Yamaha R1 of Kawasaki 636

Falierke

MF veteraan
1 aug 2006
2.301
192
Vlijmen
Beste forum lezers,

Ik zit met een klein dilemma. Ik ben op zoek naar een nieuwe motor en gezien mijn budget komt het erop neer of het een yamaha R1 2000-2001 of een Kawasaki 636 2003-2004 word. Mijn voors en tegens zijn:

Yamaha:
Meer cc/pk
Voor dezelfde prijs meer kilometers op de klok en ouder(gemiddeld 30000 km/ 2000-2001)

Kawasaki:
Ziet er mijn inziens mooier uit. :9~
Minder cc/pk.
Voor dezelfde prijs minder km en nieuwer (gemiddeld 20000 km /2003-2004

Op dit moment ben ik in het bezit van een yamaha fzr 600 (ik zal hem zodadelijk aanbieden op het forum). Deze heeft +/- 95 pk. De 636 125 pk en de R1 150 pk. Ik ben op zoek naar een motor met wat meer power, en ben benieuwd of het verschil tussen 95 en 125 pk erg groot is.

Graag zou ik van jullie willen weten waar jullie voorkeur naar uit zou gaan. Mocht je zelf in het bezit zijn van een van beide machines dan hoor ik graag jullie bevindingen

Groeten Michel
 
ik zou gewoon gaan voor welke het beste rijdt en daar zijn veel meningen verdeelt over,kawa stuurt goed en is lichter maar de yam knalt hardt rechtdoor(en ook wel in de bochten maar is zwaarder)

mijn antwoord ga ff rijden en maak op basis daarvan je keuzes.


gr high_octane
 
Ik zou zeggen, ga proefrijden, kijk wat het beste rijd.

Ik zou kiezen voor degene die ik het mooist vind. Ze zullen beide goed doorrijden. Ga na wat de sprinttijden zijn van beide om te zien of het veel scheelt, waarschijnlijk niet echt. Want beide zal je toch niet legaal op de top kunnen rijden, en dan lijkt mij een 600cc wat relaxter, is ook lichter.

Ik zou kiezen voor de 636, heb geen van beide heb zelf een gsr600 :)
 
Waarom deze 2?

Waarom niet de zx10r ipv de R1 of de R6 ipv de 636?
 
Waarom deze 2?

Waarom niet de zx10r ipv de R1 of de R6 ipv de 636?

omdat hij het meeste voelt voor de r1 en de 636 natuurlijk
is dat nou zo moeilijk :?


binnen dit en 5 posts gaan er weeral een stuk of 5 andere motoren worden voorgesteld
antwoord nu gewoon op de vraag

ik zou gaan voor de 636
 
Laatst bewerkt:
Als je zelf denkt dat je klaar bent voor een 1000 zou ik voor de r1 gaan. De 636 is een superfiets maar als je een seizoen erop rijdt ben je er klaar mee. En dat heb je met de r1 niet.

Conclusie: Gewoon proefrijden, kijken wat je fijner vind en die nemen. ;)
 
de 10.000 km verschil maakt niet zo veel uit denk ik. De manier waarop ze gereden zijn wel.

Verder zal een 600 heel anders rijden dan een 1000.
Je rijdt nu 600, alleen is je zitpositie veel anders dan op een SS.
De R1 heeft weliswaar meer pk, maar is ook zwaarder. R1: 0,85 pk/kg en de zx6r 0,78 kg/kg

Ga proefrijden op beide, kijk wat lekkerder rijdt en kies dan wat je het mooist vindt :+
 
Als je zelf denkt dat je klaar bent voor een 1000 zou ik voor de r1 gaan. De 636 is een superfiets maar als je een seizoen erop rijdt ben je er klaar mee. En dat heb je met de r1 niet.

Conclusie: Gewoon proefrijden, kijken wat je fijner vind en die nemen. ;)


ik had hier op de forum gelezen , dat yamaha probleem motoren had met de r1 met die bouwjaar.
probeer zelf maar eens te zoeken, dan zie je wel wat ik bedoel.

ik zou gaan voor de r1, als je al ervaring hebt met een 600tje.
zoals billy al vermeld heeft, r1 zal je niet zo vlug mee klaar zijn
 
Beste forum lezers,

Ik zit met een klein dilemma. Ik ben op zoek naar een nieuwe motor en gezien mijn budget komt het erop neer of het een yamaha R1 2000-2001 of een Kawasaki 636 2003-2004 word. Mijn voors en tegens zijn:
2 Totaal verschillende motoren :)

Yamaha:
Meer cc/pk
Voor dezelfde prijs meer kilometers op de klok en ouder(gemiddeld 30000 km/ 2000-2001)
Meer cc inderdaad, waardoor 'ie een hoger koppel heeft. Funfactor op het rechte stuk is daarom ook (iets) hoger :)
Pk verschil is niet echt alleszeggend tussen deze 2 fietsen.

Kawasaki:
Ziet er mijn inziens mooier uit. :9~
Minder cc/pk.
Voor dezelfde prijs minder km en nieuwer (gemiddeld 20000 km /2003-2004
Daar heb je je keuze al gemaakt :9~ :}

Op dit moment ben ik in het bezit van een yamaha fzr 600 (ik zal hem zodadelijk aanbieden op het forum). Deze heeft +/- 95 pk. De 636 125 pk en de R1 150 pk. Ik ben op zoek naar een motor met wat meer power, en ben benieuwd of het verschil tussen 95 en 125 pk erg groot is.
Verschil is wel redelijk voelbaar. De fiets waar jij af komt is een toerfiets, de fietsen die jij noemt zijn supersporters. De 2003 Zx6 heeft ook echt een supersport-zithouding, dat is al direct iets anders. De R1 biedt hierin iets meer comfort.

Graag zou ik van jullie willen weten waar jullie voorkeur naar uit zou gaan. Mocht je zelf in het bezit zijn van een van beide machines dan hoor ik graag jullie bevindingen
Ik zou zeggen:

Kawasaki, want:
- Hogere funfactor in de bochten.
- Je staat niet direct achterste voren bij het vol uitacceleren van een bocht.
- Posergehalte 8-)

Yamaha, want:
- Koppel op het rechte stuk })
- Je hebt altijd vermogen onder je ass, ook nog boven de 260 km/u...

Groeten Michel
:W


Ik zou zeggen, ga lekker op beide fietsen proefrijden. Dan merk je zelf wat leuker/lekkerder/beter is aan een bepaalde fiets :)

Succes :W
 
Ik zal spoedig eens een stukje gaan rijden op beide motoren. Dat was ik natuurlijk al van plan, maar ik ben benieuwd of er iemand nog meer bijzonderheden weet over deze motoren. Wat ik erg jammer vind is dat je voor +/- 7000 euro je een r1 van 2000 bij de dealer koopt, terwijl je voor hetzelfde geld een 636 koopt met veel minder km's en een jongere fiets. Vraag is dan of ik het lang genoeg een uitdaging zal vinden.......De zx 10 heb ik ook nog naar gekeken maar het "nieuwere" type dat ik van Kawa mooi vind komt meteen weer in een andere prijsklasse. Maar zoals al in de reacties gemeld zijn het beide SS motoren. Dat zal altijd anders zijn dan mijn FZR'retje.
 
Een uitdaging op het rechte stuk of in de bochten?
Ik denk dat er vrijwel niemand is die alles uit deze fietsen haalt (op de openbare weg) :N
 
Ik ben toch meer van de bochten, ben ook niet echt het type dat speciaal naar Duitsland gaat om de geluidbarriere te doorbreken :] .
Ik ga eens bij Huybers motoren een proefritje inplannen. Daar stond een mooie 636 te koop :9~
 
Laatst bewerkt:
Mocht er iemand interesse hebben in een FZR 600 uit 1991, kijk dan bij mijn andere post in te koop: motoren.
Des te eerder ik hem verkoop, des te eerder ik van mijn nieuwe fiets kan gaan genieten :P
 
Ik ben toch meer van de bochten, ben ook niet echt het type dat speciaal naar Duitsland gaat om de geluidbarriere te doorbreken :] .
Ik ga eens bij Huybers motoren een proefritje inplannen. Daar stond een mooie 636 te koop :9~~
Een r1 smijt je ook als een gek door de bochten hoor ;)
Daar hoef je hem niet voor te laten staan :)
 
KAWA!!! doen

125PK meer dan genoeg!!
Weet zeker dat je er zat R1 rijders het snot voor de ogen ermee rijdt!!
Zeker als er wat boggies bij komen kijken
 
KAWA!!! doen

125PK meer dan genoeg!!
Weet zeker dat je er zat R1 rijders het snot voor de ogen ermee rijdt!!
Zeker als er wat boggies bij komen kijken


Ja tuurlijk, R1 -rijders kunnen geen bochten pakken..
Zodra ik een bocht zie, ga ik meteen van het gas af!! Brr..kutbochten.. :W



Effe on topic..gewoon proefrijden, kom je er vanzelf achter.
Heb zelf ook een R1 uit 2000 gehad en heb er heel veel lol aan beleefd!! (met mijn ZX-6R uit '97 ook trouwens :Y ).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op de R1 98-99 proefgereden en ook op de ZX6R 2003-2004.

De R1 gaf me veel ontzag voor het vermogen. Verder was het toch wat gedateerd. Moeilijk om een goed onderhouden model te vinden.

De Kawa zag er veel mooier uit, radiale remklauwen, mooie voorvork, veel mooiere vorm.

En bij de proefrit was ik gelijk verkocht, de Kawa is zoveel scherper als de Yamaha. Je moet hem verder doorhalen om het vermogen eruit te halen, maar dat is als beginnend motorrijder veel prettiger.
Op Circuit Zolder rem je moeiteloos de 1000's eruit en met de goede lijn pak je ze bochtuit ook nog. De vering is standaard top. Hard op de openbare weg, maar als het wat harder gaat valt alles op zijn plek!

3x raden wat ik nu rij :)

Staat overigens te koop.
 
Ik heb op de R1 98-99 proefgereden en ook op de ZX6R 2003-2004.

De R1 gaf me veel ontzag voor het vermogen. Verder was het toch wat gedateerd. Moeilijk om een goed onderhouden model te vinden.

De Kawa zag er veel mooier uit, radiale remklauwen, mooie voorvork, veel mooiere vorm.

En bij de proefrit was ik gelijk verkocht, de Kawa is zoveel scherper als de Yamaha. Je moet hem verder doorhalen om het vermogen eruit te halen, maar dat is als beginnend motorrijder veel prettiger.
Op Circuit Zolder rem je moeiteloos de 1000's eruit en met de goede lijn pak je ze bochtuit ook nog. De vering is standaard top. Hard op de openbare weg, maar als het wat harder gaat valt alles op zijn plek!

3x raden wat ik nu rij :)

Staat overigens te koop.
Dat van die remmen is waar.
Was er hier 1 in de buurt die met zijn 636 iedereen er vol uit remde.
Met zijn nieuwe 10 ook hoor, maar de remmen zijn idd echt super op de 636.

Dan van de bochten waar iedereen het over heeft is deels waar.
Je gaat niet per definitie harder door de bocht op een 600, de nieuwe 1000's wegen ook niet veel meer, je kan alleen iets eerder vol op het gas.

Op de openbare weg zit ik temminste met een 1000 niet steeds vol te poken.
Als we een stuk gaan rijden met een groep komt iedereen met een 600 makkelijk mee.
Ga je daarintegen met de 1000 de zelfde toeren aannemen als de 600 mannen (10000+) dan los je ze zo hoor :Y

Maar kwa design zou ik ook de 636 pakken
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan