Yamaha R1 carb circuitfiets testbank interpretatie

Crevatsch

MF'er
1 feb 2019
113
21
Ik heb mijn R1 circuitfiets met carbs afgelopen week op de bank gehad en heb de volgende print gekregen waarop te zien is dat hij wat rijk loopt:

IMG-20210730-WA0005.jpeg


Eigenaar van de testbank zei dat hij er niets aan zou doen maar ik wil graag een second opinion. Zouden jullie wat bijstellen om hem armer te laten lopen?
 
Je hebt van diverse leden als antwoord gekregen dat er niks mis is met het aantal gemeten kW van je motor en de absolute waarde per testbank kan verschillen.
Je hebt van diverse leden het antwoord gekregen dat die A/F verhouding er goed uit ziet en/of afhankelijk van je wensen (beter laag, midden of top gebied) aangepast kan worden.

Of die personen die hier antwoorden geven er verstand van hebben weet je niet. Dat moet je maar "geloven". Ben je op zoek naar een goed onderbouwde second opinion van iemand met verstand van zaken, dan raadpleeg een ander gerenommeerd tuner of je gaat met je huidige tuner terug en vraagt om een goede onderbouwing.
Tja ik ben ook al lang tevreden met de antwoorden hoor, als ik dit topic zelf zou kunnen sluiten had ik het al lang gedaan. Is toch niet mijn schuld (en ook niet erg) dat er discussies op gang komen en mensen blijven reageren? Ik heb al lang een goede onderbouwing van de testbank eigenaar, vandaar ook ''SECOND'' opinion. Die eigenaar zal vast superveel verstand van zaken hebben maar er zijn nog eenmaal in het algemeen meerdere invalshoeken en manieren om dingen te interpreteren.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat bergrijp ik,maar nou ben je naar een testbank gewest dan had je dat daar kunnen vragen,neem aan dat die ook niet
helemaal achterlijk was.
Ja er staat toch ook second opinion in de startpost? Misschien is je Engels niet zo goed maar dat betekent letterlijk ''tweede mening''. Vandaar dat ik het vraag hier.
 
Mijn Engels mankeert niets aan,maar zoek het verder maar lekker uit :P,enough said zoals de Engelsen zeggen:W
Haha!
1) Motorvraag op een motorforum
2) Waarom vraag je dit aan ons??!?!
-Nou ik dacht motorforum, motorvraag...
3) Toch nog lekker even reageren om te zeggen dat je het zelf moet uitzoeken. Deftig
 
Omdat hier wellicht ook mensen kunnen zitten die verstand hebben van testblankresultaten. Testbank eigenaren hoeven ook niet te weten wat voor onderdeeltjes er allemaal op je motor zitten, die kunnen uit het resultaat zien wat er moet gebeuren.
en die zei van niets te doen ... dus wal wil je nu ?

laat ik het simpel voor je maken : JA, DOEN ! laat hem maar best wat armer afstellen. want dat is toch het enige antwoord waar je op zit te wachten.
 
en die zei van niets te doen ... dus wal wil je nu ?

laat ik het simpel voor je maken : JA, DOEN ! laat hem maar best wat armer afstellen. want dat is toch het enige antwoord waar je op zit te wachten.
Als je even terugleest kan je zien dat ik al lang tevreden ben met de antwoorden die zijn gegeven. Dat er daarna een discussie op gang komt over andere zaken (zoals testbanken en de vermogensvariatie ertussen, over exups en over vermogenstesten in het algemeen) is niet mijn schuld en ook niet erg. Je kunt ook gewoon niet meer reageren he? Er zit ook zo'n knop hierboven waarmee je geen meldingen meer krijgt, erg handig.

Ik snap niet echt waarom mensen reageren die niet direct willen bijdragen aan de startpost. Ik heb inderdaad de mening van de testbank eigenaar al maar was benieuwd wat andere mensen ervan vonden. Niets mis mee toch? Ik vraag om interpretatie van testbank resultaten als een soort van second opinion en jij denkt te helpen door te beginnen over een andere eindoverbrenging, dan verleg je het probleem toch gewoon naar een andere bocht waarin je dan in dat probleem gevende toeren gebied zit? En je verneukt ook je hele topsnelheid in het einde van de 6 dus dat heeft nog een hoop nadelen. Als ik dan zeg dat dit geen oplossing is begin je te piepen dat ik maar 1 ding wil horen.
 
Ben je zeker van je versnelling keuze in de desbetreffende bochten?
Alle 3 in hetzelfde toerengebied & versnelling?
Twvh zou een uitkomst kunnen zijn, ondanks je ongeloof impliceert dit niet dat je sowieso elders problemen krijgt.

Met de grafiek an sich is weinig mis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan