Yamaha R6 2003 - stationair stelschroef

uuldriks

MF veteraan
7 aug 2009
7.101
0
Warffum
Hallo,

ik ben afgelopen zaterdag wezen rijden met mijn Yamaha R6 uit 2003. Na een kilometer of 20 vond ik hem nogal hard afremmen op de motor, oorzaak: Koppeling in, motor uit!

Uiteraard even aan de kant gezet, geprobeerd te starten, loopt niet stationair. Dealer gebeld, kleinigheid, moest even aan de stelschroef draaien. Gedaan en toen liep hij weer prima stationair.

Een kilometer of 50 later begon hij weer te ouwehoeren, niet uitvallen maar terugzakken naar 500-600 rpm. Weer aan de stelschroef draaien en hij liep weer beter.

Probleem heb ik thuis verder bekeken. Zitje eraf, tank omhoog gezet en slang gevold om te controleren op knikken/scheuren etc. Slang loopt gewoon onder de airbox door, niks dat hem in de weg zit. Wat nu mijn concrete probleem/vraag is:

Als ik aan de schroef draai dan draait het geheel mee, inclusief de slang. Normaal gesproken hoort het toch zo te zijn dat de schroef in en uit gedraaid kan worden en dat het slangetje blijft liggen zoals hij ligt? Ik kan hem daarom ook niet goed afstellen.
Iemand dit ooit eerder meegemaakt en hebben jullie misschien handige tips?
Ik kan evt foto's maken om mijn verhaal te verduidelijken.
Bij voorbaat dank voor jullie hulp.
 
Hij heeft destijds de waarden, ik meen dat het er 6 zijn, omhoog gezet. Ze stonden allemaal op 6 of 7, en nu allemaal op 9. Dit heeft hij via het diagnose systeem op het display van de motor gedaan.
Dus moet er sowieso even voor heen.

Ga vrijdag naar de zaak waar ik hem gekocht heb, wil dan dit toch nog even noemen omdat het nog niet opgelost is. De garantie, 1500km, is inmiddels verlopen, maar ik had dit voor die tijd al aangegeven.
 
Laatst bewerkt:
Overleg gehad met monteur van Jager. Moest langskomen dan kon hij de sensor afstellen. Echter omdat ik zo overtuigd ben dat de sensor stuk is heb ik er op aangedrongen dat ik graag een nieuwe sensor wil hebben. Deze gaat hij bestellen en komt z.s.m mijn kant op. Zet hem er zelf wel in, scheelt hem een uur werk en mij 200km rijden.
 
De nieuwe sensor zit er in. Heb nog geen proefrit gemaakt, maar ben er van overtuigd dat het opgelost is.

Kon de waardes niet helemaal krijge zoals ik wilde, staat nu op 18/95. Volgens mij moet dat best goed zijn. Thanks iedereen voor de tips.
 
Nou het heb wat tijd gekost (6 maanden ofzo ).
ben benieuwd, is het onder garantie opgestuurd die sensor of moest je betalen?
ik had het wel geweten met dit weer zou ik gelijk knallen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan