 Superbike

Klopt lennart888(als de prijs er dan ook naar is)revisie versnellingsbak ongeveer € 1.500
Het was geen ratel,maar een knarsend en metaalachtig geluid in de 2e versnelling,volgens de monteur van Van Meel Motoren beschadigde tandwielen van de 2e versnelling,de potentiele koper zei dat het niet erg was omdat zijn dealer hem dat heeft gezegt.

Maar het gaat hier om (art. 6:228b BW).

In (art. 6: 228 Bw) staat dat als men een overeenkomst aangaat (mondeling of schriftelijk)
en dat als die overeenkomst tot stand is gekomen onder invloed van dwaling en bij een juiste voorstelling van zaken deze overeenkomst niet zou zijn gesloten,dan kan men deze overeenkomst alsnog ontbinden.

Dat is wat hier is gebeurt. ;)

Maar ja, ik wil hier een prachtige motor verkopen,geen lesgeven in rechten :W
Welke dealer zou dan gelijk hebben? één die mogelijk de motor gezien heeft of één die alleen een verhaal kent.

Persoonlijk zou ik als iets niet 100% duidelijk is voor een eventuele inruil of aankoop alles nazoeken totdat het wel duidelijk is. Terugkomen op een eventuele overeenkomst is voor beide partijen gewoon klote.
 
Klopt lennart888(als de prijs er dan ook naar is)revisie versnellingsbak ongeveer € 1.500
Het was geen ratel,maar een knarsend en metaalachtig geluid in de 2e versnelling,volgens de monteur van Van Meel Motoren beschadigde tandwielen van de 2e versnelling,de potentiele koper zei dat het niet erg was omdat zijn dealer hem dat heeft gezegt.

Maar het gaat hier om (art. 6:228b BW).

In (art. 6: 228 Bw) staat dat als men een overeenkomst aangaat (mondeling of schriftelijk)
en dat als die overeenkomst tot stand is gekomen onder invloed van dwaling en bij een juiste voorstelling van zaken deze overeenkomst niet zou zijn gesloten,dan kan men deze overeenkomst alsnog ontbinden.

Dat is wat hier is gebeurt. ;)

Maar ja, ik wil hier een prachtige motor verkopen,geen lesgeven in rechten :W
Welke dealer zou dan gelijk hebben? één die mogelijk de motor gezien heeft of één die alleen een verhaal kent.

Persoonlijk zou ik als iets niet 100% duidelijk is voor een eventuele inruil of aankoop alles nazoeken totdat het wel duidelijk is. Terugkomen op een eventuele overeenkomst is voor beide partijen gewoon klote.

In dit hele verhaal gaat het er niet om of een motor gebreken heeft.
Het gaat erom dat als je een overeenkomst aangaat onder invloed van Dwaling,dat je de overeenkomst kunt ontbinden,zelfs als de centen al betaald zijn kun je de andere partij gerechtelijk dwingen om de centen terug te betalen. :+
Dat de andere partij dan teleurgesteld is begrijp ik,maar zo gaat het nu eenmaal :?

Hier was geen onduidelijkheid,dat de versnellingsbak lawaai maakt is een feit.
Met andere woorden,wie zou een motor inruilen met een versleten 2e versnelling,ik denk dat er dat maar weinig zijn 8-)

We dwalen weer af,terug naar de R1 wie O wie. :W
 
Laatst bewerkt:
Hé streepje,----------------

Dat weet ik,maar ik weet nu pas hoe ik foto's moet verkleinen en plaatsen zonder hulp van mijn vrouwtje. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan