Het moet er toch van komen, de circuithobby is eigenlijk al een tijdje beëindigd maar voor de zekerheid stond de R6 paraat. Mag toch weg nu, ik kan de ruimte goed gebruiken.
De motor:
R6 uit ~2000, geschiedenis niet gedocumenteerd maar ik geloof dat deze motor al vanaf zijn geboorte een circuitmotor is geweest, er zitten in ieder geval geen papieren bij. De motor is ooit vrij serieus geprepareerd en ik kon er ondanks de leeftijd van de motor en mijn beperkte talent toch vrij rap naar de snelle groep mee sturen. Ik heb er sinds aanschaf een jaar of 5 geleden zo'n 12 trackdays mee gereden zonder problemen, behalve dan een aardige schuiver op croix waar de motor niks aan kon doen. Tijdens mijn bezit regelmatig geserviced met de beste materialen (motul 300V, RBF700 etc.) en na mijn crash op croix veel onderdelen vervangen. Mechanisch gezien is de motor bij mijn weten in goede staat, maar een aantal battle scars zijn dus wel te verwachten. Functie boven vorm
Wat zit er zoal op: (zie ook de foto's)
dan nu de foto's:
De motor:
R6 uit ~2000, geschiedenis niet gedocumenteerd maar ik geloof dat deze motor al vanaf zijn geboorte een circuitmotor is geweest, er zitten in ieder geval geen papieren bij. De motor is ooit vrij serieus geprepareerd en ik kon er ondanks de leeftijd van de motor en mijn beperkte talent toch vrij rap naar de snelle groep mee sturen. Ik heb er sinds aanschaf een jaar of 5 geleden zo'n 12 trackdays mee gereden zonder problemen, behalve dan een aardige schuiver op croix waar de motor niks aan kon doen. Tijdens mijn bezit regelmatig geserviced met de beste materialen (motul 300V, RBF700 etc.) en na mijn crash op croix veel onderdelen vervangen. Mechanisch gezien is de motor bij mijn weten in goede staat, maar een aantal battle scars zijn dus wel te verwachten. Functie boven vorm
Wat zit er zoal op: (zie ook de foto's)
- Internals / tuning motor onbekend, er zitten kelkjes op de inlaten met een MWR luchtfilter.
- Snelgas
- RVS omvlochte remleidingen
- RJ21 rempomp met PP scharnierende Remhendel
- Quickshifter
- Gear indicator
- simpele laptimer met beacon
- WP aangepaste voorvorken
- WP stuurdemper
- Stuurhoekbeperking (let op met manouvreren in de pits!)
- Ohlins achtershock
- Explosafe in de tank, met race-tankdop
- Dynamo verwijderd, C-TEK laadaansluiting aanwezig waarmee de accu tussentijds bijgeladen kan worden.
- Racekuipen, na mijn schuiver nu een combinatie van de Gulf racing en Yamaha classic set.
- staat op Pirelli diablo Superbike, Ik dacht SC1
- Rem/schakelset uit China. Het werkt, ik heb er mee gereden, maar PP of Gilles is stijver.
- Kabelboom zonder contactslot, verlichting etc.
- vast nog een hoop niet standaard.
- Set regenwielen plus banden, extra achterband. (alle banden zijn behoorlijk oud maar nog wel zacht. zijn altijd geconditioneerd opgeslagen)
- tweede set bruikbare Pirelli Superbikes
- Losse achtervelg met remschijf.
- Extra kappen; De gulf set is beschadigd, maar kan gerepareerd worden. Ik heb ook nog een kuipruitje liggen.
- paddockstands voor en achter
- Bandenwarmers
- Dynamo (kan denk ik weer teruggebouwd worden mocht dit gewenst zijn)
- Reserve Uitlaatspruitstuk
- (alu)Tandwielen voor/achter, remschijven, wielbussen, clip-ons, originele rem/schakelset, halve race-remschakelset, etc.
dan nu de foto's: