Yamaha R3 - A2

Ik was in de veronderstelling dat je een MT03 zou kopen maar toch een "racer". Veel plezier ermee, ik vind de MT03 leuker omdat ik noot wat heb gehad met "racers". :]
 
Ik was in de veronderstelling dat je een MT03 zou kopen maar toch een "racer". Veel plezier ermee, ik vind de MT03 leuker omdat ik noot wat heb gehad met "racers". :]
Ik heb het inderdaad andersom.
Al waren de afgelopen vier jaar met de kleine G310GS ook naar wens.
Gewoon volledige Hyperpro vering erop en lekker bochtjes pakken met die 34 pk.

Een MT03 is in ieder geval nooit de bedoeling geweest.
Wel iets van een viercilinder 400, maar die komen ook maar niet uit Japan of China.
De BMW G310RR, die ze in India verkopen en die al vier jaar als TVS Apache bestaat, daar hoor je hier ook niets van.

Een echt goed leverbare electrische motorfiets gaat ook nog wel twee jaar duren.
We leven nu, het wachten is voorbij, dus lekker rijden ondertussen. :] :t
 
Oei, binnen de bebouwde kom of op een N weg dan want op de snelweg hoef je pas vanaf 40 op bezoek te komen?
Acht kilometer met 50/60 over een N weg.
Aangekomen bij de snelweg wel vooraan gaan staan bij het stoplicht.
En tevreden zag ik de auto's in de spiegels kleiner worden met gematigd sportief optrekken.
Daarna was ik het inrijden even twee, drie kilometer vergeten want automatisch bleef ik op de linkerbaan om het verkeer rond de 110..112 km/u in te halen.
Snel af laten zakken. 8)7

Daarna nog twee keer een invoegstrook gepakt om op de motor te remmen.
Op de terugweg drie keer zonder achterliggende voertuigen.

Verder zo 97/98 km/u aangehouden.
Op de GPS is dat slechts 90 km/u.
In de bebouwde is 55 km/u precies vijftig.

Volgende week hopelijk op 500 kilometer totaal en dan even thuis de olie verversen. :)
 
De postbode is geweest met wat spulletjes.
Het ziet er goed uit. :9
PSX_20230107_172703.jpg

Drie losse beschermdelen voor het blok. :)
 
Vooral bij het achterwiel glimt dat goedkope staal verzinkte materiaal je wel tegemoet. ;)
PSX_20230107_174738.jpg

Een beetje als herinnering hoe het ooit was. :+
Ik kan het anders ook ooit laten poedercoaten natuurlijk.
 
Ik heb vandaag weer lekker gestuurd op de R3:] mn vriendin moest ergens heen en daarna direct door met het openbaar vervoer en wilde de motor niet laten staan. Dus die stond voor mijn motor in de garage, toch teveel moeite om hem aan de kant te zetten :9 blijft leuk hoe wendbaar die is
 
Ik heb vandaag weer lekker gestuurd op de R3:] mn vriendin moest ergens heen en daarna direct door met het openbaar vervoer en wilde de motor niet laten staan. Dus die stond voor mijn motor in de garage, toch teveel moeite om hem aan de kant te zetten :9 blijft leuk hoe wendbaar die is
Niet eens een piccie van de motoren samen?? ;)
Zitten er nog de standaard banden onder?

Vandaag bij momenten ook hier lekker weer.
Gisteren helemaal. Dan wil ik er eigenlijk gelijk opzitten. :Y
Maar in het weekend heb ik officieel geen motorhobby.

Deze week moet ik wel ergens kunnen rijden en even de olie verversen. 8-)

.
 
Morgen maar even bellen of ze een 15t voortandwiel op de plank hebben en gelijk kunnen monteren.
Normaal doe ik dat wel zelf. O-)

Overmorgen zou een mooie optie zijn. 8-)
PSX_20230109_180639.jpg
 
De eerste duizend kometer bij voorkeur onder de zesduizend toeren continu.
Daarna de duizend beurt en de eerste zeshonderd kilometer (1.000 mijl) nog maximaal 7.200 toeren.
Geduld... :+
 
Niet eens een piccie van de motoren samen??
Ik zal hem asap maken, moest wel de motor daarnet bij dr thuis afleveren dus zat zelf even motorloos -O-
Zitten er nog de standaard banden onder?
Ja knetter hard zijn die dingen. Hebben het nu 11k gedaan en kunnen nog wel wat kilometers. Denk dat ze eerder verjaren dan versleten zijn maar ga haar wel een zachtere band aanraden denk ik
Ik knal hem al lekker over de 10.000:Y hij is al ingereddn
 
11k.. net ingereden. :+ ;)

Ik heb een paar reserve velgen gekocht.
Daar voor de zomer wat plakrubber op leggen. :]

Gisteren de Block off plate besteld om het milieu systeem te demonteren.
Een kilo er af en dan kan hij op de testbank ook strakker afgeregeld worden. :)
 
11k.. net ingereden. :+ ;)

Ik heb een paar reserve velgen gekocht.
Daar voor de zomer wat plakrubber op leggen. :]

Gisteren de Block off plate besteld om het milieu systeem te demonteren.
Een kilo er af en dan kan hij op de testbank ook strakker afgeregeld worden. :)
Ja 11k en derde eigenaar sinds 2019... om te bedenken dat hij van glanzend zwart(vanuit de fabriek) naar roze wrap is gegaan om daarna een beetje matzwart gespoten panelen te krijgen.

Ik weet zo 1 2 3 niet welke erop zitten qua banden maar het zijn volledig toer banden lijkt het wel. Denk dat iets als een s22(als die er in die maat zijn?) Erruuug leuk is
 
Ja 11k en derde eigenaar sinds 2019... om te bedenken dat hij van glanzend zwart(vanuit de fabriek) naar roze wrap is gegaan om daarna een beetje matzwart gespoten panelen te krijgen.
Aardige geschiedenis. _O-
Ik weet zo 1 2 3 niet welke erop zitten qua banden maar het zijn volledig toer banden lijkt het wel. Denk dat iets als een s22(als die er in die maat zijn?) Erruuug leuk is
Dunlop GPR300??

Economisch verantwoorde keuze. :+
PSX_20230109_184223.jpg
 
Ja dat zijn ze... ik vind ze verschrikkelijk maar ik ben dan nu ook de s22 gewend.
Ik heb wel met de S21 gereden.
Dat was ook al een super band.
Op de andere motor zitten Supercorsa's SC1 voor en SC2 achter.

Die komen met een waarschuwing dat er scheurvorming optreedt bij temperaturen onder de vijf graden. Niet stallen en rijden. O-)
De eerste eigenaar van de R3 is ook overgestapt op een R7. Ook gehaald bij mijn vaste dealer. Schijnbaar is ze toen ze de poort uitreed direct onderuit gegaan op de R7:N
Jammer deze snelle leercurve. -O- :X
 
Ik heb wel met de S21 gereden.
Dat was ook al een super band.
Op de andere motor zitten Supercorsa's SC1 voor en SC2 achter.
De s21 en supercorsas heb ik geen flauw idee van. Schijnt dat de s22 nog meer grip heeft dan de s21.
Die komen met een waarschuwing dat er scheurvorming optreedt bij temperaturen onder de vijf graden. Niet stallen en rijden. O-)
Dus hij staat verwarmd in de stal?
Jammer deze snelle leercurve. -O- :X
Tja... ook niet echt het motortype, nouja, het motorrij type. Geloof dat er meer foto's met de motor worden gemaakt dan dat er mee gereden wordt
 
De s21 en supercorsas heb ik geen flauw idee van. Schijnt dat de s22 nog meer grip heeft dan de s21.
Ja, elke nieuwe band is natuurlijk beter.
Meer grip en elke keer ook 20% meer levensduur. 8)7
Onderhand gaan ze al 40k mee. :+

Maar de reputatie van de S22 is zeker top. :Y :}
Dus hij staat verwarmd in de stal?
Helaas niet. Maar na het ophalen van de R3 wel binnen op bokken. :t

PSX_20230103_172217.jpg

Tja... ook niet echt het motortype, nouja, het motorrij type. Geloof dat er meer foto's met de motor worden gemaakt dan dat er mee gereden wordt
Zo'n beetje als ik gedaan heb vorige week. :+
zestig kilometer rijden en vier keer stoppen voor een fotomoment.
PSX_20230109_221426.jpg
 
Dillema.. maar geen zware. ;)

Iemand bied voor weinig een titanium uitlaatsysteem aan.
Arrow Competition EVO titanium exhaust for Yamaha R3.
Almost new, only fitted to bike and run few times.
Complete with all parts like dB killer, support etc etc.
Located in the Netherlands. Shipment possible of course.
 

Bijlagen

  • 324024701_1189287632015079_2146386227258494627_n.jpg
    324024701_1189287632015079_2146386227258494627_n.jpg
    76,6 KB · Weergaven: 16
  • 324731237_699207651761362_1756518478586950190_n.jpg
    324731237_699207651761362_1756518478586950190_n.jpg
    96,7 KB · Weergaven: 14
  • 324737872_1223579248516450_1522833486463219351_n.jpg
    324737872_1223579248516450_1522833486463219351_n.jpg
    79,5 KB · Weergaven: 14
  • 323003358_697486122016989_429271573765450337_n.jpg
    323003358_697486122016989_429271573765450337_n.jpg
    78,9 KB · Weergaven: 15
Ik denk maar even vast te houden aan de Akra.
Die past beter bij de zwarte motor. 8-)
Akra R3 2022.jpg

Morgen langs de motorzaak voor een groter voortandwiel.
Gelijk weer even vragen naar de uitlaat.

Bij de BMW is deze ook niet belachelijk hard. De Arrow verwacht ik wel. O-)
 
Tja, de vraag of je legaal of illegaal wilt rondrijden denk ik dan
Bij de andere motor is het race systeem ook niet legaal als in 'voldoet niet aan de emissie eisen', want geen katalysator.
Het RDW keurde hem wel goed bij import aflopen november. :') :') :')

Maar hij moet sowieso niet belachelijk hard.
Ik rij altijd met dB killer en ook op het circuit halen ze mij er niet vanaf wegens overschrijding van de geluidsnormen. :t

De Akra/Arrow uitlaat is voor mij om gewicht te besparen, beetje een high performance onderdeel.
Geen kat -/- vijf kilo.

Een R3 richting de 160 kilo rijklaar is een beetje het idee. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan