Yamaha R6 2001 vermogen valt uit, toerenteller op hol

Status
Niet open voor verdere reacties.

MissTR46

MF veteraan
13 mei 2006
8.638
2
39
Den Haag
probleem is dat toen ik aan het rijden was nadat ze 2weken had stilgestaand (binnen)
met gewoon 50 km/pu rijden ze opeens inhield :/ en 5 seconden later knalde mn toerenteller van boven naar beneden en terug (benzine zat er genoeg in)

volgende dag weer gaan rijden leek het normaal te doen weer
totdat ik weer normaal ergens reed normale toeren 8000 ongeveer 50km/pu en toen was het vermogen weer weg en hij viel stil... koppeling indrukken en hem aan de kant gezet, toen heb ik hem de stoep opgelopen en zette ik hem uit (electronica neutraallampje e.d. deed het dan gewoon nog) toen ik hem aan wilde zetten deed hij niets, maar 4 seconden later opnieuw geprobeerd en ze deed het toen normaal
heel rustig naar huis gereden en laten staan om het probleem te vinden.

iemand ideeen?

aan de kleppen ligt het niet
onder andere omdat hij gewoon start eerst even uitzoeken of hij ook op 3 pitten wil starten en wat hij doet met 3 pitten
daarnaast de carburateurs er even afhalen en indien nodig schoonmaken
bougies zijn goed
er zijn 2 mogelijkheden carburatie en electra
mogelijk een ruil cdi ergens vandaan halen of het daarmee is opgelost
en anderszijds originele demper erop te zetten dan kan de afstelling uitgesloten worden.

dat gaat er morgen in de test gebeuren ... :+
 

glenne_13

MF'er
22 mei 2004
66
0
33
Oostende
Volgens mij valt uw spanning weg.

Zal hoogstwaarschijnlijk een losse accupool zijn.

Toerenteller die volledig uitwijkt is een spanningsreset, een check die de motor automatisch doet bij aanleggen contact.
 
Laatst bewerkt:

JanB

geblokkeeerd account
24 jan 2003
47.133
6
Je weet wel zeker dat de toerenteller geen foutmelding geeft? Dan slaat ie met een tussenpauze van enkele seconden naar een bepaald toerental, gaat naar 0 en weer terug naar dat toerental.
 

MissTR46

MF veteraan
13 mei 2006
8.638
2
39
Den Haag
Je weet wel zeker dat de toerenteller geen foutmelding geeft? Dan slaat ie met een tussenpauze van enkele seconden naar een bepaald toerental, gaat naar 0 en weer terug naar dat toerental.
opgelost

zegt genoeg
'(

mag slotje op..
bedankt voor de hulp mensen :)
 

the shadow

Die hard MF'er
25 okt 2003
866
0
34
Midden Brabant
:X Shit wat is hier gebeurd? Een kapotte klep of iets in de cilinder?
Heb je recent nog onderhoud uit laten voeren?
 
Laatst bewerkt:

x7

MF veteraan
23 aug 2006
7.942
2
Erica
Een van de zovele schroot r6en, ik zie alleen geen verband met de toerenteller.
 

Reeseend

Die hard MF'er
8 apr 2003
563
0
47
De Meern
Bezoek site
Normaal rijden met 8000 toeren met een snelheid van 50km/h. Dat vind ik niet echt normaal hoor.
Dat is meer je eigen motor slopen. Ach wie het breed heeft ..............iets met hangen :)
 

ger--nl

Die hard MF'er
3 apr 2008
725
0
flakkee
Maar geeft Yamaha dat ook toe?
Vraag me echt af waar dat nou door komt...
Hopelijk heb je hem snel weer aan de praat! T zijn natuurlijk de mooiste r6jes 8-)
 

Manz

MF veteraan
10 sep 2005
2.103
67
Tukker
Maar geeft Yamaha dat ook toe?
Vraag me echt af waar dat nou door komt...
Hopelijk heb je hem snel weer aan de praat! T zijn natuurlijk de mooiste r6jes 8-)
Geven ze niet toe. (schadeclaims)

Constructiefout van Yamaha, toch valt mij op dat het vaker voor komt bij R6en met vervangingsdempers.

Immers bij het plaatsen van een open uitlaat, gaat hij meestal te arm staat, dus hogere belasting van zuiger, cilinderwanden, kleppen.

Het lijkt wel op een Pingelen - Wikipedia, maar dan met schade aan de cilinders..
 

ger--nl

Die hard MF'er
3 apr 2008
725
0
flakkee
maar volgens mij had ze een orri demper hoor.
mijn r6 heeft wel een andere demper maar hij is ook opnieuw afgesteld want hij stond te arm. dit was toen echt goed merkbaar!
 

GroetjesvanHenkdeKort

MF veteraan
14 mei 2009
16.185
0
Er zat een Yoshi uitlaat onder.

@Manz, ik heb nu een R6 met een Laser Gp extreme. Me R6 staat ook te arm afgesteld (Vlammen uit de uitlaat, te hoog verbruik)

Is dus zeker aan te raden om het af te laten stellen, ook al staat hij niet op ze volledige vermogen vanwege 25kw.
 

P.H.C. Ritzen

MF veteraan
Donateur
12 dec 2001
8.149
58
Weert
Bezoek site
Die beschadiging aan de cylinderwand heeft niets maar dan ook hélemaal niets met je klacht te maken :N
Éérst moet de oorzaak gezocht worden waardoor de toerenteller op hol slaat, mocht er na dit opgelost te hebben nóg een probleem zijn, dan moet daar gericht naar gezocht worden...
Het lijkt erop dat er "maar wat gedaan is" .
Klachten die je krijgt met een defecte cylinderwand zoals bij een R6 weleens voorkomt, zijn nog niet eens bij benadering gelijk aan de klacht die jij hebt.
Dat daarmee je cylinderwand ineens weer perfect is, dat hoor je mij niet zeggen :N , maar ik denk dat de kans weleens groot kan zijn dat je nog jaren plezier van je motorblokje kunt hebben als je 'm zo weer terug in elkaar zet.
 

artie

MF veteraan
1 feb 2005
5.693
0
46
Die beschadiging aan de cylinderwand heeft niets maar dan ook hélemaal niets met je klacht te maken :N
Éérst moet de oorzaak gezocht worden waardoor de toerenteller op hol slaat, mocht er na dit opgelost te hebben nóg een probleem zijn, dan moet daar gericht naar gezocht worden...
Het lijkt erop dat er "maar wat gedaan is" .
Klachten die je krijgt met een defecte cylinderwand zoals bij een R6 weleens voorkomt, zijn nog niet eens bij benadering gelijk aan de klacht die jij hebt.
Dat daarmee je cylinderwand ineens weer perfect is, dat hoor je mij niet zeggen :N , maar ik denk dat de kans weleens groot kan zijn dat je nog jaren plezier van je motorblokje kunt hebben als je 'm zo weer terug in elkaar zet.

Eerste stuk ben ik helemaal met je eens maar het laatste stuk.......

Ik heb ook het cilinder probleem gehad,1e cilinder stuk uit en 3e cilinder een scheur.
1e cilinder was dus 0 bar en de 3e had maar 3 bar.

Wat denk je dus wat er zou gebeuren als ze het blok weer dicht maakt en verder zou gaan rijden ?
Als er een scheur in zit zal het niet lang duren voordat de scheur verder gaat.

@ MissTR46:

Een 2003 blok is injectie hé,volgens mij past dat niet in een carburateur R6.
Of jij moet zeker weten dat het wel past natuurlijk. ;)
 

P.H.C. Ritzen

MF veteraan
Donateur
12 dec 2001
8.149
58
Weert
Bezoek site
Eerste stuk ben ik helemaal met je eens maar het laatste stuk.......

Ik heb ook het cilinder probleem gehad,1e cilinder stuk uit en 3e cilinder een scheur.
1e cilinder was dus 0 bar en de 3e had maar 3 bar.

Wat denk je dus wat er zou gebeuren als ze het blok weer dicht maakt en verder zou gaan rijden ?
Als er een scheur in zit zal het niet lang duren voordat de scheur verder gaat.

@ MissTR46:

Een 2003 blok is injectie hé,volgens mij past dat niet in een carburateur R6.
Of jij moet zeker weten dat het wel past natuurlijk. ;)
Het lijkt me geen scheur, tenminste zoals ik dat van hieruit kan zien...
Ik denk eerder dat het een beschadiging is.
Als het een (actieve) scheur is/zou zijn, dan is het patroon van de reactie om de eventuele scheur heen totaal anders.
Een verlies van compressie is momenteel door deze beschadiging dus uitgesloten, wat er in de toekomst mee gaat gebeuren is vooralsnog giswerk, maar om een blok te vervangen om een niet actueel defect vind ik niet terecht.
Maarja. d'r vriend kan alles maken, dus daar moeten we dan maar op vertrouwen.
Een blok vervangen kan (bijna) iedereen, doch problemen oplossen is een héél andere zaak...
 

bok001

MF veteraan
13 apr 2006
7.867
1
49
Zwolle (Overijssel)
Een verlies van compressie is momenteel door deze beschadiging dus uitgesloten, wat er in de toekomst mee gaat gebeuren is vooralsnog giswerk, maar om een blok te vervangen om een niet actueel defect vind ik niet terecht.
Hmm... ik kan niet zo goed zien hoe diep die diagonale krasjes zijn. Als je de krasjes met een nagel kan voelen dan zou compressieverlies maar zo kunnen. Die 'grote' kras lijkt me te ver naar boven zitten om roet in het eten te kunnen gooien.
 

JanB

geblokkeeerd account
24 jan 2003
47.133
6
En zoals Paul ook al aangaf: het verklaart de klachten van TS totaal niet.
 

Drinkyoghurt

MF veteraan
19 apr 2007
25.550
1
Maar geeft Yamaha dat ook toe?
Vraag me echt af waar dat nou door komt...
Hopelijk heb je hem snel weer aan de praat! T zijn natuurlijk de mooiste r6jes 8-)
Yamaha geeft het niet toe, maar deze kwaal blijft steeds meer en meer opduiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.