Yamaha r1 op full power zetten

Cossi

Rookie
7 aug 2006
3
0
Turnhout
Hallo allen , Ik heb een yamaha r1 2003 gekocht. Hoe kan ik zien of hij op full power staat , of weet iemand wat je moet doen om hem op full power te krijgen.
Probleem is namelijk dat hij in zijn 1 ste niet omhoog komt bij vol gas geven.
Vorige eigenaar zei nochtans dat hij op full power staat. Ben ook bij een yamaha dealer langs geweest , en deze dacht mss dat de motor een verstropt luchtfilter had. Maar dat heb ik al gecontroleerd en dit is een nieuw. Hij had ook pas tijd eind augustus om eens naar mijn motor te kijken in verband met verlof. Daarom dat ik er mss zelf eens wou naar kijken als dat mogelijk moest zijn. Heb van een paar motorrijders gehoord dat het een draad aan de cdi verleggen of overbruggen is. Maar niemand weet exact welke. Onderin de toeren rijdt hij zalig goed. Maar als ik doortrek gaat hij tot +/- 8000 toeren goed door en vanaf dan rustig verder naar zijn begrenzer. Daarom dat ik mss dacht dat hij maar op 100 pk zou staan.
Met vriendelijke groeten
 
Laatst bewerkt:
op een testbank.. das niet gratis.. advies wel :Y
Hier mijn advies: als jouw R1 op 100pk staat zal iemand die al een tijd op een 1000 rijd dit direct merken. Dus zoek iemand op die een 1000 heeft en laat hem even op jouw R1 rijden. Hij zal het wel merken of deze fiets geknepen is.
If so ,dan kan je terug naar een goede dealer die hem netjes op full zet, en je een dynojet uitdaai geef als bewijs. Succes !
 
Terug
Bovenaan Onderaan