Yamaha R6 2006/2007 heel veel benzine lekkage.

Xtender

MF'er
13 dec 2005
97
13
ff in het kort. (Probeer het zo goed mogelijk uit te leggen) 😊

Na een poging te hebben gedaan een jaar geleden om de boegies te vervangen (lukte niet toen) heeft de motor onder een zeil in weer en wind gestaan, niet echt bevorderlijk, natuurlijk brrrrrrrrrr.
Van de week weer een poging gewaagd en het is me gelukt met veel pijn en moeite om de boegies te vervangen.

Het onderstaande gebeurde toen ik hem probeerde te starten.
De start moter draait maar hij slaat niet aan, na een paar keer starten als de accu bijna leeg is komt er enorm veel benzine uit de onderkant lopen. (wel een halve liter)
In de filter kast zit alles onder de benzine. (daar zitten van die kleppen als je je gas los laat weer dicht gaan.

Heb ik iets verkeerd terug gemonteerd of is er echt iets kapot wat ik moet vervangen.

Als iemand weet wat het zou kunnen zijn, of maar zou denken wat het probleem zou kunnen zijn PLEASE vertel het me!
Ik zou ik je enorm dankbaar zijn.
Omdat ik niet echt een groot budget heb, duurde het weer een jaar om een poging te wagen (wat speciaal gereedschap gekocht om alles goed los en vast te kunnen maken)

Ik wil gewoon rijden met dit weer. kriebelsssss!!!!!! :] HELP ME!!!


Zie filmpje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;-)))))
 

Bijlagen

  • WhatsApp Video 2022-06-15 at 7.55.01 PM.mp4
    33,3 MB
  • WhatsApp Image 2022-06-15 at 7.57.49 PM.jpeg
    WhatsApp Image 2022-06-15 at 7.57.49 PM.jpeg
    385,3 KB · Weergaven: 42
Tot je meer weet zou ik hem niet weer proberen te starten.

Als je het contact aan zet, en de rooie noodstop staat af.. hoor je dan even een benzinepomp zoemen? Duurt soms maar 1 seconde.
 
ja heb het al zovaak gedaan, alles los en weer vast.. ik snap het gewoon niet dat het systeem zoveel benzine lekt.. zou toch niet moeten kunnen ? na een paar keer starten..
 
misschien heb je twee slangen gewisseld, bijvoorbeeld de carterontlucting en de benzineslang. Als je benzineslang aan t luchtfilter zit, waar de carterontluchting zou moeten zitten kan dit fenomeen optreden.
 
goeie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ergens zit iets fout!... brrrrrrrrrr . ga morgen alles los halen.. alle slangen door spuiten en ze andersom doen.. op me tank,,, hopelijk gaat het werken morgen nieuw filmpje van de start! brandblusser en 5 liter water staat erbij. haha
 
goeie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ergens zit iets fout!... brrrrrrrrrr . ga morgen alles los halen.. alle slangen door spuiten en ze andersom doen.. op me tank,,, hopelijk gaat het werken morgen nieuw. filmpje van de start!
Op deze manier zou die eigenlijk wel genoeg benzine krijgen, starten zonder choke
 
Zou er een injector blijven open staan, waardoor het brandstofrails gewoon leeg loopt de inlaat in?
Zou de motor, in het filmpje van de topicstarter, gewoon een waterslag maken? :/
Waterslag kan veroorzaakt worden door jouw en mijn assumptie, ja dus. Dat het op waterslag lijkt kan natuurlijk ook komen omdat de gaskleppen door de benzine die er op ligt afgesloten worden waardoor de accu en de startmotor de krukas niet rond krijgen door het dientengevolge vacuum
 
Zou er een injector blijven open staan, waardoor het brandstofrails gewoon leeg loopt de inlaat in?
Zou de motor, in het filmpje van de topicstarter, gewoon een waterslag maken? :/
dat d8 ik ook! 1 spoeier staat helemaal open! maar welke! ? ? ?? ? ? ? ik ga hem morgen starten met de box open.. en dat ik de spoeiers kan zien. wie spuit als me oma als ze klaar komt,.
 
HIJ START WEER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En ik ben der achter gekomen waar hij benzine lekt.

bij 1 injectie punt. is het een kwestie van 1 nieuwe kopen? of gelijk 4 nieuwe erin zetten? en waar kan je dit het beste kopen?

RG-gamma thanks voor de tip!, heb hem helemaal schoongespoeld.​

 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2022-06-16 at 3.25.24 PM.jpeg
    WhatsApp Image 2022-06-16 at 3.25.24 PM.jpeg
    67,8 KB · Weergaven: 20
HIJ START WEER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En ik ben der achter gekomen waar hij benzine lekt.

bij 1 injectie punt. is het een kwestie van 1 nieuwe kopen? of gelijk 4 nieuwe erin zetten? en waar kan je dit het beste kopen?

RG-gamma thanks voor de tip!, heb hem helemaal schoongespoeld.​

Weet je ook waar de injector lekt,alleen de o ring(nr5 op de tekening en nr7) vervangen kost niet al te veel,heel de injector vervangen
kost zo,n 200,- per stuk.
 
Laatst bewerkt:
Nee injectie choked (stikken) niet. Die verrijken, icm stationair regeling wordt het motortoerental geregelt. Eind effect is het zelfde.
Jajoh... ik heb een enorme knop op mijn motor met choke erop en daarmee trek ik 4 benzinekranen open, tandwiel kettingwiel, remolie remvloeisstoof, velg en wiel. Wijsneus
 
Terug
Bovenaan Onderaan