Yamaha R6 1999. Compressie test uitslag vraag

markcbr600

MF'er
23 jun 2010
55
0
Maastricht-Hoogeveen
HALLO HEREN (EN DAMES TUURLIJK NIET TE VERGETEN)

WAT IS NOU MIJN PROBLEEM

Ik heb hier een r6je staan uit 1999 staan
bij wegrijden rijd de motor goed,maar na stoppen bij een kruising of stoplicht (na 1km+-)
valt de motor uit, als de motor nog start heeft de motor totaal geen vermogen meer max 15 kmpu
Als ik dan wacht voor 10a15 min start de motor weer goed en heeft hij alle vermogen terug maar na 1km ongeveer soms meer soms minder komt het zelfde voorval weer terug.

nou heb ik een beetje onderzoek gedaan en viel mij op dat als de motor geen vermogen meer heeft en ik de luchtfilter open maak er (heel) veel uitlaatgassen vrij kwamen hierna was het vermogen weer terug, na stukje rijden weer zelfde geen power luchtfilter open veel damp eruit vermogen terug enz , nou dacht ik aan carterontluchting slang verkeerd aan gesloten was of er een probleem hierin zat.
alle slangen gecheckt en die lijken allenmaal goed te zitten en schade vrij ook de klepjes lijken goed.

nu begreep ik van de forums dat het type r6 uit 1999 vaker problemen heeft met scheuren in de cillinders, dus benq ik een compressie druk gaan uitvoeren

hierbij kwam ik met een uitkomst van cill 1<5 bar
cill 2<5 bar
cill 3<5 bar
cill 4<7 bar
hierna heb ik een beetje olie op de cillinders gespoten en werd de druk hoger tot max 9 a 10 bar

de minimaal druk moet min 13 bar zijn max 16 bar

nou weet ik dat de motor op bedrijfsthemprateur moet zijn om een goede test de doen maar omdat ik kleppen heb gecontroleerd (bij koude motor) en aantal andere dingen was de motor niet meer warm
dus ik heb de comprsie druk met koude motor gemeten
nou heb ik carburateurs gereinigd is schoon kleppen stand is goed (binnen tolerantie)

kan het nu zijn dat door de koude motor de druk zo veel lager uit valt dan de minimaal druk die de cillinders moeten hebben of is de kans toch heel groot dat de cillinders zuigers kleppen of zuigerveren olieschraap veer stuk is en de motor toch helemal open moet om het probleem te achterhalen

mvg mark
 
maar om even terug te komen op je vraag, je hebt de compressie meting ook goed gedaan ?

gas open, en dan met je startmotor draaien.

ik denk dat er anders niks anders opzit dan je kop eraf te sleutelen, en toch eens te gaan kijken.

Edit: ik denk dat ik niet voldoende kennis heb om jou goed te vertellen hoe je je compressie moet meten, maar ik geloof dat er bepaalde voorwaarden aan zitten.
 
Laatst bewerkt:
maar om even terug te komen op je vraag, je hebt de compressie meting ook goed gedaan ?

gas open, en dan met je startmotor draaien.

ik denk dat er anders niks anders opzit dan je kop eraf te sleutelen, en toch eens te gaan kijken.

Edit: ik denk dat ik niet voldoende kennis heb om jou goed te vertellen hoe je je compressie moet meten, maar ik geloof dat er bepaalde voorwaarden aan zitten.

ja klopt ik heb volgas geven en motor laten draaien
alles gedaan behalve dat de motor niet op bedrijfthemp was
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan