Yamaha R6 1999 start niet

RoYku

MF veteraan
2 apr 2006
3.443
9
Heerle, Noord-Brabant.
Hallo,

Afgelopen maanden ben ik druk bezig geweest om mijn 1999 kont om te bouwen naar een 2001 kont , en de kuipen een ander kleurtje te laten geven.

Dit is allemaal prima gelukt , en ziet er prima uit.
Maar nu :

Ik kan niet elektrisch starten , startmotor draait gewoon niet rond.(geen klik geen getik geen enkel geluid tijdens het indrukken van de knop).
Doormiddel van aanduwen , krijg ik de motor draaidende, maar slaat deze weer af zodra ik de koppeling inknijp.

Voorheen starte en draaide de motor prima.

Iemand een idee waar ik zou kunnen beginnen met het zoeken van deze "storing".
 
ben je mee geweest naar de R6 meeting?
Zo ja, dan heeft Goretex je dodemansknop omgezet...

Maar heb je al je zekeringen etc na gekeken? Bij SupeR6 was het een 1 of ander blokje achter z'n schokdemper wat kapot was, post het ff in het topic, misschien kan hij je helpen.
 
Ik heb het meteen in het R6 topic gepost.

Ikzelf heb het idee dat ik iets vergeet.

Wat ik terug kan vinden in de R6 manual , is het volgende :

Starter cutt off relay , dit voorkomt het starten van de startmotor doordat :

of de koppelingshendel niet is ingetrokken.(overbrugd , dus dit kan het niet zijn).
zijstandart is niet ingeklapt.(kan geen duidelijk beeld krijgen hoe deze te testen??
Transmissie staat niet in zijn vrij. (Volgens mijn idicatie led staat hij echt in de vrij!).(Tevens geen weerstand op het wiel).

Blokkeert dit relais ook het aanduwen??Of puur het elektrische starten?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het meteen in het R6 topic gepost.

Ikzelf heb het idee dat ik iets vergeet.

Wat ik terug kan vinden in de R6 manual , is het volgende :

Starter cutt off relay , dit voorkomt het starten van de startmotor doordat :

of de koppelingshendel niet is ingetrokken.(overbrugd , dus dit kan het niet zijn).
zijstandart is niet ingeklapt.(kan geen duidelijk beeld krijgen hoe deze te testen??
Transmissie staat niet in zijn vrij. (Volgens mijn idicatie led staat hij echt in de vrij!).(Tevens geen weerstand op het wiel).

Blokkeert dit relais ook het aanduwen??Of puur het elektrische starten?
het relais is t probleem 100%
,aanduwen kan namelijk wel en electrisch starten niet dus t is of je relais,of je jiffy schakelaar die stuk is of t schakelaartje van je koppelingshendel is niet goed,

om je jiffy switch te testen moet je ff de draadjes los halen die erop zitten en dan met een volt meter op piepstand de schakelaar doormeten om te kijken of t een nc of no contact is
( normally closed en normally open)

in t geval van normally closed moet je de draden doorverbinden en in t andere geval de draden loslaten om de switch te over bruggen

succes ermee,de overige switches kan je zo ook testen btw ;)
 
Met aanduwen geeft hij slechts enkele slagen.
Echt lopen zou je het niet kunnen noemen.

Dit is wel met koude motor die reeds enkele maanden niet heeft gelopen..

Jiffy,koppeling en start schakelaar zijn allemaal in orde.
Neutraal schakelaar ga ik ook vanuit , gezien het feit dat de LED oplicht in het display.

Zekeringen zijn ook allemaal heel...
 
Laatst bewerkt:
heey vervelend zeg ik heb ook geen idee
maar was het veel werk je kont vernouwen dat wil ik namelijk ook nog gaan doen.
Waar heb je de undertail vandaan en was het duur de verbouwing
bedank al vast voor de reactie
 
Ik was 203 euro kwijt totaal.(inc achterlicht).

De undertail is in kleur(rood of blauw) te bestellen , orgineel Yamaha.
De accubak moet iets aangepast worden, maar dit is goed te doen.
De achterlichten met ingebouwde knippers zijn ook overal prima verkrijgbaar , en passen zoals orgineel.(+- 89 euro)
 
Laatst bewerkt:
Zit je hoofdzekering niet bij het startrelais? Zo zit die van mij wel ieder geval.

Klinkt vaag allemaal. Ga eens terugredeneren wat je allemaal los hebt gehad tijdens het ombouwen van je kont?

Ik heb ook 2 zekeringen op mijn startrelais.
Deze zijn ook gewoon heel.

Mijn startmotor is ook niet de oorzaak, aangezien deze wel draait zodra ik deze rechtstreeks voed.
 
je kunt ook nog even meten of er stroom gaat naar je start relais bij het relais zelf als je de start knop in drukt.
is dit wel het geval dan is gewoon je start relais kapotttt.want je startmotor doet het wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan