Yamaha R6 airbox dichtgeplakt

Randy_R1

Die hard MF'er
17 jul 2006
610
0
Etten-Leur
ik heb deze r6 nog niet zo heel lang , maar onlangs ontdekte ik ineens dat de airbox is dichtgeplakt aan beide uiteinden .. heeft iemand enig idee waarom dit is gedaan ?
 
het is een R6 uit 2000 met een titanium bos uitlaat . De vorige eigenaar reed er alleen maar op circuit ermee .

hier is een foto met de afgeplakte airbox ... tenminste 1 kant ervan

full
 
het is een R6 uit 2000 met een titanium bos uitlaat . De vorige eigenaar reed er alleen maar op circuit ermee .

hier is een foto met de afgeplakte airbox ... tenminste 1 kant ervan

(Afbeelding)


Daar onderin zitten gaatjes om regenwater/condens eruit te laten lopen.
Om te voorkomen dat er rijwind druk verloren gaat worden deze gaatjes vaak gedicht.
Geloof overigens die verhalen maar niet dat je er 20 Pk bijkrijgt _O-
 
R6 met ademnood _O-

Ik zie het nut er niet van in, krijgt nu minder lucht dan hij zou moeten krijgen :?
Maar ja, er zal wel door een Tuner aan gesleuteld zijn O-) dus zal wel goed zijn 8-)

Gelukkig heb ik meer verstand van....................... Sh....T. :? nou ben ik dat ook alweer vergeten |(
 
Dit is het goede antwoord.

Er is alleen mee op het circuit gereden......dan is dit niet het juiste antwoord. De enige reden die ik me kan bedenken is idd aanzuiggeluid (ondanks dat ik dat wel vreemd vindt omdat de R6jes over het algemeen niet te veel herrie maken voor op het circuit, ook niet met Bos uitlaat). Het verhaal van Ossje klinkt ook erg plausibel. Ik zal straks eens kijken bij de mijne. Ik rijd ook alleen op het circuit en de mijne heeft nog nooit de openbare weg gezien.
 
Daar onderin zitten gaatjes om regenwater/condens eruit te laten lopen.
Om te voorkomen dat er rijwind druk verloren gaat worden deze gaatjes vaak gedicht.
Geloof overigens die verhalen maar niet dat je er 20 Pk bijkrijgt _O-
Zoiets dacht ik ook al ja, die 'ram-air' systemen hebben een gedeelte om meegekomen vocht af te kunnen voeren.
Dit zal gedaan zijn om gewoon een echt 'dicht' systeem te krijgen om zo min mogelijk drukverlies te hebben. De TS zei zelf al dat het een fiets van een circuitrijder is geweest. Zal me niks verbazen als er in de carburateurs en airbox nog meer is gedaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan