Yamaha R3 - A2

De drang zal voor iedereen anders zijn, maar in principe heb je genoeg aan zoiets, als je geen zin hebt om hoge boetes te betalen. Daarnaast gaan hier en daar de snelheden omlaag binnendoor.
Reed van de week door Utrecht, hebben ze daar 70-wegen ook naar 50 teruggezet. Ga jij lekker 50km/u rijden met je 1200cc. Met een 300'tje is dat al lastig.

Onderin is het misschien dan wat tam, maar dan ga je wat hoger in toeren rijden en schakel je later door. Echt niets mis met zo'n 300cc'tje. Wat RobertBrus al zegt, dat roze kaartje kan je gewoon bij je houden en toch heb je er heel veel plezier mee.
 
Oh man dat is de beste mod op de hele fiets. Trekt echt als een malle sindsdien. Ik wil geen 200 kunnen halen, ik vermaak me nu veel beter zo en houd mn roze pasje zo mocht er ineens een golfie of volvo achter me rijden


Goed om te horen zeg! Gaaf hoe hij er nu uitziet. Uitlaat ook zeer tevreden mee? Het viel me gelijk op dat de r3 zoveel beter in t echt klinkt dan op die filmpjes.. Wat had nodig voor die mod van tandwielen? Heb je links ed?
 
rDgycU.jpg

xdZdXV.jpg



Hier ging ik even touren met een vriend. Ducati monster, prachtig geluid
 
Laatst bewerkt:
Drang naar een zwaar kanon is er ergens wel alleen deze machine is zo leuk om mee te knallen. Continue volgas pompen zonder zorgen. En met dit tandwiel haalt ie de 5 seconde met gemak. Binnekort ga ik tegen een Kawasaki Z500 uit 1980 rijden op recht stuk. 50pk dus we zullen zien
 
Oh man dat is de beste mod op de hele fiets. Trekt echt als een malle sindsdien. Ik wil geen 200 kunnen halen, ik vermaak me nu veel beter zo en houd mn roze pasje zo mocht er ineens een golfie of volvo achter me rijden
Ervan uit gaande dat je a2 hebt, en dus ook nog niet heel lang je auto rbw zal hebbem. Kun je nog steeds heel makkelijk je rbw kwijt raken. 30+ overschrijding is al de max met beginners rijbewijs.
 
Laatst bewerkt:
Gravian, allereerst wat is die R3 van jou prachtig. Wow. Tandwiel heb ik gekocht bij een bedrijf uit Numansdorp via mijn Dealer.

@LikeABawsz
Je hebt 100% gelijk, iedereen kan zn rijbewijs kwijtraken. Ik heb nu 3,5 jr mijn rijbewijs maar ik maak per jaar wel ong +/- 40.000 KM, waarvan de helft met een 6.5M lange LT46 met zware lading in de binnenstad. Flitsmeister en spiegels gebruiken en je bent al heel ver. En geen voorbeeld nemen aan die agressieve kloodtzakken overal. Verkeer is juist een sport om het like a boss te doen, hard rijden kan elke boerenlul ;)

Oja, en de 120k die ik heb gereden schadevrij overigens
 
Heb je enig idee van de naam/merk/maat van dat tandwiel? Ben wel heel benieuwd.
Je hebt echt al best wat mods erop zitten, niet verkeerd!
 
Goedemorgen. Ja ik ben aardig doorgegaan wat dat betreft. Doe er begin mei betere banden op i.v.m. slijtage en circuitdag.

Het tandwiel is van het merk JT, kettingmaat is 520.
 
De yoshimura slip on die je op jouw motor hebt zitten, klinkt die goed of mag het zwaarder? op youtube is het moeilijk om goede verschillen op te merken
 
@Roberbrus, is die yoshi een full of slip on?
Heb zelf de yoshi in levende lijve al gehoord en klinkt gerafineerd.
Mijn full titanium klinkt rauwer en luider dan de yoshi.
Heb je een pcv erop?
Maar eerlijk gezegd haalt de r3 stock echt geen 195kph.
 
Laat even je ervaringen horen. Ik ben aan het nadenken over dezelfde fiets maar het is nog niet bekend wanneer deze in Vietnam, waar ik woon, leverbaar is. Zie FredVN in "Vietnam" voor een compositie van de R3 en de MT-03 en eventueel de laatste paar pagina's vanaf FredVN in "Vietnam" voor wat feiten, argumenten en prijzen.
Is de MT-03 al op de markt in NL? Ik heb vandaag even laten bellen maar er is nog niet bekend wanneer hij hier in Vietnam te koop is. Helaas is reserveren van een exemplaar evenmin mogelijk. :N :(

Er kwam nog wel een vraag naar boven. Kun je met de R3 / MT-03 nog een beetje redelijk 40 km/uur rijden? Dat is nl. hier de snelheid binnen de bebouwde kom (en dat begrip is behoorlijk variabel). Op de weg van mijn huis naar Nha Trang wordt bijna dagelijke op verschillende plaatsen op snelheid gecontroleerd. Dus, ook al wordt zelden aangehouden als buitenlander, ik hou me er wel aan. Ik heb al één keer daar een vrij goed Engels-sprekende agente getroffen en dan kun je het schudden.
De portemonnee.
Op zijn kop.
Tot hij leeg is.
 
Ik heb een slip on, er zijn al verschillende topics en test (r3-forums.com)geweest waaruit is gebleken dat een full-system zonder power commander geen extra vermogen of zelfs verlies opleverd.

Ik heb bewust voor deze slip on gekozen omdat mijn 300 zich niet mag laten klinken als een zwaardere motor. Dit is persoonlijk, ik vind dat een beetje big pipes small dick principe. Een R3 bewijst zich in de bochten en niet vanuit de uitlaat. Voor een leek is de montage van een full-system / pcv daarnaast ook lastig, dus weet wel waar je aan begint.

Wat de snelheid betreft is de R3 dankzij de vrij lage giering best goed te doseren.

Tot slot haalt de R3 zeker de 195, met tandwiel 13T voor haal ik de 180 vrij makkelijk. De 195 met de normale setup valt te halen mits je geen tegenwind hebt en niet te zwaar bent. Ik weeg 73kg en een maat van me weegt 92kg en is een stuk langer, die haalt op dezelfde motor 8 km/p u minder.
 
Mooi bericht! Topspeed gaat het mij ook niet echt om.. Puur het optrekken en gauw tot de 130 komen op snelwegen. Heb zelf de delkevic 450mm besteld.. Klinkt wel zwaarder wat ik persoonlijk erg mooi vind.. Vd week monteren
 
Fred, de MT-03 ABS is inderdaad al te koop hier. Of je redelijk 40km/u kan rijden... tja, het kan, maar het vergt wel opperste concentratie. Je zit er zo snel boven.
Is een nieuwe Honda MSX125 (model 2016) niets? Of moet je ook nog veel op snellere wegen zijn? Wat heb je nu?
 
@Monomuis
Bedankt voor de info.
Veel wegen waar je hard kan zijn er eigenlijk niet. Het mogen laat ik dan nog even buiten beschouwing. O-) Ik heb nu een Rebel USA 170cc, een kloon van de Hoda Rebel. In Vietnam gebouwd en dat is te merken. Mijn eigen vibrator. Puur slecht.

Ik wil eigenlijk nog één keer een behoorlijke fiets kopen. Alleen loop je hier dan tegen het probleem aan dat vrijwel alle duurdere/zwaardere merken door één bedrijf verkocht worden: Motorrock. Waar ook mijn Rebel USA vandaan komt. En die rekenen asociale prijzen.

Yamaha en KTM zijn de enige uitzonderingen van de grote merken. KTM zit ik niet lekker op dus blijft Yamaha over.

In het Vietnam-topic heb ik van
20-11-15 = FredVN in "Vietnam"
t/m
22-11-15

en van
30-11-15 = FredVN in "Vietnam"
t/m
4-12-15

en FredVN in "Vietnam" (over de MT03)

een aantal posts geplaatst waarin ik gedetailleerd op keuzes en prijsstellingen in ga.

Tja, die 40 km moet ik vnl. op letten als ik naar Nha Trang ga, de dichtstbijzijnde grote plaats. Hier wordt een aantal keren per week op verschillende plaatsen gecontroleerd. Voor de rest kom je af en toe door dorpjes heen maar zal ik niet snel worden aangehouden.
 
Ik heb op dit moment evengeen tijd om alles aandachtig door te lezen in jouw topic, maar wat een bedragen vragen ze daar voor motoren. Vietnam lijkt mij nou niet het rijkste land op aarde. Je bent dus bijna verplicht prutszooi te kopen.

Is een Yamaha MT-125 misschien nog betaalbaar? Daar is ook prima op te rijden. Topsnelheid van +/- 135km/u (heuvel af, café in zicht met een mooie Vietnamese dame die buiten op je wacht) en ook prima 40km/u mee te rijden. Hier in NL is de MT-125 vrij prijzig, iets van 5200 euro. Voor 400 euro meer heb je een leuke 300cc'er.
 
De asociale prijzen worden vnl. door MotorRock gevraagd. Yamaha en KTM rekenen wat normalere prijzen. Maar inderdaad, de keuze is of zooi of de bekende 110 cc. Honda’s, Yamaha’s etc. Die zijn best goed. Maar ja, ik wil eigenlijk liever een wat zwaardere fiets.

Minh heeft gekeken maar kan nog niets over de MT125 hier vinden. Zal dus net als de MT-03 nog niet leverbaar zijn. Als hij ooit komt: ik kan me voorstellen dat dit model te dicht op de 110 cc motorfietsen en 125 cc. scooters zit maar in prijsstelling ver daarboven.

Ik heb ook de test gelezen. Er staan een paar zaken in die dit model wat minder aantrekkelijk maken. Maar hij staat er voorlopig nog bij op de lijst.

Wordt vervolgd.
 
Even nieuwsgierig. Wat hebben jullie betaald voor je R3 -ready to deliver-? dus incl. afzetterij kosten? rijklaar/leges kenteken..
 
Even nieuwsgierig. Wat hebben jullie betaald voor je R3 -ready to deliver-? dus incl. afzetterij kosten? rijklaar/leges kenteken..

die rijklaar maak kosten kan je altijd van de prijs afhalen, dit is puur een extratje voor het bedrijf. Ik heb er 6000 euro voor betaald, dit was inclusief een slot van 140 euro. ter informatie - ik heb een yamaha r3 matte grey uit 2016.

Zit jij ook te denken aan het aanschaffen van een R3?
 
RobertBrus:
Ik heb getekend vorig jaar Februari op de beurs, omdat ik de eerste in NL wilde zijn die met de R3 kon rondrijden. Heb 'm opgehaald op 10 april 2015 voor 6390,- incl eerste gratis beurt en een gouden handdruk.

Beetje kut dat ik geen berichten kan verwijderen, wilde eigenlijk switchen naar mijn eigen account maar dit acc. is van mn pa :?
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ook ik ben af januari 2016 in het bezit van een YZF-R3 :)
Gekocht bij Roadrunner Motoren in Velp een Yamaha dealer welke ik kan aanbevelen super vriendelijke mensen welke alle tijd voor je nemen en daarnaast ook nog eens zeer behulpzaam zijn een TOP DEALER dus. :)
Een in de kleurstelling van 2016 mat grijs met zwart wel bij aflevering door de dealer de strijkplank voor de kentekenplaat laten vervangen door een korte (van Yamaha) uitvoering daarnaast tank laten voorzien van tankpads voor de rest is hij eigenlijk nog standaard !
Gezien het slechte weer en mijn werk heb ik er nog niet zoveel mee gereden maar ben er zeker heel erg blij mee.
De eerste 1000 km zitten er op en gezien mijn vader een techneut is heeft deze de 1000 km beurt zelf gedaan.

Wat ik nog zoek is een tankpad voor midden op de tank daarnaast nog voor mijn vader een werkplaatshandboek van mijn R3 op papier of digitaal.

360.jpg


360.jpg


Hobby van mijn vader is het restaureren van oude bromfietsen een daarvan is een Yamaha FS1 uit 1975.

med.jpg


Johnno.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ook ik ben af januari 2016 in het bezit van een YZF-R3 :)
Gekocht bij Roadrunner Motoren in Velp een Yamaha dealer welke ik kan aanbevelen super vriendelijke mensen welke alle tijd voor je nemen en daarnaast ook nog eens zeer behulpzaam zijn een TOP DEALER dus. :)
Een in de kleurstelling van 2016 mat grijs met zwart wel bij aflevering door de dealer de strijkplank voor de kentekenplaat laten vervangen door een korte (van Yamaha) uitvoering daarnaast tank laten voorzien van tankpads voor de rest is hij eigenlijk nog standaard !
Gezien het slechte weer en mijn werk heb ik er nog niet zoveel mee gereden maar ben er zeker heel erg blij mee.
De eerste 1000 km zitten er op en gezien mijn vader een techneut is heeft deze de 1000 km beurt zelf gedaan.

Wat ik nog zoek is een tankpad voor midden op de tank daarnaast nog voor mijn vader een werkplaatshandboek van mijn R3 op papier of digitaal.

[afbeelding]

[afbeelding]

Hobby van mijn vader is het restaureren van oude bromfietsen een daarvan is een Yamaha FS1 uit 1975.

[afbeelding]

Johnno.


Super zeg! we rijden op exact dezelfde rond dus! wat was je kwijt voor die korte kentekenplaat houder? Ik heb overigens de stickers aan de zijkant (die langwerpige) eraf gehaald, vond t geen gezicht.

leuk om te zien :]
 
Leuk om te lezen dat er meer mensen rijden op R3.
Zelf heb ik eentje, net als die van Robert, wel zonder alle modificaties.

Misschien kunnen we een keertje touren met zn allen op de R3
 
Terug
Bovenaan Onderaan