Yamaha R3 - A2

Dat met die prijzen is sowieso absurd. Mijn oude r125 zag ik te koop staan voor 5750 met 11k op de teller. Nieuwprijs van 6199...
Ik heb de afgelopen week inderdaad ook weer even rondgekeken naar een R6 bijvoorbeeld.
Die is nu duurder en ouder dan de ZX-10R 2008 die ik in 2015 voor zes mille verkocht. 8)7

Qua R3 staat er nog steeds eentje bij Cama Motoren in Maassluis.
Die zag ik in de zomer al.
€6.199,00 en uit 2021.
Inmiddels is er dan officieel weer een jaar bijgekomen. :+

Nou, in december nog even snel voor de prijsverhoging gescoord en voor minder dan duizend euro erbij een nieuwe officiële 2023. :Y
 
De lak lijkt wel van peperkoek en mijn leren pak keihard. O-)
PSX_20230123_141831.jpg
 
Naar aanleiding van buienradar met de voorspelling voor morgen 🌧️ toch maar even binnen gezet en zo wat fijn poetsen. O-)

De kat keek wel even verbaast op van zijn middagslaapje.
PSX_20230123_141155.jpg

PSX_20230123_141248.jpg

Krasjes er uit en rond uur uurtje of vijf de tankpad(s) plakken.

Mijn vriendin is laat thuis, dus dan staat die wel weer buiten.
Al ruik ik nietsjjj. :]
 
Naar aanleiding van buienradar met de voorspelling voor morgen 🌧️ toch maar even binnen gezet en zo wat fijn poetsen. O-)

De kat keek wel even verbaast op van zijn middagslaapje.
Bekijk bijlage 1841447
Bekijk bijlage 1841446
Krasjes er uit en rond uur uurtje of vijf de tankpad(s) plakken.

Mijn vriendin is laat thuis, dus dan staat die wel weer buiten.
Al ruik ik nietsjjj. :]
Hoe haal je die krasjes eruit?
 
Ik heb de afgelopen week inderdaad ook weer even rondgekeken naar een R6 bijvoorbeeld.
Die is nu duurder en ouder dan de ZX-10R 2008 die ik in 2015 voor zes mille verkocht. 8)7

Qua R3 staat er nog steeds eentje bij Cama Motoren in Maassluis.
Die zag ik in de zomer al.
€6.199,00 en uit 2021.
Inmiddels is er dan officieel weer een jaar bijgekomen. :+

Nou, in december nog even snel voor de prijsverhoging gescoord en voor minder dan duizend euro erbij een nieuwe officiële 2023. :Y
R6 of R1 staat bij mij op de planning als vervolg :9
 
Hoe haal je die krasjes eruit?
Voor een 100% resultaat zal het met een fijn schuurpapiertje moeten uit een speciale set.
Ik heb een soort commandant gebruikt en het is weer zwart, daarna twee verschillende poetsmiddelen.

Maar ik ben geen super geduldige autopoetser. O-)
Heb het er wel warm van. :+

Over twee uurtjes ben ik weer thuis en gaat er grotendeels een zwarte tankpad op. 8-)
Eerst remmenreiniger. 8)7
 
Rechts ging beter dan links.
Tikkie meer in lijn.
Maar ben wel tevreden. :)
PSX_20230123_224144.jpg

Het is iets zwarter dan op de foto.
Wel een lekker spulletje.
Weer eens wat anders dan stompgrips. :)
 
Ik dacht gisteren, ik mis ze nog voor op het frame.. maar ik heb blijkbaar twee sets besteld en deze staan al tien dagen op uitleveren. 8)7
1356497713-1003959544.jpg
-10838793091007138253.jpg
 
Ik heb de afgelopen week inderdaad ook weer even rondgekeken naar een R6 bijvoorbeeld.
Die is nu duurder en ouder dan de ZX-10R 2008 die ik in 2015 voor zes mille verkocht. 8)7

Qua R3 staat er nog steeds eentje bij Cama Motoren in Maassluis.
Die zag ik in de zomer al.
€6.199,00 en uit 2021.
Inmiddels is er dan officieel weer een jaar bijgekomen. :+

Nou, in december nog even snel voor de prijsverhoging gescoord en voor minder dan duizend euro erbij een nieuwe officiële 2023. :Y
Ik heb daarom ook voor het eerst in mijn leven een nieuwe motor besteld, tweedehands is het verschil gewoon te klein.

De 300/400cc klasse zijn wel leuke motortjes maar vind ze nog wel te duur. Bij mij blijft de CB500 nog wel even tot het modernere spul wat betaalbaarder word. Vind het eigenlijk ook nog wel jammer dat er geen MT-05 of Z500 is. Hoewel een Z400 wel behoorlijk in de buurt komt en een stuk lichter is dan de CB500. :)
 
Ik heb daarom ook voor het eerst in mijn leven een nieuwe motor besteld, tweedehands is het verschil gewoon te klein.

De 300/400cc klasse zijn wel leuke motortjes maar vind ze nog wel te duur. Bij mij blijft de CB500 nog wel even tot het modernere spul wat betaalbaarder word. Vind het eigenlijk ook nog wel jammer dat er geen MT-05 of Z500 is. Hoewel een Z400 wel behoorlijk in de buurt komt en een stuk lichter is dan de CB500. :)
En wat heb je dan gekocht?

Ik heb inderdaad een tijdje tegen de R3 aan lopen hikken en tegen het geringe verschil met grotere motorfietsen die ook beter afgewerkt zijn.
Maar het uiteindelijke doel was een kleine en lichte motor als contrast voor erbij.
Dus na zes maanden de knoop maar doorgehakt.

De diverse scoops bleken ook maar niet te komen.
Enkele high tech viercilinder 400's..
 
Vanochtend om 09.00 alvast de R3 laten opwarmen in de woonkamer.
Met een uurtje zo ongeveer een warme start. ;)
PSX_20230125_100444.jpg

Ik had een dame op visite die de motor erg imposant vond. :9~ :9~

Geen rijbewijs natuurlijk, maar toch leuk om te horen.
Wij zien een kleine motorfiets.
Maar op de foto net wat slanker. :? :)
 
Alleen het rubbertje uit de schuur vergeten
Dus maar de oude schoen uit. ;)
PSX_20230125_121034.jpg

Ook nog even de ketting smeren want ik hoorde wat ruis met duwen. :)
Dat doe ik normaal op de bok, maar nog geen bobbins gemonteerd.

Overdwars een markeringspunt gezet.
PSX_20230125_120709.jpg

En rijden maar!
PSX_20230125_120534.jpg

Best ver om helemaal rond te gaan. :+
 
Alleen het rubbertje uit de schuur vergeten
Dus maar de oude schoen uit. ;)
Bekijk bijlage 1841875
Ook nog even de ketting smeren want ik hoorde wat ruis met duwen. :)
Dat doe ik normaal op de bok, maar nog geen bobbins gemonteerd.

Overdwars een markeringspunt gezet.
Bekijk bijlage 1841876
En rijden maar!
Bekijk bijlage 1841877
Best ver om helemaal rond te gaan. :+
Eerst dacht ik dat je je schoen had gezet achter de motor voor sinterklaas maar schijnbaar zit je helemaal vast in december :+
 
Eerst dacht ik dat je je schoen had gezet achter de motor voor sinterklaas maar schijnbaar zit je helemaal vast in december :+
In het verleden knipte ik de boom takje voor takje weg.
Groenbak in de woonkamer.
Gelijk opgeruimd begin januari.
Maar dan kwam mijn vriendin verdrietig thuis dat'ie al weg was.
Dus nu zou zij het (ieder weekend) doen.
Gaan we februari halen? :')
 
Ruim een uur verder naar weinig kilometers. -O-
Inrijden is ook maar een grof gemiddelde natuurlijk.
Duizend kilometer over de snelweg kan in tien uur.
Binnendoor met starten - stoppen duurt het wel twintig uur. :')

De eerste drie kwartier dus binnendoor, daarna twintig minuten snelweg.
Wel lekker om nu 103 km/u op de (te positieve) teller te rijden maar officieel binnen de opgegeven 6.000 rpm te blijven. O-)

En op binnendoor weggetjes voelt dat dan serieus hard. :] :+
 
Bandjes ook nog gecheckt, voor 0.3 bar te hoog en achter +0.2 bar af levering dealer.
Iets minder geeft ook meer grip in theorie. :)
 
Thanks @Bart1045

Aankomst Rotterdam rond twee uur.
Hier is de tankpad goed te zien. 8-)
PSX_20230125_164800.jpg

En net een half uurtje thuis. :)
Dit was de kronkelroute terug.
43 kilometer door de Tom Tom geschat op 1.35 uur.
PSX_20230125_164713.jpg

Vooral het stuk door Rotterdam leek meer een stoplichten route. :P
Op een gegeven moment zag ik nog 21 km in 48 minuten staan. 8)7 _O-

De buitenweggetjes kwamen er aan. :]
PSX_20230125_164240.jpg

PSX_20230125_164355.jpg

Nu iets van 655 kilometer op de teller.
Ik dacht al op zeshonderd te zitten anderhalve week geleden, maar het was half in de vijfhonderd.
Dat was even een tegenvaller toen ik wegreed eerder vanmiddag.

Volgende week weer kijken.

Richting 8 februari wil ik wel op de duizend zitten.
Service @ Hyperpro. :)
 
Ik reed op de kronkelroute dicht bij huis langs een oprit naar de snelweg en heb die toen maar genomen.
Het was genoeg met deze kou.
Sta ik bij het eerste stoplicht, zie ik een chopper rijder zonder handschoenen van de snelweg komen. 8)7

Die had vast aan de cocaïne gezeten of was al gek van zichzelf. :+
 
En wat heb je dan gekocht?

Ik heb inderdaad een tijdje tegen de R3 aan lopen hikken en tegen het geringe verschil met grotere motorfietsen die ook beter afgewerkt zijn.
Maar het uiteindelijke doel was een kleine en lichte motor als contrast voor erbij.
Dus na zes maanden de knoop maar doorgehakt.

De diverse scoops bleken ook maar niet te komen.
Enkele high tech viercilinder 400's..
Een Ténéré 700 als vervanger voor de KTM SMT. Niet heel veel sneller dan de CB500 maar wel gewoon een grote mensen motor en bedoeld voor langere ritten, vakantietrips en uiteraard allroad ritten. Voor in nieuwstaat verkerende exemplaren betaal je bijna nieuwprijs, dan kun je net zo goed een nieuwe bestellen

De CB gebruik ik gewoon als brommer als het ware, beetje rond skeuren in de buurt. Regelmatig WOT zonder heel bang te zijn dat mijn pasje ingenomen word. Vind ik overigens op de CB ook nog steeds leuk om te doen omdat die relatief hoog toerig is, dat mis je wel op een snellere motor zoals de SV650 of de nieuwe CB500 omdat die een behoorlijk lange slag heeft (wel 10pk minder). Leuk voor touren maar voor het ultieme brommergevoel wil je gewoon iets wat je moet uitpersen om alles eruit te halen. :)

Voor nu blijf ik nog wel even bij mijn brommer, is nu ook wel eindelijk naar mijn smaak met (langere) Bitubo schokdempers, Wilbers voorveren, kortere overbrenging etc. Enige wat nog ontbreekt is een radiaal gemonteerde remklauw. Geld van upgrades krijg je nooit echt terug met verkoop en tweedehands zijn motoren nog te duur. Dus ik blijf nog wel even wachten tot de 2012> A2 motoren onder de €3.000 duiken.

Zal overigens wel weer een naked worden, CB heb ik ook al een paar laten vallen met dom klooien en dan is het wel fijn als je met minimale schade weer verder kan.8-)
 
Mooie Bike....ik zit nu in Thailand..... wat rijd hier veel van dat spul rond...het lijkt wel of iedereen hier motor rijd.
Ook veel scooters 125-150-155-25--350 cc.
En prijzen ruim 1/3 goedkoper als in NL.
Ik zag gisteren nog een nieuwe sport bike van een net opgericht merk uit Malaysie.
250cc enqua looks helemaal top
Nieuwprijs zo ongeveer €3.200,00. :9

Wel hoop ik dat de afwerking en het blok van de Yamaha een langer leven beschoren is. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan