Yamaha r6 2004, knipperlichten werken ineens niet meer.

Stven

Rookie
19 jan 2020
10
0
Hallo allemaal,

Had me bike een kleine beurt gegeven en was hem even aan het bewonderen. Na een stukje gereden te hebben (toen deden ze het nog) zag ik toen ik me bike weer naar binnen reed dat mijn knipperlichten het niet deden. Ook deden de 2 kleine lampjes in de hoeken de koplamp het ook niet meer. Knipperlichten op het dashboard deden het ook niet.
Heb de zekeringen nagekeken maar die waren niet kapot. Zit zelf aan de relais te denken, maar dacht gooi het even hierop voordat ik iets bestel. Er zitten led knipperlichten op.
 
Bij een 2 polig relais de 2 aansluitingen met elkaar verbinden. De raw's moeten dan gaan branden aan de kant waar de schakelaar staat. Bij een 3 polig relais even kijken welke de massa is en dan de andere 2 met elkaar verbinden. Als ze dan wel branden is het relais stuk.
 
bij de kleine beurt ben ik niet aan kabeltjes geweest, nadat ik klaar was deden de knipperlichten het ook nog. De knipperlicht relais is 2 polig.
 
Dan het relais kortsluiten en de raw aanzetten met contact aan. Branden ze dan wel dan is het relais stuk, branden ze niet dan moet je verder zoeken/meten.
 
Zoek eerst waar je knipperrelais zit. Zet je contact aan en zet de richtingaanwijzerschakelaar op je stuur naar links. Je zegt dat er nu niks brand of knippert. Verbind nu de 2 aansluitingen van je knipperrelais met elkaar door er een platte schroevendraaier tussen te steken. Gaan nu de richtingaanwijzers links branden dan is het relais stuk en moet je dat vervangen.
 
Twee lampjes in de hoeken zijn de stadslichtjes toch? Plug & Play?????
Dit gaat heeeeel lang duren, slechte informatie, vekeerde termen...
 
Update:
Vandaag bezig geweest, de stadslichten en achterlicht doen het weer bleek een zekering doorgebrand te zijn.
Ander relais erop gezet en nu knippert het rechter raw het.
Als ik mijn andere relais erop zet blijven de rechter raws branden.
 
Update:
Vandaag bezig geweest, de stadslichten en achterlicht doen het weer bleek een zekering doorgebrand te zijn.
Ander relais erop gezet en nu knippert het rechter raw het.
Als ik mijn andere relais erop zet blijven de rechter raws branden.
Dit staat toch helemaal haaks op de klachten in je openingspost :?
 
Had de zekeringen gecheckt, maar blijkbaar niet alle zekeringen zoals die onder het zadel. Daarmee is het probleem van de stadslichten opgelost die het niet deden zoals in de openingspost stond. De raws deden het allebei in eens niet meer, na het vervangen van de zekering van de stadslichten deed alleen de rechter raw het en bleef branden. Heb een maatje gebeld of ik zijn relais even mocht testen en met zijn relais knippert de rechter raw alleen. de linker raws doen niets.
 
Had de zekeringen gecheckt, maar blijkbaar niet alle zekeringen zoals die onder het zadel. Daarmee is het probleem van de stadslichten opgelost die het niet deden zoals in de openingspost stond. De raws deden het allebei in eens niet meer, na het vervangen van de zekering van de stadslichten deed alleen de rechter raw het en bleef branden. Heb een maatje gebeld of ik zijn relais even mocht testen en met zijn relais knippert de rechter raw alleen. de linker raws doen niets.
Links en recht zijn niet afzonderlijk gezekerd. Ik weet niet wat je allemaal gedaan hebt maar ergens is er iets met de bedrading mis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan