Yamaha R6 2001 vermogen valt uit, toerenteller op hol

Status
Niet open voor verdere reacties.

MissTR46

MF veteraan
13 mei 2006
8.644
4
probleem is dat toen ik aan het rijden was nadat ze 2weken had stilgestaand (binnen)
met gewoon 50 km/pu rijden ze opeens inhield :/ en 5 seconden later knalde mn toerenteller van boven naar beneden en terug (benzine zat er genoeg in)

volgende dag weer gaan rijden leek het normaal te doen weer
totdat ik weer normaal ergens reed normale toeren 8000 ongeveer 50km/pu en toen was het vermogen weer weg en hij viel stil... koppeling indrukken en hem aan de kant gezet, toen heb ik hem de stoep opgelopen en zette ik hem uit (electronica neutraallampje e.d. deed het dan gewoon nog) toen ik hem aan wilde zetten deed hij niets, maar 4 seconden later opnieuw geprobeerd en ze deed het toen normaal
heel rustig naar huis gereden en laten staan om het probleem te vinden.

iemand ideeen?

aan de kleppen ligt het niet
onder andere omdat hij gewoon start eerst even uitzoeken of hij ook op 3 pitten wil starten en wat hij doet met 3 pitten
daarnaast de carburateurs er even afhalen en indien nodig schoonmaken
bougies zijn goed
er zijn 2 mogelijkheden carburatie en electra
mogelijk een ruil cdi ergens vandaan halen of het daarmee is opgelost
en anderszijds originele demper erop te zetten dan kan de afstelling uitgesloten worden.

dat gaat er morgen in de test gebeuren ... :+
 
Volgens mij valt uw spanning weg.

Zal hoogstwaarschijnlijk een losse accupool zijn.

Toerenteller die volledig uitwijkt is een spanningsreset, een check die de motor automatisch doet bij aanleggen contact.
 
Laatst bewerkt:
Je weet wel zeker dat de toerenteller geen foutmelding geeft? Dan slaat ie met een tussenpauze van enkele seconden naar een bepaald toerental, gaat naar 0 en weer terug naar dat toerental.
 
Je weet wel zeker dat de toerenteller geen foutmelding geeft? Dan slaat ie met een tussenpauze van enkele seconden naar een bepaald toerental, gaat naar 0 en weer terug naar dat toerental.

opgelost
1104595006_5_rGp9.jpeg

zegt genoeg
'(

mag slotje op..
bedankt voor de hulp mensen :)
 
Maar geeft Yamaha dat ook toe?
Vraag me echt af waar dat nou door komt...
Hopelijk heb je hem snel weer aan de praat! T zijn natuurlijk de mooiste r6jes 8-)

Geven ze niet toe. (schadeclaims)

Constructiefout van Yamaha, toch valt mij op dat het vaker voor komt bij R6en met vervangingsdempers.

Immers bij het plaatsen van een open uitlaat, gaat hij meestal te arm staat, dus hogere belasting van zuiger, cilinderwanden, kleppen.

Het lijkt wel op een Pingelen - Wikipedia, maar dan met schade aan de cilinders..
 
Er zat een Yoshi uitlaat onder.

@Manz, ik heb nu een R6 met een Laser Gp extreme. Me R6 staat ook te arm afgesteld (Vlammen uit de uitlaat, te hoog verbruik)

Is dus zeker aan te raden om het af te laten stellen, ook al staat hij niet op ze volledige vermogen vanwege 25kw.
 
Die beschadiging aan de cylinderwand heeft niets maar dan ook hélemaal niets met je klacht te maken :N
Éérst moet de oorzaak gezocht worden waardoor de toerenteller op hol slaat, mocht er na dit opgelost te hebben nóg een probleem zijn, dan moet daar gericht naar gezocht worden...
Het lijkt erop dat er "maar wat gedaan is" .
Klachten die je krijgt met een defecte cylinderwand zoals bij een R6 weleens voorkomt, zijn nog niet eens bij benadering gelijk aan de klacht die jij hebt.
Dat daarmee je cylinderwand ineens weer perfect is, dat hoor je mij niet zeggen :N , maar ik denk dat de kans weleens groot kan zijn dat je nog jaren plezier van je motorblokje kunt hebben als je 'm zo weer terug in elkaar zet.
 
Die beschadiging aan de cylinderwand heeft niets maar dan ook hélemaal niets met je klacht te maken :N
Éérst moet de oorzaak gezocht worden waardoor de toerenteller op hol slaat, mocht er na dit opgelost te hebben nóg een probleem zijn, dan moet daar gericht naar gezocht worden...
Het lijkt erop dat er "maar wat gedaan is" .
Klachten die je krijgt met een defecte cylinderwand zoals bij een R6 weleens voorkomt, zijn nog niet eens bij benadering gelijk aan de klacht die jij hebt.
Dat daarmee je cylinderwand ineens weer perfect is, dat hoor je mij niet zeggen :N , maar ik denk dat de kans weleens groot kan zijn dat je nog jaren plezier van je motorblokje kunt hebben als je 'm zo weer terug in elkaar zet.


Eerste stuk ben ik helemaal met je eens maar het laatste stuk.......

Ik heb ook het cilinder probleem gehad,1e cilinder stuk uit en 3e cilinder een scheur.
1e cilinder was dus 0 bar en de 3e had maar 3 bar.

Wat denk je dus wat er zou gebeuren als ze het blok weer dicht maakt en verder zou gaan rijden ?
Als er een scheur in zit zal het niet lang duren voordat de scheur verder gaat.

@ MissTR46:

Een 2003 blok is injectie hé,volgens mij past dat niet in een carburateur R6.
Of jij moet zeker weten dat het wel past natuurlijk. ;)
 
Eerste stuk ben ik helemaal met je eens maar het laatste stuk.......

Ik heb ook het cilinder probleem gehad,1e cilinder stuk uit en 3e cilinder een scheur.
1e cilinder was dus 0 bar en de 3e had maar 3 bar.

Wat denk je dus wat er zou gebeuren als ze het blok weer dicht maakt en verder zou gaan rijden ?
Als er een scheur in zit zal het niet lang duren voordat de scheur verder gaat.

@ MissTR46:

Een 2003 blok is injectie hé,volgens mij past dat niet in een carburateur R6.
Of jij moet zeker weten dat het wel past natuurlijk. ;)

Het lijkt me geen scheur, tenminste zoals ik dat van hieruit kan zien...
Ik denk eerder dat het een beschadiging is.
Als het een (actieve) scheur is/zou zijn, dan is het patroon van de reactie om de eventuele scheur heen totaal anders.
Een verlies van compressie is momenteel door deze beschadiging dus uitgesloten, wat er in de toekomst mee gaat gebeuren is vooralsnog giswerk, maar om een blok te vervangen om een niet actueel defect vind ik niet terecht.
Maarja. d'r vriend kan alles maken, dus daar moeten we dan maar op vertrouwen.
Een blok vervangen kan (bijna) iedereen, doch problemen oplossen is een héél andere zaak...
 
Een verlies van compressie is momenteel door deze beschadiging dus uitgesloten, wat er in de toekomst mee gaat gebeuren is vooralsnog giswerk, maar om een blok te vervangen om een niet actueel defect vind ik niet terecht.
Hmm... ik kan niet zo goed zien hoe diep die diagonale krasjes zijn. Als je de krasjes met een nagel kan voelen dan zou compressieverlies maar zo kunnen. Die 'grote' kras lijkt me te ver naar boven zitten om roet in het eten te kunnen gooien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan