Yamaha r1 op full power zetten

Cossi

Rookie
7 aug 2006
3
0
Turnhout
Hallo allen , Ik heb een yamaha r1 2003 gekocht. Hoe kan ik zien of hij op full power staat , of weet iemand wat je moet doen om hem op full power te krijgen.
Probleem is namelijk dat hij in zijn 1 ste niet omhoog komt bij vol gas geven.
Vorige eigenaar zei nochtans dat hij op full power staat. Ben ook bij een yamaha dealer langs geweest , en deze dacht mss dat de motor een verstropt luchtfilter had. Maar dat heb ik al gecontroleerd en dit is een nieuw. Hij had ook pas tijd eind augustus om eens naar mijn motor te kijken in verband met verlof. Daarom dat ik er mss zelf eens wou naar kijken als dat mogelijk moest zijn. Heb van een paar motorrijders gehoord dat het een draad aan de cdi verleggen of overbruggen is. Maar niemand weet exact welke. Onderin de toeren rijdt hij zalig goed. Maar als ik doortrek gaat hij tot +/- 8000 toeren goed door en vanaf dan rustig verder naar zijn begrenzer. Daarom dat ik mss dacht dat hij maar op 100 pk zou staan.
Met vriendelijke groeten
 
hmm in eerste instantie denk ik aan je Exup klep. Blijf deze misschien niet in gesloten toestand, dus dat hij in de hoger toeren niet open wil gaan ??
dus ff je servo motortje checken van je Exup klep.


als deze wel gewoon werkt lijkt het er idd op dat hij begrenst is, want zo'n R1 moet rond de 8000rpm nog extra eraan gaan trekken (en dus echt niet gaan afvlakken)
 
zit het niet tussen je oren

had eens te maken met een kennis die zei dat het met zijn gsxr600 ook niet ging

ik tuurlijk wel
hij oja laat maar zien dan en hop in de lucht

bleek angstig te zijn


zeg niet dat het zo is maar toch


nahja ik ga er van uit als hij volgas zegt hij ook behoorlijk aan de gashendel trekt.. en vlgsm moet je echt wel zonder koppelingetje erbij of gas open en ff dicht methode(Sidewinder) echt wel een pure power wheelie met zo'n ding in de één kunnen maken.
 
Heb de exup klep al gecontroleerd. Deze gaat vanaf 5000tr open. Met vol gas bedoel ik 2000tr rijden en dan echt in een snok gas open . Als ik rond de 7500tr gas los en dan terug vol gas geef gaat hij mss een 5 cm van de grond. Soms als ik in zijn eerste volgas doortrek gaat hij ook een 5 tal cm van de grond , maar dit is niet altijd. Weet er iemand of ik aan de cdi kan zien of hij begrensd is of waar dat de begrenzing ergens zit? bvb er moet een draadje doorgeknipt zijn of bijgelegd zijn. Vorige eigenaar zegt dat hij hem zo van de dealer nieuw heeft gekocht en dat hij toen op km stand 0 al op full power stond. Doch op papieren heeft hij 78 kw. Met vriendelijke groeten
 
Heb de exup klep al gecontroleerd. Deze gaat vanaf 5000tr open. Met vol gas bedoel ik 2000tr rijden en dan echt in een snok gas open . Als ik rond de 7500tr gas los en dan terug vol gas geef gaat hij mss een 5 cm van de grond. Soms als ik in zijn eerste volgas doortrek gaat hij ook een 5 tal cm van de grond , maar dit is niet altijd. Weet er iemand of ik aan de cdi kan zien of hij begrensd is of waar dat de begrenzing ergens zit? bvb er moet een draadje doorgeknipt zijn of bijgelegd zijn. Vorige eigenaar zegt dat hij hem zo van de dealer nieuw heeft gekocht en dat hij toen op km stand 0 al op full power stond. Doch op papieren heeft hij 78 kw. Met vriendelijke groeten

78 kw voor een r1??????? Lijkt mij een beetje weinig hoor...
Mijn ducati 748 heeft orgineel al 72 kw,dus denk dat ie van jou begrenst is,zeker een import motorfiets???
 
Het is geen import, het is een Belg. (eigenlijk zijn alle motoren import natuurlijk, dus die benaming klopt niet echt, maar dat is weer een ander verhaal)
Zet hem ergens een keer op een testbank en je weet het, of vraag aan een Yamaha dealer/verdeler waarin het verschil kan zitten?
 
Ik weet niet hoe het met het vermogen en deze afgifte zit bij een 2003 model, maar ik heb zelf een 98 model en die gaat echt heel gemakkelijk op z'n achterwiel.
Zelf in z'n 2 gaat ie nog goed omhoog zonder koppeling.
In z'n 1e versnelling moet je echt voorzichtig zijn anders lig je op je rug.
 
Terug
Bovenaan Onderaan