Yamaha R1

Sja.. Ben het met Orph eens... Ik heb sinds februari mijn A-stempeltje...!

En rij op een ZX-12R (en die heeft genoeg PK's :+ )mijn rechterhandje heb ik goed onder bedwang.. !

Het heeft dus niet met de rijervaring te maken! :]

Uhm waarom staat er bij je avatar Looking for a ZX6R..! :9


Rij zelf 600 cc en die verrassen je ook nog wel hoor! Vooral bij de stoplicht sprintjes gaan het wieltje makkelijk omhoog bij het opschakelen elke keer.

Maar ja zelf weten he of je een R1 wilt maar zou persoonlijk toch voor de R6 gaan... En ik rij nu al 13 jaar!
 
Ik rij nu een Gixxer 600. Ga dus in augustus de overstap maken naar....... een R1 :) Heb dan 8 maanden rijervaring....

Model 2002/2003

En daar ga ik van genieten!!!!!!!!! :]


En niet ouwehoeren nou. Vind 8 maanden best. Ik rij toch zo'n 250 km per week. Maar zoals gezegd. Rijervaring zegt niks.
 
waarom zitten jullie allemaal te freaken laat die gast tog zijn goesting doen is da jullie prob da die zijn eige dood rijd en zo niet des te beter maar je moet zeker geem bick kopen waar je je niet goed bij voeld
 
waarom zitten jullie allemaal te freaken laat die gast tog zijn goesting doen is da jullie prob da die zijn eige dood rijd en zo niet des te beter maar je moet zeker geem bick kopen waar je je niet goed bij voeld
*1 als hij die fiets nu nog niet gekocht heeft weet ik het ook niet meer want dat topic is zo'n 4 maanden oud.
*2 ga eens een cursus nederlands volgen ofzo, heb je tekst 3 keer moeten lezen voordat ik hem begreep(als je net 3 maanden in nederland woont kan ik het me voorstellen)
 
Ik rij nu een Gixxer 600. Ga dus in augustus de overstap maken naar....... een R1 :) Heb dan 8 maanden rijervaring....

Model 2002/2003

En daar ga ik van genieten!!!!!!!!! :]


En niet ouwehoeren nou. Vind 8 maanden best. Ik rij toch zo'n 250 km per week. Maar zoals gezegd. Rijervaring zegt niks.

Kijk de ongevallenstatistieken er eens op na, de top van het aantal dodelijke slachtoffers ligt bij bestuurders met ong. 8 maanden rijervaring...
 
Ik rij zelf ook op een nieuwe GSX-R 600 van 2004 en dit is mijn eerste fiets.

De keuze is aan jouw en inderdaad de cijfers liegen er niet om.

Maar ook een R6 is bloedsnel....
 
Ik ben opzoek naar een moto en heb hierbij mijn oog laten vallen op een YZF R1 uit 1998. De moto heeft een 30k km gelopen en zou in uitstekende staat zijn. Ik heb er een foto van gezien (kleur is blauw) en vanop de foto te zien blijkt dit inderdaad zo te zijn. Dit weekend ga ik normaal een kijkje nemen.

Nu heb ik hierbij 4 vragen. Maar eerst even meedelen dat ik een totale motor leek ben. In feite heb ik nooit een motor gehad en erger nog, ik heb nog maar net mijn voorlopig motor rijbewijs.

1. Waar moet ik bij zo'n motor (algemeen, maar als iemand dit weet ook specifiek voor die R1) op moet letten ? Zijn er bekende flaws ofzo ...

2. De prijs is 5.800 euro. Is dit de prijs ? Er van uitgaand dat hij inderdaad in volledig perfect staat is.

3. Kan ik zo'n motor nog kwijt raken ? Stel dat ik er 6 maand /5k km mee doe en hem dan verkoop voor 4.800euro. Of is er bijna geen vraag naar die dingen ?

(Mijn laatste vraag moet niet perse serieus beantwoord worden :) )

4. Wat vinden jullie ervan dat iemand van 22 zonder enige moto ervaring zulks ding wilt kopen ?
De enige manier om het te leren.(grapje he)Ga na 15 jaar Harley over stappen op een sportievere fiets.Heb verschillende fietsjes gereden,van blade tot r1.Maat van me heeft eerstew generatie r1.Vond dat best wel een groot verschil met een 2003 Fireblade.Fazer 1000 beviel GOED.

Misschien cursus extra volgen?
 
Laatst bewerkt:
mijn dealer zei ook die rsv heb je 10 jaar te vroeg gekocht(hij heeft gelijk want de meesten kopen zo'n twin als ze 28-30 en meer zijn)
't zit 'm in de kop als je jezelf kan beheersen dan lukt 't wel, zo'n ding is echt bruut,heb ook nog wel goesting gehad om zo'n 98er te kopen maar ben toch voor de twin gegaan.
ik ben toch ook nog aan't typen niet?heb 'm toch ook al goed uitgelaten gehad in snelle bochten en ben van een 250 2t afgekomen
ga eerst een keer achterop of rijd rustig op zo'n ding voor je 't gaat kopen zou ik zeggen,velen onderschatten zo'n 1000 en hebben spijt achteraf omdat ze 't niet durven of juist toch proberen er snel mee te gaan en dan ofwel verongelukken door gebrek aan ervaring om te corrigeren als het dreigt fout te gaan of iets fout doen wanneer ze inneens een onverwachte reactie van de fiets krijgen,een weelie of zo.
je moet goed weten waar je mee begint als je zo'n ding aanschaft
 
Terug
Bovenaan Onderaan