Yamaha R3 - Full exhaust system

0x0539

Rookie
24 apr 2018
8
0
Zwolle
Hallo,

Ik ben nieuw op de forum, en ook in de motorwereld.
Ik heb besloten voor mijn rijbewijs te gaan. (a code 80)
Binnenkort ga ik beginnen, ik heb al besloten wat ik na een aantal maanden zal halen.

Ik wil een Yamaha R3 halen en er meteen een Akrapovic SS full system op zetten, ik heb gevraagd bij de winkel over het afstellen van de motor op de nieuwe sportuitlaat en kreeg te horen dat dit helemaal niet nodig is.

Naar mijn weten moet je de carbunateur etc (zelf niet veel verstand van) verstellen wanneer je een andere merk/ sportuitlaat onder zet.

Kan iemand mij hierover meer inlichten? Hoef ik niet de motor af te stellen wanneer ik er een sportuitlaat onder zet?

Met vriendelijke groet,

0x0539
 
Theoretisch wel.
Je kunt aan de hand van een run de air/fuel waardes meten.
Wil je alles goed doen dan ook een "open"luchtfilter plaatsen.

Dit alles telt aardig op.
ik zou er goed over nadenken,vermogens winst is klein,kosten hoog
 
Bedankt voor je snelle reactie downsider..

Ik dacht zelf eerst aan een demper, maar het prijsverschil was maar 200,- voor de SS types dus ik dacht ik ga wel voor een volledige systeem.

Is het schadelijk om deze dingen niet da te checken na het installeren van de nieuwe uitlaat?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactir Tarwrtijger, ik heb momenteel een TZR 50 schakelbrommer die wel een carbunateur heeft dus ik ging er vanuit dat motors hem ook hadden sinds de brommer zoveel op de motor lijkt.
 
Weet je zeker dat je een akra wil? er zijn ook goedkopere opties die net zo goed of beter klinken.. best veel kosten voor een motor die je waarschijnlijk maar 2 jaar gaat houden.
 
Hey chris

De bedoeling is momenteel om de motor te behouden, ook na 2 jaar, ik zal beginnen met studeren en niet meer fulltime werken dus die upgrade na 2 jaar kan ik niet financieren.

Ik wil een akrapovic halen omdat ik de merk en kwaliteit ken, verder ken ik alleen termignoni, verder heb ik ook niet echt verstand van prijs/kwaliteit verhoudingen van uitlaten...
 
Hey chris

De bedoeling is momenteel om de motor te behouden, ook na 2 jaar, ik zal beginnen met studeren en niet meer fulltime werken dus die upgrade na 2 jaar kan ik niet financieren..
Ik wil een akrapovic halen omdat ik de merk en kwaliteit ken, ik ken alleen termignoni, verder heb ik ook niet echt verstand van prijs/kwaliteit verhoudingen van andere uitlaten...
 
Laatst bewerkt:
Hey chris

De bedoeling is momenteel om de motor te behouden, ook na 2 jaar, ik zal beginnen met studeren en niet meer fulltime werken dus die upgrade na 2 jaar kan ik niet financieren.

Ik wil een akrapovic halen omdat ik de merk en kwaliteit ken, verder ken ik alleen termignoni, verder heb ik ook niet echt verstand van prijs/kwaliteit verhoudingen van uitlaten...

Tip: veel mensen hebben eerst het plan om de motor na twee jaar te houden en dat was ook mijn idee bij mijn CBF600, na 1 maand toen ik m'n volledige rijbewijs had was de motor weg en was er al een ander type voor in de plaats gekomen.

Misschien kun je ook eens kijken naar motoren die teruggevoerd zijn en na 2 jaar op volledig vermogen kunnen gezet worden?, Bijv. een honda CBR650F of iets dergelijks.
 
Mijn bedoeling is momenteel om de R3 inderdaad 2 jaar te behouden, daarna als ik het kan financieren, een R1 of Panigale 899 halen, dromen mag toch? :P
 
Tip: veel mensen hebben eerst het plan om de motor na twee jaar te houden en dat was ook mijn idee bij mijn CBF600, na 1 maand toen ik m'n volledige rijbewijs had was de motor weg en was er al een ander type voor in de plaats gekomen.

Misschien kun je ook eens kijken naar motoren die teruggevoerd zijn en na 2 jaar op volledig vermogen kunnen gezet worden?, Bijv. een honda CBR650F of iets dergelijks.
Ik heb al bijna 20 jaar mijn volledige rijbewijs maar man, wat zou ik graag een R3 in mijn garage zetten. :9~ Voor erbij dan hè. O-) :+
 
Je merkt zeker verschil tussen alleen een demper en een volledig systeem. De katalysator neemt namelijk veel geluid weg. Zelf heb ik ook een yamaha r3 met een akrapovic gp slip-on. Prima geluid en niet te duur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan