Yamaha r1 vs Suzuki gsxr1000

Sppeedyy

Rookie
29 dec 2007
21
0
Mede posters!

Afgelopen zaterdag even proef wezen rijden bij John van der bunt op een gsxr1000 en dat reed toch wel heerlijk zeg, ik zou haast zeggen lekkerder als de r1 waar ik proef op had gereden bij kalsbeek (kan ook net aan de motor liggen natuurlijk)

Daarom zou ik graag van jullie voor voor/nadelen van beide motoren horen.
Heb er zelf te weinig kennis van om het goed te beoordelen en vind het beide echt prachtmachines.
Dus had gehoopt dat jullie na eigen ervaringen/verhalen mij een beeeetje kunnen ondersteunen om uiteindelijk toch eens de keuze te maken :)

Oja..de specs van de motoren.
De gsxr1000 wordt er uit 1 uit 2005+, het liefst zwart.
En de r1 ook het liefst zwart uit 2004+.
Beide met kmstand ook het liefst onder de 10000 :)
 
Laatst bewerkt:
Yoh,

Ikzelf rij momenteel een R1 uit 2006.

Ik zat zelf de laatste tijd aan een andere motor te denken waaronder de Suzuki. Nou heb ik ook proefgereden op de Suzuki maar het was het toch net niet! Het gevoel was en dat gaf andere ook al aan dat je bij de Suzuki meer in de motor zit kwa zithouding, terwijl je bij de R1 er meer op zit. Ook vond ik de R1 pittiger vergeleken met de Suzuki, alleen reed de Suzuki onderin wat stabieler. Maar de R1 is echt een toerenjager dus onderin heeft hij niets te zoeken ;) .

Ikzelf heb altijd Kawasaki gerden, maar zal nu niets anders meer willen dan de R1.
Tuurlijk is je eigen mening en gevoel de beste keus om te kopen.

Ciao.
 
Afgaan op je gevoel.
Ze zullen allebij goed rijden, ongetwijfeld.
Misschien heeft het met je lichaamsbouw te maken.
De soes is best een grote motor, en de langere mens zit er ook nog steeds goed op.
Op de R1 zit je iets extremer, maar ook dat is een zeer strakke motor.

Even afwegen dus voor jezelf, welke vind je het mooist, welke rijdt het best etc.
Prijzen en onderhoud zullen elkaar weinig maken.

Gr John
 
Ik heb een 2005 R1, maar je kunt je ook geen buil vallen aan een gixxer 1000 K5 of nieuwer.

Gewoon bedenken wat je het beste vindt rijden en wat je het mooiste vindt.
 
Laatst bewerkt:
Ben zelf vrij lang..en had het idee dat de suus toch wat ruimer zat.
Op de R1 moet je echt goed vooraf liggen :)

Die eigenaar van van de Bunt motoren zei dat die Suzuki onderin een stuk pittiger was als de R1..dat die bij hogere toeren echt op gang kwam. En dat de kg/pk bij de suus hoger lang.

Kontje van die 2005+ suus is wel erg lekkerr hoor.....vind de voorkant alleer iets minder ten opzichte van de R1..
 
hallo ik heb zelf een suus 1000 k6 ik ben hier zeer tevreden over het is gewoon personlijke smaak,
maar ik vindt de r1 ook mooi ik heb er niet mee gereden dus ik weet niet hoe hij rijd maar ik vindt de suus echt geweldig ook kwa power.
 
Wat zit jij in een nare situatie zeg........... of een zo goed als nieuwe GSXR1000 :9~ of een zo goed als nieuwe R1 :9~ ................ ben blij dat ik niet in jou situatie zit ;) _O- _O- _O-

Succes met je keuze :W
 
ik heb een R1/04 en gsxr 1000K6 gehad.
Stock wise is de R1 niet opgewassen tegen de gsxr qua lowend en mid power, rollons en acceleratie. Remmen ,sturen op gsxr zijn beter.
ik vond de R1 meer een opgefokte gsxr 750(heb zelf nog een 750K4 gehad), maar geen echte literbike.
Looks: imo R1 wint ferm

Test ze beide zou ik zeggen en als de brute power van de gsxr teveel is kies dan voor de r1
 
Vanaf 2003 is de R1 echt een superdikke fiets
2005+ helemaal

Toch zou ik voor de GSX-R gaan
Ook vanwege z'n power, maar vind het gewoon een dikkere motor
 
Rij op meerdere R1's en GSX-R 1000's. Dan vergelijken. De ene is de andere niet. De ene 1000 kan als een dweil sturen, de ander fantastisch en vice versa. Succes met je keuze.

Tip: GSX-R verdient mijn voorkeur.
 
Heb zelf een de R1 en die bevalt me prima, de soes heb ik op zandvoort mogen proberen en wat heeft die slappe vering en remmen zeg :o

Qua vermogen is de soes wel dikke pret net als de R1 die zijn vermogen net wat later afgeeft.

Back to back vind ik de R1 in stock uitvoering beter. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan