Yamaha R1 project upgrade/optisch net maken

Dat is niet helemaal waar, die remhendel protectors zijn er in de basis voor om te voorkomen dat je voorwiel blokkeert als je met racen perongeluk iemand raakt met je stuur deel/hendel. Dus ze voorkomen dat je remhendel ingedrukt zou kunnen worden.

Als je op je plaat gaat zullen ze ook vast iets opvangen, maar dat is niet de intensie van die dingen. Voor op straat dus niet zo heel veel toegevoegde waarde.
 
Dat is niet helemaal waar, die remhendel protectors zijn er in de basis voor om te voorkomen dat je voorwiel blokkeert als je met racen perongeluk iemand raakt met je stuur deel/hendel. Dus ze voorkomen dat je remhendel ingedrukt zou kunnen worden.

Als je op je plaat gaat zullen ze ook vast iets opvangen, maar dat is niet de intensie van die dingen. Voor op straat dus niet zo heel veel toegevoegde waarde.
Dat dus. Bij circuitrijden in Engeland is de remhendel guard sinds dit jaar zelfs al verplicht, ook voor amateurs. Ziet er wel tof uit op de R1! 👍🏻
 
De veiligheidsstrap ook gekocht.

Goed bezig :t

Met koord zul je het schijfremslot niet zo snel vergeten, toch nog een kleine tip: parkeer je de motor ergens dat je achteruit weg moet dan het slot strak voor tegen de vorkpoot. Kun je juist vooruit weg dan strak onder tegen de remklauw. Mocht je dan ooit het slot laten zitten komt het meteen tegen de poot of klauw en is de kans op schade minimaal. Zelfs met maar een halve meter 'aanloop' is de kans groot dat je nieuwe schijven tl gaan.
 
Dat is niet helemaal waar, die remhendel protectors zijn er in de basis voor om te voorkomen dat je voorwiel blokkeert als je met racen perongeluk iemand raakt met je stuur deel/hendel. Dus ze voorkomen dat je remhendel ingedrukt zou kunnen worden.

Als je op je plaat gaat zullen ze ook vast iets opvangen, maar dat is niet de intensie van die dingen. Voor op straat dus niet zo heel veel toegevoegde waarde.
Voor de openbare weg is het dus eerder tegen het afbreken, ik heb daar van die opklapbare voor. Al doet het maar iets tegen het breken, kan het verschil maken tussen verder gaan of verder lopen.
Op het circuit vat ik ‘m helemaal, dat is allemaal zo dicht mogelijk op elkaar rijden. Was dat toen niet met twee van die GP motoren die in elkaar bleven hangen en met gas erop rondjes maakten. Leek net zo’n olijk dansje.
 
Vandaag nog aan de Motor gewerkt.

Motorolie en filter gewisseld met Yamalube en oem oliefilter.
BMC Airfilter + locktight funnel screws
Missende trim parts/screws
Nieuwe luchtboxschroeven + aandraai met JIS schroevendraaier
Winterjas luchten buiten
Preventief brandstofleiding vervangen





























 
Laatst bewerkt:
is door bandenhal gebalanceerd. Meer kan ik niet van maken. Ik ga nog een keer terug wanneer ik moet rijden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan