Yamaha R6 ervaringen....

JacobR6

Die hard MF'er
5 okt 2008
442
0
Zaanstad
sinds een half jaar ben ik de trotse eigenaar van deze R6 uit 2002.

maar er vallen mij een paar dingen op.

er staat nu 28.000 km op en de 2de versnelling ging stuk, gelukkig in de garantie periode dus dat viel wel mee. maar dit bleek dus een kwaaltje te zijn.

ook het schakelen op zich is af en toe niet soepel... is dit alleen bij de mijne???

ook het contactslot is aan vervanging toe, ook een kwaaltje?

en dan die uitlaat demper die er op zit, MIVV, is dit nou een onbekend merk of is het wat anders. want zelf zie ik ze zeer weinig....

zijn er nog meer kwaaltjes van dit R6 type? of valt het alles mee?
full
 
2e versnelling is een kwaaltje, hebben er wel meer. Mijn R6 schakelt lekker soepel en heeft tot nu toe nog geen last van kwaaltjes gehad.

MIVV is zeker niet onbekend :)
 
ik heb ook een R6 2002 sinds een maand of 3 en dat ding is fantastisch. Maar hij schakeld kut naar de tweede versnelling, dat is echt een R6 kwaaltje. En ik hoop dat die nog op tijd kapot gaat voor de garantie zeg maar.

Hoe schakelde die van jou? toen je hem en kocht en hoe snel ging het kapot?
 
Ik heb een R6 2001 en ik heb tot nu toe nog geen enkel probleem met schakelen gehad.

Heb hem nu 4,5 jaar,misschien bij de vorige eigenaar al probleem gerepareerd maar ik heb er tot nu toe alleen maar plezier van. :Y
 
Hoi Jacob.
Ik heb er ook een uit 2001.
Bij mij liep opeens een krukaslager eruit. ;(
Ander blokje gekocht en probleem opgelost. :}
Nooit problemen met schakelen.. eerder nog: hij gaat als een YAMAHA :W

Foto-VV8CGAFX.jpg


R6-jes van Artie & R6-9R
 
je voelt een weerstand bij het schakelen naar zijn twee en soms hoor je aardig wat geratel en dan klapt die pas in zijn twee (in alle toerentallen)
 
en dan die uitlaat demper die er op zit, MIVV, is dit nou een onbekend merk of is het wat anders. want zelf zie ik ze zeer weinig....


Wat maakt het uit of je demper van een onbekend merk zou zijn, wat MIVV trouwens niet is...., zolang het geluid goed is, gaat ie toch lekker? Want ik denk niet dat je nu al 6 pktjes zou missen van je paardenstal.
 
Die demper klinkt iig zeer goed, komen leuke klappen uit :D zeker als je in zijn twee veel toeren rijd en dan in 1 keer je gas los en uitlaten rollen :D

ik heb hem met 25.000 km gekocht en ik denk 500 km later ging zijn 2 kapot.
binnen een week was dat. in zijn 2 rijden en optrekken, bij 4000 toeren al. hij sloeg over sommige tanden heen. het werd steeds erger. gelukkig 6 maanden garantie :D

alles is weer gemaakt maar als je in zijn 1 rijd met veel toeren en niet optrekt en dan overschakelen naar zijn 2 dan voel je weerstand en een beetje geratel...
maar als je gewoon normaal optrekt is er niks aan de hand.

gaat idd als een kogel, met optrekken gaat hij nog in zijn 2 omhoog en dan doe ik niks bijzonders, gewoon plat als het maar kan :D

volgend seizoen maar eens het circuit op :D
 
Prima fietsen....geen problemen mee gehad.
full

alleen een ....ravijntje meegepikt.

Ik mistte wel vermogen/koppel...daarom rij ik nu 1000, probleem opgelost...
nieuw probleem Nu mis ik het gejankt....
 
Laatst bewerkt:
Prima fietsen....geen problemen mee gehad.
alleen een ....ravijntje meegepikt.

Ik mistte wel vermogen/koppel...daarom rij ik nu 1000, probleem opgelost...
nieuw probleem Nu mis ik het gejankt....

mazzeltje??? damn alles goed afgelopen?

janken doet het zeker :D
me vriendin hoort me vanaf 3 km al aankomen :D

vermogen... ja het is me eerste motor en ja zelf vind ik het nu nog mans genoeg om lekker te leren rijden....

ravijntje koppen hoop ik niet te doen :D
 
Ik mis soms inderdaad ook wat koppel maar ik hoef ook niet altijd meteen hard. En schakelen vind ik nu nog leuk.
 
En btw.. ik trek de R6 moeilijk ophoog in de tweede versnelling. Hoogstens een klein hupje.
 
Ik kan weinig zeggen over de motor zelf, ben alleen bekend met nieuwere types, maar Mivv is de leverancier van Nicky Hayden z'n uitlaatjes (athans, vorig jaar)
 
K heb een R6 uit 2003, die kleinigheidjes van de 2de versnelling zijn bij mij soms ook al merkbaar 22k gereden. Voor de rest rijdt die motor niet, maar gaat als een kogel, geleid projectiel wel te verstaan }) }) }) . K weet niet wat het is, maar zolang die versnelling er niet uitloopt vind k het best, owja gas plank tot 14k trekken en dan naar de 2 gaat ie er ook echt hard in zegma. Hoort erbij. voor de rest een iedeale machine :] :] :]
 
hmmm sorry hoor, maar ik wil ff mijn $0,02 kwijt...

Je koopt een 2e hands motor, krijgt er problemen mee en nu ligt het aan de r6? Heb je je ook afgevraagd hoe de vorige (1e) koper ermee om is gegaan? Heeft hij/zij ermee geragd? Is ie misschien een keer plat gegaan? (op de linkerkant?) :?

Een japanner kan sterk zijn, maar als je hem verkeerd behandeld kun je hem zo naar God helpen... B|

De r6 staat niet bekend als de motor met de perfecte versnellingsbak, maar als een motor met veel gebreken (pssst.... zoals niet nader te noemen Italianen... ) staat ie al helemaal niet bekend... :N

Ik heb op mijn eerste r6 zo'n 45000 km gezet, zonder enig motorisch probleem. :]

PS: in de lage toeren schakelt 'ie nooit als een mes door warme boter, op hogere toeren gaat dat veel beter. Stilstaand schakelen is helemaal ellendig, maar dat hebben alle r6-en (2008 heb ik nog niet gereden, maar dat zal niet veel verschillen - neem ik aan)

By the way: "het contactslot is aan vervanging toe"... waar heb je hem gekocht? Bij een mannetje die een kennis heeft die er vanaf moest?? Of gewoon bij de dealer? _O-

Tip: gewoon laten repareren; remleidingen vervangen (staal omvlochten); voor 1 tandje minder en verder niets meer aan doen! *O*

Veel plezier ermee!! *D
 
Laatst bewerkt:
die riscico's heb je altijd met een 2de hands motor, klopt.
daarom wilde ik ook een motor met minstens 6 maanden garantie, dan heb je tenminste nog iets... niet van een kennis zijn neef en daar zijn broer van haha nee bij een dealer
Gebben Motoren uit Rogat.

het contactslot gaan ze ook nog maken voor de garantie :D lang leven de garantie!

in het voorjaar even een beurtje en idd een ander tandwieltje :D
hoezo staal omvlochten???
 
Prima fietsen....geen problemen mee gehad.
[afbeelding]
alleen een ....ravijntje meegepikt.

Ik mistte wel vermogen/koppel...daarom rij ik nu 1000, probleem opgelost...
nieuw probleem Nu mis ik het gejankt....

Score van dat weekend...
30 meter te laag....
en een paar krasjes op m'n laarzen
geschaafd Ego & rechterzijkant
en een Flitsende 276 met een hoop Krassen

})



http://nl.youtube.com/watch?v=lMoVcn3ASUk
-O-
 
hoezo staal omvlochten???
Euh de meesten noemen het stalen remmen... maar die zouden nooit flexibel zijn... De juiste benaming is (correct me if I'm wrong (but I'm not!)) is staal omvlochten...

By the way: het is nu ook nog wel lekker om te rijden, anders is trouwens je accu leeg voordat het voorjaar is :P

Have fun !!
 
Score van dat weekend...
30 meter te laag....
en een paar krasjes op m'n laarzen
geschaafd Ego & rechterzijkant
en een Flitsende 276 met een hoop Krassen

})



http://nl.youtube.com/watch?v=lMoVcn3ASUk
-O-
Waa!! flashback-gevoel van de maand... Ik heb -helaas- ook zo gestaan. In the middle of nowhere èn alleen... duurde zeker een uur voordat er iemand stopte om me te helpen... (Dank u zeer beleefd meneer de Zwitser!!) anders had ik er nog gestaan...

Dan sta je toch te kijken hoeveel koekblik er voorbij komt zonder te stoppen ... -O-
 
Waa!! flashback-gevoel van de maand... Ik heb -helaas- ook zo gestaan. In the middle of nowhere èn alleen... duurde zeker een uur voordat er iemand stopte om me te helpen... (Dank u zeer beleefd meneer de Zwitser!!) anders had ik er nog gestaan...

Dan sta je toch te kijken hoeveel koekblik er voorbij komt zonder te stoppen ... -O-

(dit past opzich wel goed thuis...in het topic R6 Ervaringen :+ )

Maar vertel? ravijn zwitserland R6
Klinkt idd als een lotgenoot.
Ik heb een engeltje achterop gehad....


>betonnen paaltje misgehouden
>auto misgehouden
>Ongedeerd
>Ik ben snel geholpen. door een bende motorrijders en een koekblikker
>alleen optische schade, behalve de remhendel...(zonder rem de pas afrijden :/ )
>m'n remhendel heb ik zaterdag eind van de middag nog ergens vandaan kunnen toveren. (welliswaar ook kapot maar bruikbaar)
>Ouders zaten toevallig in de buurt....dus gereedschap&gratis slaapplek.
 
Laatst bewerkt:
Ik was alleen in Davos en schatte een bocht verkeerd in en vooral die scheur die door het asfalt liep (wegwerkzaamheden) zorgde ervoor dat ik in een slingerbeweging terecht kwam. Ik dacht "Rij niet door die wegafzetting... niet doe..." Beng! dus dwars door de wegafzetting heen, langs de kant van de weg... dat bord sloeg mijn spiegel eraf en mijn ruitje... en oh ja... ook de berijder... |(

Dus met r6 en al een metertje lager gevallen. Ik in het gras en mijn r6... op wonderbaarlijke wijze tussen grote stenen, zonder verder grote schade!

Ik heb daarna geprobeerd de motor op de weg te krijgen, maar ik kon geen kant op. Ik kreeg hem niet weggeduwd. Dat duurde zeker een (half?) uur voordat er iemand stopte. (Het was achteraf in de bergen op een zondag). Gelukkig stopte er een Zwitser in een auto. Hij was ook motorrijder en heeft me gelukkig geholpen...

De dag erna de motor eens goed gewassen en ik kon bijna geen krassen vinden :o Ik blij, maar onderaan de kuip kwamen beide kuipdelen niet goed meer bij elkaar... De uitlaatdemper heeft blijkbaar de grootste klap verwerkt. Maar gelukkig heb ik wel naar huis kunnen rijden. De motor mankeerde technisch gezien helemaal niets... :}

Waarschijnlijk heb ik op het laatste moment er nog genoeg snelheid uit weten te halen... Mijn leren pak had trouwens ook bijna geen schade en ik had ook geen enkele blauwe plek!

Ik denk dat ik jouw engeltje ook even geleend heb...! :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan