Yamaha R6 2006 - The next Generation

9 jul 2006
92
0
Oosten
Zo, even dit nieuwe topic geopend voor de nieuwe generatie R6-rijders.
Leek mij wel makkelijk om op deze manier de nieuwe ontdekkingen,veranderingen,modificaties,foto's etc. te delen met elkaar.

zie dit niet om de 2006-rijders weg te krijgen bij het grote R6 topic,maar om op deze manier wat sneller vraag en antwoord te wisselen.

had daar ook al een vraag geplaatst,maar omdat het daar zo snel gaat en 4 pagina's verder mijn vraag nog steeds niet beantwoord was,leek het mij wel handig om dit topic te openen.

Heb 4 jaar een rode R6 uit 2001 gehad,maar na 1 jaar op een yamaha XT660X te hebben gereden,leek het mij beter om toch maar weer een R6 te gaan aanschaffen.
Afgelopen vrijdag mijn zwarte R6 opgehaald.
Heb tot nu toe geen problemen met starten zoals gelezen,maar had dus wel een andere vraag.

Dit had ik in het grote R6 topic geschreven.

ff een vraagje.
heb afgelopen vrijdag mijn zwarte R6 (2006) met de nieuwe Laser Extreme gp demper er op opgehaald.
en meteen die gekke dikke killers eruit laten halen,Ubervet!!!
nu ondekte ik dat als ik hem op kontakt zet en het brandstofpompje klaar is cq de hele check,dat er een klein zacht hoog piepje hoorbaar blijft.
motoport zegt dat dit komt door het servomotortje dat is losgekoppelde van de Exup.

mijn vraag aan alle andere 2006 R6 rijders met vervangende demper,of zij dit nu dus ook hebben.

alvast bedankt

Dit is hem.....
full
 
Laatst bewerkt:
komt dus puur omdat die kabels er nu van af zijn he.
ben er ook niet zo bang voor,maar wil niet graag de enige zijn straks,vandaar die vraag.

thnx
 
ook al zit de standaard demper er nog op die motor maakt gewoon dat geluidje
niks ernstigs ik of de servo motor of de brandstof pomp.

hier een foto van de mijne
full
 
vind die kleur van mij mooier :} :} :}

en heb jij ook al zo lekker veel bekijks?
zie die nekjes allemaal mee draaien _O-

mijn vraag is nu definitief bevestigd.
blijkbaar werkt dit topic dus prima,blij mee.

hartelijk dank
 
Ziet er allemaal goed uit die nieuwe R6 en :Y

Een vriend van mij heeft ook een zwarte met die Laser uitlaat en wat klinkt dat lekker :}

:] :W
 
Geluidje heb ik idd ook elf met orginele demper. Nu Akrapovic eronder en geluidje is verdwenen :? Hier ff een piccie van mijn fiets:

r6-2006-27.JPG
 
is dit nou precies dezelfde uilaat??!? volgens mij heeft deze een iets ander eindkapje?!?1 dit model zou ik graag willen hebben!(uitlaat)

full
 
Laatst bewerkt:
Aan 't toeren op Zandvoort :]

full


Dat piepje heb ik trouwens ook met de standaard demper. Niets ernstigs :)
 
ik heb deze vraag ook al gesteld in het r6 forum maar stel hem voor het gemak hier nog eenkeer........is bij jullie de dip vanuit stilstand ook zo erg!?!? ik weet/wist dat ie erin zit maar bij mij is het echt erg...zelf mn ''oude'' r6 uit 1999 had het niet zo erg! bij bv optrekken bij een stoplicht trekt ie echt niet verleden keer ff een sprint je gedaan met een vriend en weet ik dat ook een groot gedeelte aan de berijden ligt maar dit was echt te! (r6 2001)

Staat ie ''verkeerd'' afgesteld of is dit bij iedereen zo!?!?

gr fabian
 
Laatst bewerkt:
ja gewoon tijdens het optrekken ik probeer al vanuit stilstand rond de 4000 toeren op te trekken (dus gas open met koppeling in) om die dip te omzeilen echt hij valt zowat helemaal ''dood'' als je net je gas open doet en dan komt ie! maar zal ook eens langs de dealer gaan!
 
ja zoiets zij die vriend ook al misschien maar eenkeer doen want voor de 25 euor hoef je het niet te laten...eenkeer naar zoiets gaan is toch ieder jaar bij bv hans van wijk in zoetermeer(testbank)?!
 
---------

super bike! mag ik weer oud hollands vragen aan je wat voor type uitlaat dat is en wat je er voor betaald hebt?!!? is ie eigenlijk ook in het carbon te verkrijgen!?!?

thanks alvast!

Gr Fabian

Het is de Akrapovic slip-on type Megaphone-GP1 en officieel istie een euro'tje of 225 (dus dat valt wel mee) Andere slip-on van Akrapovic is de Hexagonal en deze komt op 525 euro'tjes en is er ook met carbon eindstuk.

YAMAHA_YZF_R6_06-_SLIP-ON-Linie_Verbindungsrohr_in_V4A_Hexagonal-Dmpfer.jpg
 
Geluidje heb ik idd ook elf met orginele demper. Nu Akrapovic eronder en geluidje is verdwenen :? Hier ff een piccie van mijn fiets:

http://edwin.endoria.net/dennis/r6-2006-27.JPG ((Afbeelding))
gek is dat met dat geluidje.
ik had namelijk toen Motoport in Leek opgebeld of zij daar even naar hun demo met originele uitlaat wilden luisteren naar dat pieptoontje en na de check hoorde hij verder geen piepje meer.
hij was wel weer diegene die vroeg of ik een andere demper erop had zitten.
toen weer Motoport in Zelhem opgebeld en een andere monteur daar wist te vertellen dat het door het servomotortje komt voor de Exup.
ze zeiden dat het goed was zo,dus mooi laten piepen.
als hij gestart is dan is enkel alleen die Laser nog maar te horen
}) :9~ :Y *O*
 
Laatst bewerkt:
Dat geluidje geeft ie van mijn ook.
En onder de 5000 loopt ie niet helemaal lekker denk omdat die exub eruit is
 
Dat zal wel de milieu dip zijn. Dat had ik ook op m'n 2003 R6. Kan je eruit laten halen op een testbank
Ik vraag me af of deze r6 makkelijk te tunen is op de testbank. Ik heb nog niets gehoord over power commanders of rapid bike's. Gezien het gegeven dat de injectie en cpu aangestuurd word door de throttle-by-wire, lijkt het me moeilijker om dit te beinvloeden.

Heeft iemand zijn/haar r6 al laten aanpassen op een testbank? Ik wil ook wel af van de milieudip.

Groeten,
Er6ik
 
Laatst bewerkt:
ik heb deze vraag ook al gesteld in het r6 forum maar stel hem voor het gemak hier nog eenkeer........is bij jullie de dip vanuit stilstand ook zo erg!?!? ik weet/wist dat ie erin zit maar bij mij is het echt erg...zelf mn ''oude'' r6 uit 1999 had het niet zo erg! bij bv optrekken bij een stoplicht trekt ie echt niet verleden keer ff een sprint je gedaan met een vriend en weet ik dat ook een groot gedeelte aan de berijden ligt maar dit was echt te! (r6 2001)

Staat ie ''verkeerd'' afgesteld of is dit bij iedereen zo!?!?

gr fabian
Vreemd. Ik zou toch eerst eens aan je dealer vragen of dit wel goed is. Misschien is het een technisch probleem en kun je het laten repareren... Je hebt ten slotte van rekening ook fabrieksgarantie...

Verder twijfel ik nog over een andere uitlaat... Die exup-klep zit er niet voor niets op... Lijkt me duidelijk dat de r6(gas-flow) zich anders gaat gedragen als je die klep verwijderd...

@Topic starter: pieptoontje heb ik ook. Volgens mij is het gewoon de brandstofpomp. De 2003 r6 had het ook, maar niet zo overduidelijk.

@El Gorro: :} :} :} :} :} :} :} Wat heb jij allemaal veranderd aan je R6?? :9~

PS: ik heb gekozen voor een kleiner tandwiel voor (als test) en dan herken je je r6 niet meer terug! Het lijkt wel een 750...!! R7!! })
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan