Yamaha R6 25kW

Toobs10

Rookie
24 jun 2007
26
0
Mierlo
Zit met een probleem wil heel graag een Yamaha R6 uit 2000 alleen moet 25kW rijden en zag dat een paar man hem hier wel op 25kW hebben gekregen. Kunnen ze mij misschien uitleggen hoe en waar en wat de eventuele kosten er van zijn??
Alvast bedankt
 
op de testbank gooien, schroef in je gashendel, naar 25kw afstellen, en klaar is kees.
heb je 25kw op uitdraai.
Kosten: ik was 75euro kwijt :P
 
Wat maakt dat nou uit, je hebt een R6..

Vind het een beetje iritant, heb op de thundercat van the hell gereden, en je hebt gewoon maar een heel klein beetje.. :P

(op mijn gixxer heeft het ook geen zin om hem helemaal op te draaien daar niet van.)
 
Vind het een beetje iritant, heb op de thundercat van the hell gereden, en je hebt gewoon maar een heel klein beetje.. :P

(op mijn gixxer heeft het ook geen zin om hem helemaal op te draaien daar niet van.)

Mijn gas kan ook maar echt heeeeel klein beetje open gedraaid worden, maar het stoort mij niet zo eigenlijk! Net snelgas, maar dan zonder snel.. :+
 
tja bij een fzr of zx6r kan je idd meer aan je gashendel draaien als die 25kw op gas zijn begrenst, maargoed het is aan het begin een beetje wennen dan je maar ongeveer 1cm aan die hendel kan draaien :+

gelukkig nog maar 2 maandjes *D
 
Geplaatst op vrijdag 29 juni 2007 10:26
:

op de testbank gooien, schroef in je gashendel, naar 25kw afstellen, en klaar is kees.
heb je 25kw op uitdraai.
Kosten: ik was 75euro kwijt



Ja idd waar heb je het laten doen?? en hoe heb je het met de verzekering gedaan.. want dat blijkt dan toch ook weer een verhaal apart te zijn? Wil namelijk maar al te graag die r6 halen die ik heb zien staan.. alleen die dealer verteld mij dood leuk dat hij neit terug te brengen naar 25kW is.. Staat niet op het lijsten ofzo.. Is een Yamaha YZF R6 uit '99 heb jij misschien HET antwoord? :P zou me iedergeval heel erg helpen.. LAs je dan ook nog een verzekering weet die het goedkeurt enzo.. Dank u Dank u :}
 
Laatst bewerkt:
Alle motoren zijn af te voeren naar 25kW, het gaat er alleen een beetje om of het wel of niet op je kentekenbewijs te staan komt. Ik rijd op een motor die NIET op kenteken 25kW is, maar wel teruggevoerd is. Het enige aantoonbare bewijs dat ik daarvoor heb, is een testbankuitdraai. Je rijdt dus met een licht-rijbewijs op een 25kW motor, VERPLICHT!, maar het staat niet op je kenteken.. en daar kan de politie om gaan zeiken!
Als je je motor verzekert bij KNMV, doen ze niet zo moeilijk over een uitdraai!
 
Laatst bewerkt:
Alle motoren zijn af te voeren naar 25kW, het gaat er alleen een beetje om of het wel of niet op je kentekenbewijs te staan komt. Ik rijd op een motor die NIET op kenteken 25kW is, maar wel teruggevoerd is. Het enige aantoonbare bewijs dat ik daarvoor heb, is een testbankuitdraai. Je rijdt dus met een licht-rijbewijs op een 25kW motor, VERPLICHT!, maar het staat niet op je kenteken.. en daar kan de politie om gaan zeiken!
Als je je motor verzekert bij KNMV, doen ze niet zo moeilijk over een uitdraai!

:^
Wel ff ervoor zorgen dat het zwart op wit staat, zodat je bijv. bij een aanhouding kunt aantonen met een uitdraai dat je op ene 25 Kw moto rijdt en dat je verzekerd bent met een event. brief van je verzekeraar.
is wel handig denk k :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook nog effe een vraag over 25kw, me motor is 25kw, ook via gashendel en carberateur. Is het niet vreemd dat ze bijde doen ? Vind het wel dom dat ik me gashendel niet vol open kan gooien.
 
Ik heb ook nog effe een vraag over 25kw, me motor is 25kw, ook via gashendel en carberateur. Is het niet vreemd dat ze bijde doen ? Vind het wel dom dat ik me gashendel niet vol open kan gooien.

Dit is niet dom, want als hij alleen op de gashendel is begrensd hou je bijna niks over. En wanneer je hem alleen op de inlaat laat begrenzen moeten ze hem zover afknijpen dat de motor niet lekker loopt. De oplossing die meestal wordt gebruikt is dus om hem op beide te begrenzen.
 
Hebben jullie er geen last van, als 'ie op gashendel is begrenst, het lastig is om rustig te rijden? Omdat je je gas maar heel iets kan opdraaien. Vroeg het me af.
 
Bij mijn Fazer uit 2000 komen er buisjes in de cabrurateurs. Waardoor die ook gegrensd word.

Je hebt twee manier:
1. Zoals vermeld, uitdraai testbank en dat bij je papieren stoppen.
2. Terug laten tunen, en dan bij het RDW langs gaan en op je kenteken laten zetten dat het 25 kw is. kost dacht ik meer. maar zeker weten verzekerd.


Politie kan gaan zeiken. Er is ooit iemand daarvoor voor de rechter geweest, met alleen uitdraai, maar is toen vrij gesproken, of wel het word gedoogd.
 
Hebben jullie er geen last van, als 'ie op gashendel is begrenst, het lastig is om rustig te rijden? Omdat je je gas maar heel iets kan opdraaien. Vroeg het me af.

Vreemd genoeg heb je met die ander halve cm uitlag nog genoeg gevoel en kan je goed dosseren.
 
ik heb de mijne 25kw op kenteken staan, een 2006 model, en ik ga hem in februari in de verkoop gooien. Als je interesse hebt moet je t maar zeggen, hoef je t zelf niet meer te doen;)
 
Vreemd genoeg heb je met die ander halve cm uitlag nog genoeg gevoel en kan je goed dosseren.

Dat viel mij inderdaad ook gelijk op in het begin, als je ernaast staat lijkt het bijna niks maar eenmaal aan het rijden merk je er weinig van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan