Yamaha R3 - A2

Tandwieltje binnen en kan er op wachten. *O*
PSX_20230111_142259.jpg

Straks terug geen 97 km/u en 6.000 rpm.
Wat wel weet ik nog niet.

Het is overigens 90 km/u op de GPS. O-)
 
Een boterham met pindakaas 🥪 zeker. Wie is er niet groot mee geworden? 😂
Crackers met tomaat nemen minder makkelijk mee en worden zompig. _O-
Frommel twee boterhammen in je zak en je hoeft geen rugzak mee te nemen.
Zo geen zin in vandaag. :+
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag wat mooie slinger wegen voor de terugweg gevonden.
PSX_20230111_174022.jpg

Het gaat dan alleen niet zo snel met kilometers maken.
Op de navigatie zag ik onderweg 24 kilometer in 48 minuten staan. *D
 
De goedkoopste en beste investering ooit is wat mij betreft een groter voortandwiel van €15,00. 8-) *O*

De eerste versnelling is nu gewoon bruikbaar en het kost nog steeds geen enkele moeite om op te trekken.

Onderweg had ik nu ook geen neiging om na de zesde versnelling verder op te schakelen.
En in de bebouwde kom voelen de tweede en derde versnelling nu heel natuurlijk.

Bizar dat zo'n kleine wijziging zo goed kan uitpakken. :]
 
Thuis de olie eruit..
Toch al circa 420 kilometer gereden. :+
Maar het is best nodig

Met die drek nog zeshonderd doorrijden. :? :N :)
PSX_20230111_174351.jpg
PSX_20230111_174220.jpg

Morgen even afvullen.
Ondertussen storm het zowat. O-)
 
Re-mappen brengt geen grote stappen, maar het is wel leuk om de motor perfect af te ronden.
Grafiekje van een MT03 met hetzelfde blok. :)
download.png

En iets meer benzine in hogere toeren is wel goed voor de levensduur.
 
Dat is sowieso heel netjes met een fabrieksopgave van 41pk, die er zelfs kennelijk aan het wiel uitkomt ipv. aan de krukas.
Het schijnt dat ze in Goes wel optimistisch meten. :+

Maar ik ben in november met de BMW daar geweest.
Ongeveer hetzelfde verloop in de grafiek.
Zonder afstellen doet de ECU het met de lambda sensoren al heel aardig.

In ieder geval is de ontwerper van de bank van mening dat hij minder slip (6%) heeft dan een Dynojet bank (11%).

Jos Verstappen heeft er indertijd ook eentje voor de kleine Max gekocht vertelde Ruud.
Een modelletje om karts te tunen. 8-)
 
Dat is sowieso heel netjes met een fabrieksopgave van 41pk, die er zelfs kennelijk aan het wiel uitkomt ipv. aan de krukas.
Inmiddels iets meer informatie uit de eerste hand.
Hij heeft een Amerikaanse ECU gekocht omdat de Europese gelocked zou zijn.
Wellicht scheelt dat gelijk iets in de (A2) restricties?
 
Gisteren was het goed vertoeven buiten. :} :]

Ik had vanmiddag wat klusjes aan de R3 gepland.
En het zou ook droog worden in de middag.
Maar niets van dat alles.
Harde wind en veel regen. 8)7

Kom ik een beetje in de knoop want morgenochtend heb ik een afspraak @ 31 km.
Een moetje. :P

En de motor is nu niet rijklaar. :')
 
Wel gelijk een nieuwe carterplug besteld.
De originele is ook maar een soort van bouwmarkt boutje.
En ik zie nog wel eens wat aan die magneet. O-)
PSX_20230112_223726.jpg

Bruin gaat los. :+
 
Zo weer even langs de motorzaak rijden.
De door hun geïnstalleerde USB voeding rammelde van de week lekker over de nieuwe kuipdelen. :')
PSX_20230113_114655.jpg

De hele aansluiting nog niet eens gebruikt.
Maar een plakker is ook niet voor het leven.
Amateurs. :P :+
PSX_20230113_114610.jpg

Even vragen of ze iets beters hebben. O-)
 
Olie vullen onder tijdsdruk was ook ff lastig vanochtend. _O-
De kleine opening zit onder ca. 75 graden en mijn gewone trechters gaan er zowat vertikaal in.
Dus de olie komt er dan bijna niet uit.
Die blijft in de trechter staan.

De "afvoer-trechter" van de wasmachine heeft er nog een tuitje aan zitten, dus die snel van zolder gepakt en met tape vastgemaakt.
Toen ging het snel. :')
 
Laatst bewerkt:
Ik fabriceer ook altijd een slang aan zo'n trechter. Voor koelvloeistof vooral, anders moet ik de hele kappenset eraf halen voor een beetje koeling
 
Ik fabriceer ook altijd een slang aan zo'n trechter. Voor koelvloeistof vooral, anders moet ik de hele kappenset eraf halen voor een beetje koeling
Ja, heb er wel eens een slang aangezet.
Maar bij mijn drie BMW's die ik in augustus allemaal verkocht heb ging het zonder hulpmiddelen.
Bij eentje kon ik de trechter altijd nog mooi fixeren dat die ook vast stond.
Bijna heimwee. :+

Zonder onderstuk was het een balanceeroefening om de olie er in te krijgen met 50 ml per scheutje denk ik.
En de kans op morsen / kliederen heel groot.
Dat ze dit zo hebben gemaakt.

Even onderweg bijvullen is nagenoeg onmogelijk. O-)
 
Correctie..
De vulopening zit rond de 70..75 graden.
Best lastig en zonder slang nagenoeg onmogelijk te vullen.
Verder meer een feitje dan een tekortkoming.
Behalve als je snel weg moet en nergens bij kan in de schuur. :+
 
Net bij Hyperpro geweest en een stuurdemper besteld.
Ik wil toch dat de verschillende motorfietsen een beetje hetzelfde aanvoelen.
Dan kan ik wat beter trainen met deze.
De R3 lijkt wandelend al stuurbekrachtiging te hebben en ik hou mijn hart vast bij een eventuele tankslapper. :+

Mijn schokbreker lag ook al klaar met goed nieuws. *O*
Ze hadden nog drie stuks op voorraad door een annulering uit Azië.
Ik krijg de volledig verstelbare schokbreker voor de prijs van het instapmodel. *O*
 
Alleen krijg ik hem met een zwarte veer. 8-)
t_460-purple_20181209090940.jpg
-> upgrade
t_463-purple-2018.jpg

Even niet op de aansluiting letten. ;)
 
Vandaag 140 kilometer gereden waarvan 90% binnendoor.
En de motor staat nu ruim boven de 500 kilometer.
Op de helft even de olie bekeken.
En zo willen we het zien (schoon en genoeg). ;)
PSX_20230113_174230.jpg
 
Even wat spulletjes besteld.
Het standaard deksel van de remvloeistof oogt wat simpel. :P
100712941282567355.jpg

In de aanbieding gelijk een aluminium deksel voor het potje achter erbij.

Een tankpad zit er ook nog niet op.
Gelijk ook voor de zijkant en het frame..
-807973670-1054092302.jpg
Eigenlijk zit je meer net de knie tegen het frame dan tegen de tank zag ik al. :)

Dit materiaal had ik ook in de winkel gezien. 8-)
-10838793091007138253.jpg

En handles had ik vorig jaar al besteld.
Die zullen wel elk moment binnen komen.
PSX_20230114_215944.jpg



Ik had dezelfde op mijn BMW.
3D Rhombus. :)
 
Laatst bewerkt:
Bijna had ik de tankpad en zijdelen geplakt. O-)
PSX_20230123_130833.jpg

Verwerkingstemperatuur ca. 20°C.
Morgenochtend de motor maar gelijk even in de huiskamer zetten en drie uurtjes laten acclimatiseren.
Als ik dan thuis kom plakken. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan