Yamaha R1 ratel geluid geeft.

Marcin Nales

MF'er
18 mei 2011
75
3
Emmen (Drenthe)
Hallo,

Mijn Yamaha R1, uit bj2006, heeft nu 25.000 km op de teller staan.

De motor in koude toestand steeds meer ratel geluid geeft.
Na ongeveer 5 min warm lopen, is dit geluid verdwenen.
Tijdens rijden hoor ik de heletijd rommelig geluid.
misschien kleppen , die dit geluid veroorzaken?

gr Marcin

20190421_141732 - Streamable Hier is de eerste video met koude motor starten.
20190421_142040 - Streamable Hier is de tweede video met beetje warm lopen motor.
 
Laatst bewerkt:
heb je geprobeerd om na het starten of later, de koppeling in te trekken als de motor stationair loopt in neutraal ?
als het dan weg/minder is weet je kan het heel goed dat het de koppeling is.
 
heb je geprobeerd om na het starten of later, de koppeling in te trekken als de motor stationair loopt in neutraal ?
als het dan weg/minder is weet je kan het heel goed dat het de koppeling is.

Heb geprobeerd koppeling in te trekken en kan duidelijk horen..hier is twee link ( VIDEO )

20190421_141732 - Streamable Hier is de eerste video met koude motor starten.
20190421_142040 - Streamable Hier is de tweede video met beetje warm lopen motor.
 
het is grotendeels/zo niet helemaal weg zodra je de koppeling intrekt , wat te horen is in het eerste filmpje.
als je het zeker wil weten kan je het deksel van de dynamo aan de linkerkant eens loshalen, maar bestel dan eerst een pakking voordat je dat doet.
ik heb er zo 1 en een blackbird en denk ook elke keer dat dat ding uit elkaar valt na de start, ze maken gewoon wat meer herrie en hebben niet al dat geluids dempende foam achter de kuipdelen zitten.
 
Ik denk de krukas/drijfstang-lagers.
Maar het is simpeler om ff het koppelingshuis te checken, dus ff het deksel eraf, kan de motor blijven zitten.
Heb een keer meegemaakt dat een paar koppelingsbouten los zaten en de binnenkant van het deksel hadden afgeschraapt.
Het alu-vijlsel had de zeef van de oliepomp verstopt.
Door gebrek aan smering is toen de rechter big-end ter ziele gegaan...
dat gaf ook zo'n soort geluid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan