Yamaha r6 2000 uitlaat vervagen

JayQue

Rookie
12 mrt 2011
7
0
Hallo

Wilde graag weten of het moeilijk is om zelf de orginele uitlaat van de r6 te vervangen met een laser hot cam.

Qua formaat zijn ze hetzelfde, wil alleen weten of het zelf te doen is? Als het kan wil ik het gaan vervangen.

Gr. Jamie
 
Ja, natuurlijk kan je een uitlaat vervangen...alleen demper hoef ik niet uit te leggen, bochten......ruimte maken qua kuipdelen, en eventueel de koeler ( weet niet hoe die bij een r6 zit ) dan eerst je demper geheel afkoppelen, bouten waar je uitlaat zelf aan hangt nog even vast laten, en dan komt het moeilijkste....zelf maak ik de uitlaatbouten die bij je cilinder zitten ff met een brander heet....pas op voor bekabeling en andere zaken....en zoveel mogelijk alleen je bouten verhitten. Kaars pakken en tegen alle verhitte bouten houden....trucje om er voor te zorgen dat ze niet in je blok afbreken, dan terwijl ze nog heet zijn beginnen los te draaien...dus wordt eigenlijk 1 voor 1 verhitten en met een kaars behandelen....zodra je drukringen van de bochten allemaal los zijn dan de rest losmaken, deze boutjes kan je al hebben ingespoten met wat wd40, kettingvet of ga zo maar door....dan los maken, pakkingen vernieuwen en terug monteren....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan