Yamaha R3 - A2

Maar vanaf de BMW weer op de R3 na ruim twee maanden is wel even wennen.
160 pk minder aan het achterwiel en geen electronische strakke vering.
Gisteren constant het idee dat de stepjes aan de grond komen.
Alles is een stuk lager. ;)
 
Hoop dat het een beetje droog blijft, maar bij de eerste sessie zal het nog wel regenen.
Mijn sessie is net twee minuten afgelopen.
Maar heb bij de briefing voor de langzamere groepen gekeken.
Nu is het niet veilig voor mij.
PSX_20230512_093401.jpg
 
Tijd voor minder regen. Morgen wel beter weer, maar goed, daar heb je nu niets aan. :')
Morgen eindelijk foto's maken van de GSX-8S A2. Ik zat al even te wachten op wat zonniger weer. Kan wel met grauw weer foto's maken, maar foto's met wat zon geven altijd een fijner gevoel. :)
 
Tijd voor minder regen. Morgen wel beter weer, maar goed, daar heb je nu niets aan. :')
Morgen eindelijk foto's maken van de GSX-8S A2. Ik zat al even te wachten op wat zonniger weer. Kan wel met grauw weer foto's maken, maar foto's met wat zon geven altijd een fijner gevoel. :)
Photoshop. :+ ;)
 
Nog niet gereden..
De derde sessie leek het te gaan gebeuren.
Maar olie op de baan en de sessie werd na lang wachten geannuleerd. 😇
PSX_20230512_113315.jpg

De regen komt nog in kleine hoeveelheden op en af.
 
Dan ben ik nog langer bezig. :)
Begrijp ik, je kan niet alles hebben. ;)
Hoop dat je zo nog wel kan rijden dan!
Door de olie op de baan hadden ze twee bochten afgesloten.
Dus helaas niet op het volledige circuit kunnen rijden.

De vierde sessie en mijn eerste was er een kleine droge lijn.
Ik had vooral moeite met terugschakelen en vloeiend rijden.

De vijfde sessie was de baan volledig droog. :}
Na twee volle ronden ging ik steeds sneller inhalen.
Opeens kwam de vorige sessie nog stug aanvoelende R3 mij tegemoet met soepel sturen en beter passende versnellingen. :]
Helaas opeens code rood omdat een rijder de zwarte vlag negeerde.
Bij de herstart druppelde het steeds harder en kwam code rood gelijk de eerste ronde.
Einde sessie. -O-

De laatste sessie heb ik overgeslagen omdat het weer veel te hard was.
Dus extreem weinig gereden. :)
PSX_20230512_151626.jpg
 
Jammer dat je dan niet heel veel gereden hebt. Maar goed, volgende keer beter. Hopen dat het weer dan in elk geval volledig mee zit, dat scheelt weer één punt waardoor het stroef loopt. :)
 
Jammer dat je dan niet heel veel gereden hebt. Maar goed, volgende keer beter. Hopen dat het weer dan in elk geval volledig mee zit, dat scheelt weer één punt waardoor het stroef loopt. :)
Vrijdag en zaterdag op Ecuyers. O-) :t
 
Foto van een regenachtig Mettet afgelopen vrijdag.
Ik had een hele mooie tent te leen van de organisatie. :+
PSX_20230512_171639.jpg

Morgen naar Frankrijk.
Twee dagen Ecuyers op vrijdag en zaterdag. :]
 
Momenteel onderweg naar huis na twee dagen circuitrijden op Ecuyers. :)
PSX_20230522_142824.jpg

Mijn vriendin zit in de auto te zoomen voor haar werk, dus ik zit even buiten. _O-
 
De afgelopen dagen twaalf sessies gereden en het 20..21 bochten tellende circuit heeft wel even tijd nodig om aan te leren.
IMG-20230519-WA0029.jpg

De tweede dag ging het al beter, en na twee sessies in de ochtend kwamen de slijtnokken onder de stepjes steeds aan de grond zonder dat de banden nog maximaal op hellingshoek waren.

Pas voor de vierde sessie er af gehaald en toen was de weg voorwaarts in rondetijden ingezet.
Het benzinestation bleek echter niet bepaald in de buurt, dus miste ook bijna deze hele sessie.
Maar liefst één rondje kunnen rijden.

De laatste twee sessies voelden goed en de allerlaatste was het beste.
Dus een volgende keer kunnen we hier weer verder mee.

Lekker zuinig die R3 want 1:20..1:21 is best apart op het circuit.
Met de BMW doe ik al snel vier liter per sessie
Nu na acht sessies ging er 7,5 liter in. _O-
 
Dit is een R3 toch?
Ik gok de R125.. maar R3 kan ook.
Zo reed ik vroeger wel eens op de snelweg, voeten op de duosteps.
Maar dat was dan bij een toermotor met de normale voetsteunen iets voor je en lange stukken.
Mr. Elastica dit in de stad. Stoerrr. _O-
 
Gisteren op Zandvoort gereden met de andere motor.
Straks de R3 maar eens uitgraven sinds 22 mei.
Zin om er op te rijden. ;)
Eind van de maand misschien weer wat ruimte voor een trackday of in augustus. :]

Iemand nog gereden?
 
Ik ga je misschien achterna @Worldbeater. Hoogst waarschijnlijk gaat morgen de r7 naar een nieuw baasje. Komt effies uit Maastricht richting Utrecht dus is een serieuze. Dan maar is kijken of het een r3 of een mt03 wordt. Zag een aanbieding bij een mt03, akra slipon, korte kentekenplaat houder, schermpje en tankpad zonder meerprijs op de motor. Dus dat is wel erg aantrekkelijk. Als die beschikbaar is wordt het de mt, anders een r3.
 
Ik ga je misschien achterna @Worldbeater. Hoogst waarschijnlijk gaat morgen de r7 naar een nieuw baasje. Komt effies uit Maastricht richting Utrecht dus is een serieuze. Dan maar is kijken of het een r3 of een mt03 wordt. Zag een aanbieding bij een mt03, akra slipon, korte kentekenplaat houder, schermpje en tankpad zonder meerprijs op de motor. Dus dat is wel erg aantrekkelijk. Als die beschikbaar is wordt het de mt, anders een r3.
En waarom gaat de dikke R7 dan weg voor een R3/MT-O3? :)
 
En waarom gaat de dikke R7 dan weg voor een R3/MT-O3? :)
Vanaf februari mag ik vol vermogen rijden. Nu kom ik op een punt dat er wat groter onderhoud gedaan moet gaan worden binnen ongeveer 6 maanden met hoeveel ik rijd. Nu wil er iemand een smak geld voor neertellen wat ik never nooit ga krijgen als ik hem in februari zou inruilen. Ook de afschrijving op een nieuwe is lager dan het onderhoud wat eraan komt. Daarnaast heb ik altijd mega veel lol als ik op de r3 van m'n vriendin rij dus leuke motor om een jaar mee te overbruggen :Y :9
 
Vanaf februari mag ik vol vermogen rijden. Nu kom ik op een punt dat er wat groter onderhoud gedaan moet gaan worden binnen ongeveer 6 maanden met hoeveel ik rijd. Nu wil er iemand een smak geld voor neertellen wat ik never nooit ga krijgen als ik hem in februari zou inruilen. Ook de afschrijving op een nieuwe is lager dan het onderhoud wat eraan komt. Daarnaast heb ik altijd mega veel lol als ik op de r3 van m'n vriendin rij dus leuke motor om een jaar mee te overbruggen :Y :9
Dat klinkt financieel aantrekkelijk. :Y
Ik denk (ook) dat de MT-03 nog meer gooien en smijten is op de openbare weg.
En lekker ontspannend qua zithouding. :Y

Een jaar overbruggen en sparen naar een R9?
 
Dat klinkt financieel aantrekkelijk. :Y
Ik denk (ook) dat de MT-03 nog meer gooien en smijten is op de openbare weg.
En lekker ontspannend qua zithouding. :Y

Een jaar overbruggen en sparen naar een R9?
Je slaat de spijker op z'n kop. Het financiële aspect is wel de hoofdreden.

Ook heb ik ooit een breuk gehad in m'n pols en merk dat ik met het ww rijden wel last krijg van die pols dus iets ontspannen zitten is geen overbodige luxe.

Sparen voor een R9, je zou haast denken dat Yamaha nu wel moet met de nieuwe zx6r :9 .
In ieder geval wordt de volgende de 9 serie van Yamaha, of dat dan de R9 is of de mt09 zien we dan wel. Nu al een paar keer op gereden maar man wat een bak lol.
 
Je slaat de spijker op z'n kop. Het financiële aspect is wel de hoofdreden.

Ook heb ik ooit een breuk gehad in m'n pols en merk dat ik met het ww rijden wel last krijg van die pols dus iets ontspannen zitten is geen overbodige luxe.

Sparen voor een R9, je zou haast denken dat Yamaha nu wel moet met de nieuwe zx6r :9 .
In ieder geval wordt de volgende de 9 serie van Yamaha, of dat dan de R9 is of de mt09 zien we dan wel. Nu al een paar keer op gereden maar man wat een bak lol.
Het gaat de MT-09 worden dus. ;)

Ik heb een S1000R gehad met electronische vering, cruise control etc.
Dat was echt mijn beste motor ooit qua circuit en openbare weg.
Maar ben al snel een CBR250R gaan rijden op de openbare weg en later een BMW G310R.
Met die S1000R ging alles intuïtief veel te makkelijk en de sensatie bij normale snelheden en woon~werk was nihil. O-)
 
@Worldbeater Recent nog gereden op Zandvoort?
Gisteren.
Het regende zwarte vlaggen en ongelukken.
Alleen de eerste sessie heb ik zeven rondjes geklokt, de drie daarna allemaal maar één ronde. 8)7

Maar jij refereert naar het ongeluk rond vijf uur?
Dat was wel mijn sessie in de snelste groep, maar ik was al naar huis wegens te veel geluid (een week eerder de hele dag gereden :? ).
Ik hoop dat het verder goed gaat met de rijder. -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan