Hallo,
ik ben afgelopen zaterdag wezen rijden met mijn Yamaha R6 uit 2003. Na een kilometer of 20 vond ik hem nogal hard afremmen op de motor, oorzaak: Koppeling in, motor uit!
Uiteraard even aan de kant gezet, geprobeerd te starten, loopt niet stationair. Dealer gebeld, kleinigheid, moest even aan de stelschroef draaien. Gedaan en toen liep hij weer prima stationair.
Een kilometer of 50 later begon hij weer te ouwehoeren, niet uitvallen maar terugzakken naar 500-600 rpm. Weer aan de stelschroef draaien en hij liep weer beter.
Probleem heb ik thuis verder bekeken. Zitje eraf, tank omhoog gezet en slang gevold om te controleren op knikken/scheuren etc. Slang loopt gewoon onder de airbox door, niks dat hem in de weg zit. Wat nu mijn concrete probleem/vraag is:
Als ik aan de schroef draai dan draait het geheel mee, inclusief de slang. Normaal gesproken hoort het toch zo te zijn dat de schroef in en uit gedraaid kan worden en dat het slangetje blijft liggen zoals hij ligt? Ik kan hem daarom ook niet goed afstellen.
Iemand dit ooit eerder meegemaakt en hebben jullie misschien handige tips?
Ik kan evt foto's maken om mijn verhaal te verduidelijken.
Bij voorbaat dank voor jullie hulp.
ik ben afgelopen zaterdag wezen rijden met mijn Yamaha R6 uit 2003. Na een kilometer of 20 vond ik hem nogal hard afremmen op de motor, oorzaak: Koppeling in, motor uit!
Uiteraard even aan de kant gezet, geprobeerd te starten, loopt niet stationair. Dealer gebeld, kleinigheid, moest even aan de stelschroef draaien. Gedaan en toen liep hij weer prima stationair.
Een kilometer of 50 later begon hij weer te ouwehoeren, niet uitvallen maar terugzakken naar 500-600 rpm. Weer aan de stelschroef draaien en hij liep weer beter.
Probleem heb ik thuis verder bekeken. Zitje eraf, tank omhoog gezet en slang gevold om te controleren op knikken/scheuren etc. Slang loopt gewoon onder de airbox door, niks dat hem in de weg zit. Wat nu mijn concrete probleem/vraag is:
Als ik aan de schroef draai dan draait het geheel mee, inclusief de slang. Normaal gesproken hoort het toch zo te zijn dat de schroef in en uit gedraaid kan worden en dat het slangetje blijft liggen zoals hij ligt? Ik kan hem daarom ook niet goed afstellen.
Iemand dit ooit eerder meegemaakt en hebben jullie misschien handige tips?
Ik kan evt foto's maken om mijn verhaal te verduidelijken.
Bij voorbaat dank voor jullie hulp.