Yamaha r6 2004, knipperlichten werken ineens niet meer.

Stven

Rookie
19 jan 2020
10
0
Hallo allemaal,

Had me bike een kleine beurt gegeven en was hem even aan het bewonderen. Na een stukje gereden te hebben (toen deden ze het nog) zag ik toen ik me bike weer naar binnen reed dat mijn knipperlichten het niet deden. Ook deden de 2 kleine lampjes in de hoeken de koplamp het ook niet meer. Knipperlichten op het dashboard deden het ook niet.
Heb de zekeringen nagekeken maar die waren niet kapot. Zit zelf aan de relais te denken, maar dacht gooi het even hierop voordat ik iets bestel. Er zitten led knipperlichten op.
 
gebeld met het bedrijf waar ik hem gekocht heb, zit een nieuwe kabelboom op dus die kan niet kapot zijn. is een bekend probleem met de r6 en r1 dat wanneer je led raws erop zet er problemen kunnen zijn. monteur gaat originele relais opsturen en kijken of dat helpt.
 
wanneer je led raws erop zet er problemen kunnen zijn. monteur gaat originele relais opsturen en kijken of dat helpt.

Op mijn R1 moest ik juist het originele relais vervangen ivm de led raws......
Originele relais werkt volgens mij alleen als je van die dikke voorschakelweerstanden op je LED raws hebt zitten :-(
Hoe zit het bij jou LED raws?
 
gebeld met het bedrijf waar ik hem gekocht heb, zit een nieuwe kabelboom op dus die kan niet kapot zijn. is een bekend probleem met de r6 en r1 dat wanneer je led raws erop zet er problemen kunnen zijn. monteur gaat originele relais opsturen en kijken of dat helpt.
Juist omdat je naar led raw's gaat moet je het relais vervangen. Anders gaat hij of veel te snel of juist helemaal niet knipperen.
Of jij hebt die monteur niet goed begrepen, of die monteur begrijpt het zelf niet.
 
Er zat een andere relais dan de originele toen ik hem gekocht had, voor led raws. Toen ik de motor ging halen deden de raws links het ook niet. toen heeft de monteur van alles vervangen o.a. de kabelboom, stuurschakelaar ect. Toen ik de motor thuis had deden beiden raws het, maar in eens na het rijden deed de linkerkant het niet meer. Zou echt van gekkigheid niet weten wat het probleem is.
 
Als rechts het nu goed doet is het zo simpel op te lossen... Kijk eens in het multistekkertje van de stuurschakelaar, of daar oxide in zit, trek die stekker los en verbind de bruin witte met de donkergroene of de donkerbruine door, met een paperclip of iets. Als dan je motor afbrand was dat het niet er dan wat knippert is de schakelaar stuk, kijken we daarna verder. Niet de stekker van de schakelaar doorverbinden maar van de draadboom... ik zeg het er maar bij. -O-
 
Als je nou aan de kant van limburg had gewoond was ik gewoon naar je toegekomen. :( Zet je woonplaats in je profiel, na deze berichten gaat er echt niemand op zoek naar jouw motor om 'm te repareren stelen
 
Terug
Bovenaan Onderaan