Yamaha R1, fluittoon tijdens rijden

R1CV

MF veteraan
21 feb 2009
1.407
0
Arnhem
Hoi allemaal,

Ik heb mijn motor net zoals jullie waarschijnlijk, een hele tijd laten staan. Weer zat niet mee laten we maar zeggen

Nu ben ik vandaag een stukje gaan rijden, maar ik vond dat er iets anders was.
Ik hoor een fluittoon bij het motorblok vandaan komen en hoe meer gas je geeft hoe duidelijker het klinkt.

Voor de winter hoorde ik ookal zoiets maar dacht zal me wel verbeelden, maar hoor het nu toch echt. Het is ook echt een irritant geluid :( erger me er kapot aan. Dikke two brothers uitlaat eronder en dan zon fluittoon.

Klinkt iemand dit bekend in de oren ?
 
Kabel van toerenteller of km teller?
Ketting?

'Yamaha R1' > 'Yamaha R1, fluittoon tijdens rijden'


~[edit]
Of hij is gewoon weer blij dat ie weer mag rijden ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ketting lijkt me niet. lijkt echt van onder tank vandaan te komen. Volgens mij doet die het ook als ik stil sta en gas geef maar zal eens checken. Maar hoe kan kabel van toeren of km teller zon fluittoon geven dan ? en hoe los je dat op ?
 
Ketting lijkt me niet. lijkt echt van onder tank vandaan te komen. Volgens mij doet die het ook als ik stil sta en gas geef maar zal eens checken. Maar hoe kan kabel van toeren of km teller zon fluittoon geven dan ? en hoe los je dat op ?

Ja.

Meerdere topics over geweest afgelopen twee weken.

Smeren :)
 
nee model is van 2006. mmm popnagels volgens mij hebben de dempers wel maar lijkt niet van achter te komen. ik zal het wel allemaal checken. thnx
 
Kan er niet een lek in het aanzuigtraject zitten van de lucht.
behoorlijk wat luchtverplaatsing, een klein gaatje of scheurtje en je krijgt waarschijnlijk ook een fluittoon. En de TS zegt dat het onder zn tank vandaan komt, plus dat meer gas open is meer fluit :z , daar zit ook zn airbox etc..
 
Kan er niet een lek in het aanzuigtraject zitten van de lucht.
behoorlijk wat luchtverplaatsing, een klein gaatje of scheurtje en je krijgt waarschijnlijk ook een fluittoon. En de TS zegt dat het onder zn tank vandaan komt, plus dat meer gas open is meer fluit :z , daar zit ook zn airbox etc..


Klinkt logisch. Als motor stil staat en geef gas hoor ik het heel iets. Als ik rij dan is het een stuk erger.

Maar als er een klein lek zit, zie die maar eens te vinden :?

En het geluid onder mijn helm vandaag was heel anders leek maar op zingen :+
 
Ik moet bekennen dat die van mij dat ook wel doet hoor. Maar het is gewoon de lucht inlaat die wat geluid maakt heb ik het idee. Kan zijn dat die kammetjes in je airintake wat verbogen zijn vanwaar ie lucht aanzuigt en hoe verder je je hendel open trekt des te harder hoor je em fluiten. Nu moet ik wel aan geven dat het bij mij niet stoort ofzo.

Kweet ook niet hoe hard ie fluit natuurlijk. Is dus moeilijk te zeggen.
 
Ik heb er een nieuw probleem bij!!

De accu is ontzettend snel leeg. Heb vorige week een nieuwe accu geplaats omdat de andere kapot zou zijn. Deze was namelijk ook heel snel leeg. Heeft ook hele winter in motor gezeten.

Accu paar dagen geleden nog opgeladen. Eergister reed ik nog rond geen probleem, gisterochtend ook geen probleem maar toen ik gister van het werk weg wou rijden kreeg ik alleen een klikgeluid tijdens het starten.

Motor overgestart met een jumpstarter, dan doet die het heel even en wil tijdens het rijden afslaan!! Dus nu denk ik dat het een kapotte accu kan zijn of kapotte dynamo ?? Kan dat met dat zingende geluid te maken hebben ?
 
volgens mij word je accu gewoon niet opgeladen.
laad de accu eens goed op en meet dan eens de laadspanning met draaiende motor.
dat de motor niet wil blijven lopen komt door de te lege accu.
 
Kan het zijn dat dit ook bij R6'jes zo is. Die van mij (2003) maakt namelijk ook een soort van fluittoon, vergelijkbaar met die op dit filmpje

Filmpje

En zo ja, ligt dit bij een r6 dan net als bij een r1 aan de luchttoevoer of accu?
 
Heb nog ff nagevraagt...
Volgens een monteur, en ik heb het dus alleen van horen zeggen, komt dit door de koppelings platen die er net een slagje anders op zitten dan eigenlijk zou moeten... het voordeel zou dan zijn dat je iets meer koppel hebt...
Nogmaals ik heb dit van horen zeggen hang mij er dus niet aan op... ik rijd namelijk op een echte motor ;) :P :+
:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan