Yamaha r6 bj 2000 uitlaat tegendruk

JayQue

Rookie
12 mrt 2011
7
0
Hallo,

Ik heb een vraagje ik wil me deze uitlaat kopen.

http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem?itemId=170640913380&index=15&nav=SEARCH&nid=85418534418&back=1

(De uitlaat heeft een super geluid)

Alleen mijn vraag is hoe zit het met tegendruk?
Iedereen vraagt me dat maar ik weet eigenlijk niks hiervan.

Ik wil graag deze uitlaat kopen, maar als mijn motor hierdoor niet goed gaat functioneren neem ik het risico liever niet.

Kunnen jullie misschien hierbij helpen?

Alvast bedankt,

Gr jamie
 
Is het een 2takt dan dat ie tegendruk nodig heeft?

Waar het om gaat is dat die uitlaat extreem kort is en zo de uitlaatgassen sneller wegkunnen. Je motor gaat hierdoor armer lopen wat op de langere termijn wel schadelijk is. Het is daarom verstandig om de motor opnieuw af te laten stellen met uitlaat (of doe eerst een meting op een testbank of het afstellen uberhoud nodig is, kost een keer 25 eu).
 
Laatst bewerkt:
zeker omdat je een R6 99-02 hebt , ff op de testbank en af laten stellen .

ziet er trouwens naar uit , dat er weinig demper in dat stukje pijp zit ;)

tegendruk heb je inderdaad niet nodig , maar doordat je uitlaatgassen sneller afgevoerd worden zal ie wat armer komen te staan.
 
Lol. Is dat nou gewoon een mooie schuin afgesneden.. pijp? :P Weinig demper ja lol. Ik wil zeker een filmje alstie erop zit!

Maar inderdaad, tegendruk is voor 2takt. Wel afstellen ja!
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor jullie reacties.

Maar op den duur is het wel dus schadelijk voor de motor.

Want ik had ook gevraagd hoe het kwa benzine verbruik zat, hij zei tegen mij dat er weinig verschil in zat.

En voor chupkes ik had gevraagd of er een filmpje was zodat ik het geluid kon horen, hieronder is de link.


Nogmaals bedankt voor jullie reacties.

Gr jamie
 
bedankt voor jullie reacties.

Maar op den duur is het wel dus schadelijk voor de motor.

Want ik had ook gevraagd hoe het kwa benzine verbruik zat, hij zei tegen mij dat er weinig verschil in zat.

En voor chupkes ik had gevraagd of er een filmpje was zodat ik het geluid kon horen, hieronder is de link.


Nogmaals bedankt voor jullie reacties.

Gr jamie

Hoezo?

Als je de boel goed afsteld, is het toch nagenoeg hetzelfde qua slijtage ed?
 
bedankt voor jullie reacties.

Maar op den duur is het wel dus schadelijk voor de motor.

Want ik had ook gevraagd hoe het kwa benzine verbruik zat, hij zei tegen mij dat er weinig verschil in zat.

En voor chupkes ik had gevraagd of er een filmpje was zodat ik het geluid kon horen, hieronder is de link.


Nogmaals bedankt voor jullie reacties.

Gr jamie

Mooi geluid maar is dit niet een beetje teveel van het goede? :X
 
ik ben nou zelf ook aan het twijfelen vond hem ook heel erg hard.

dus ben toch maar een beetje weer rond aan het kijken voor iets anders.

Het is alleen jammer dat de R6 bj 2000 zo'n grote uitlaat heeft, de motor is gewoon echt mooi behalve dan de uitlaat.
Maar moet ook zeggen het geluid is ook super mooi vooral in de hogere toeren.

Ik wil alleen echt een kleinere uitlaat dan is hij echt perfect.
 
ik ben nou zelf ook aan het twijfelen vond hem ook heel erg hard.

dus ben toch maar een beetje weer rond aan het kijken voor iets anders.

Het is alleen jammer dat de R6 bj 2000 zo'n grote uitlaat heeft, de motor is gewoon echt mooi behalve dan de uitlaat.
Maar moet ook zeggen het geluid is ook super mooi vooral in de hogere toeren.

Ik wil alleen echt een kleinere uitlaat dan is hij echt perfect.

Als je echt een kleine wilt doe er dan een laser gp onder :9
 
zoals martell zegt , eens goed afgesteld = geen schade ;)
idd wel errug hard , denk ook dat je er spijt van krijgt.

kun je beter een bestaande sportuitlaat zoon lange(denk aan Laser leovinci devil enz , 2e hands kopen en dan inkorten .
misschien heb je nu al een open sport demper?? kun je die ook gewoon inkorten...
wordt ie en luider en minder opzichtig .
der zijn hier zat topics overgeweest qua inkorten .

devil heeft ook hoog gemonteerde einddempers voor de r6 , die lopen met de kont mee zegmaar.

zoon laser gp heb ik ook gehad op een R6 uit 2000 , zelfde pokke herrie als int filmpje...
na een week weer verkocht ...
 
Laatst bewerkt:
ja zo'n laser gp uitlaat heb ik ook gezocht maar ik heb hem nergens kunnen vinden.

misschien tips waar ik kan kijken, op de laser site vind ik helemaal niks.

en nogmaals bedankt voor jullie reactie stel ik echt op prijs.
 
Ja, das dus gewoon een "drag pipe" (geeft de Ebay advertentie ook aan)
En die ga helemaal in de USA bestellen _O-

Kan je net zo goed de ori demper eraf halen en een stukkie gebogen verchroomd erop zetten, is precies hetzelfde.
 
ja zo'n laser gp uitlaat heb ik ook gezocht maar ik heb hem nergens kunnen vinden.

misschien tips waar ik kan kijken, op de laser site vind ik helemaal niks.

en nogmaals bedankt voor jullie reactie stel ik echt op prijs.

Marktplaats zie ik ze wel eens staan


en by the way het lijkt me toch heel moeilijk de originele uitlaat van yamaha in te korten. of niet?

nog nooit gezien!

Originele demper van yamaha r6 inkorten ziet er niet uit
 
Laatst bewerkt:
Hoezo?

Als je de boel goed afsteld, is het toch nagenoeg hetzelfde qua slijtage ed?

Is wel noodzaak om bij een R6 van dat bouwjaar de boel opnieuw af te stellen. Zijn namelijk nogal gevoelig wanneer er een sportdemper wordt geplaatst ZONDER dat er opnieuw wordt afgesteld en dan gebeurt er dit:

Cylinder2.jpg


Staan ze bekend om



en by the way het lijkt me toch heel moeilijk de orginele uitlaat van yamaha in te korten. of niet?

nog nooit gezien!

Kijk gewoon ff op markplaats naar een 2de hands demper, ben je een keer 100-150 eu kwijt (Even duur als als 5x tanken)

http://link.marktplaats.nl/466864078

Deze kan je ook nog prima inkorten en met db killer heb je dan nog een beschaafd, maar tof geluid.
 
Laatst bewerkt:
originele zou ik niet gaan verzagen ... heeft ook weinig nut want das geen open demper...

sport uitlaatjes zijn open , cq pijp met gaatjes en dempings wol er rondheen .

kwestie van de popnagels uitboren , eindstuk eraf , Huls eraf , wol verwijderen , en binnen pijp inkorten , dan je buiten huls de juiste maat inkorten en weer in elkaarzetten met evt nieuw dempings wol ... en dicht poppen met GASDICHTE popnagels .
middagje werk.
je zou nog ff in het R6 topic kunnen kijken wie dat daar hebben gedaan en hoe kort ze het hebben gedaan ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zeggen gewoon beetje doorsparen voor een echte GP demper 8-)
(merken zat die een GP demper leveren voor je 00 type) O-)

Wel wat duurder dan dat stukkie pijp uit de steets, maar kweet zeker dat je er tien x meer plezier van hebt.
 
foto bij de advertentie is trouwens een 2003 model en niet 1999.

Daarnaast zou ik ook gaan voor een normale vervangings demper. er zit namelijk geen Cat. tussen bij jou. iets wat wel op de 2006 -2011 model zit. dus word erg veel herrie
 
foto bij de advertentie is trouwens een 2003 model en niet 1999.

Daarnaast zou ik ook gaan voor een normale vervangings demper. er zit namelijk geen Cat. tussen bij jou. iets wat wel op de 2006 -2011 model zit. dus word erg veel herrie

hmm kan het mis hebben hoor , maar volgens mij is het toch echt een 99-02 model bij de advertentie ;)

03 heeft zover ik weet toch echt een zwart frame en niet alu ..
dat terzijde , passen doet het ook van een 03 , tis tenslotte een slip-on dempert .
miss is de linkpijp ietsies anders ..
 
hmm kan het mis hebben hoor , maar volgens mij is het toch echt een 99-02 model bij de advertentie ;)

03 heeft zover ik weet toch echt een zwart frame en niet alu ..
dat terzijde , passen doet het ook van een 03 , tis tenslotte een slip-on dempert .
miss is de linkpijp ietsies anders ..

Dan gaat er iets mis ik zie alleen deze picture en die heeft toch echt een zwart frame.

full


Ik geloof dat het past heb nooit een 03 gehad dus zou het niet weten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan