Yamaha R6 loopt op 3 poten

MartinR6

Rookie
1 dec 2009
2
0
Hallo,
Ik heb een vraag over m'n R6 uit 1999.
De laatste tijd loopt hij af en toe op drie cilinders zegmaar.
hij houd gigantisch in dan en gaat dan niet echt hard vooruit, meestal gewoon beetje met gas spelen en hij knalt weer weg. Je kunt het ook een beetje horen aan het verschil in geluid, en weet 90% zeker dat het de cilinders zijn. Het is gewoon zeer irritant in bochten wanneer je op het vermogen rekent om er fatsoenlijk uit te komen. :(

Mijn carburateurs heb ik al helemaal schoon gemaakt, dus ligt niet aan troep in carb.
Zitten nieuwe bougies in, werd iets beter, maar nog niet perfect.
Olie altijd goed e.d.
Het kan ook niet zo zijn dat de cilinder kapot is, of zuiger o.i.d. want dan zal hij het altijd moeten hebben.

Kan iemand mij verder helpen? Of ligt dit aan de afstelling van de Carbs?

mvg Martin
 
Hallo,
Ik heb een vraag over m'n R6 uit 1999.
De laatste tijd loopt hij af en toe op drie cilinders zegmaar.
hij houd gigantisch in dan en gaat dan niet echt hard vooruit, meestal gewoon beetje met gas spelen en hij knalt weer weg. Je kunt het ook een beetje horen aan het verschil in geluid, en weet 90% zeker dat het de cilinders zijn. Het is gewoon zeer irritant in bochten wanneer je op het vermogen rekent om er fatsoenlijk uit te komen. :(

Mijn carburateurs heb ik al helemaal schoon gemaakt, dus ligt niet aan troep in carb.
Zitten nieuwe bougies in, werd iets beter, maar nog niet perfect.
Olie altijd goed e.d.
Het kan ook niet zo zijn dat de cilinder kapot is, of zuiger o.i.d. want dan zal hij het altijd moeten hebben.

Kan iemand mij verder helpen? Of ligt dit aan de afstelling van de Carbs?

mvg Martin
Heb je de sproeiers het cilinderdeksel ook al gecontroleerd aan de binnenkant?
Op aanslag, of je kleppen nog wel goed zijn?
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Ik heb een vraag over m'n R6 uit 1999.
De laatste tijd loopt hij af en toe op drie cilinders zegmaar.
hij houd gigantisch in dan en gaat dan niet echt hard vooruit, meestal gewoon beetje met gas spelen en hij knalt weer weg. Je kunt het ook een beetje horen aan het verschil in geluid, en weet 90% zeker dat het de cilinders zijn. Het is gewoon zeer irritant in bochten wanneer je op het vermogen rekent om er fatsoenlijk uit te komen. :(

Mijn carburateurs heb ik al helemaal schoon gemaakt, dus ligt niet aan troep in carb.
Zitten nieuwe bougies in, werd iets beter, maar nog niet perfect.
Olie altijd goed e.d.
Het kan ook niet zo zijn dat de cilinder kapot is, of zuiger o.i.d. want dan zal hij het altijd moeten hebben.

Kan iemand mij verder helpen? Of ligt dit aan de afstelling van de Carbs?

mvg Martin


Compressie meten ivm scheurende cilinders, indien er een afwijking is snel inruilen! :P
 
Heb je de sproeiers het cilinderdeksel ook al gecontroleerd aan de binnenkant?
Op aanslag, of je kleppen nog wel goed zijn?

Kun je dit op een of andere manier verduidelijken ? Weet eigenlijk niet goed waar je het over hebt.
( weet niet waar een cilinderdeksel zit of wat dit is, wat doet aanslag, hoe controleer je of je kleppen nog goed zijn )
 
Kun je dit op een of andere manier verduidelijken ? Weet eigenlijk niet goed waar je het over hebt.
( weet niet waar een cilinderdeksel zit of wat dit is, wat doet aanslag, hoe controleer je of je kleppen nog goed zijn )
Enige manier van controlleren, zou kunnen zijn, cilinderdeksel van je blok afhalen, (is heel veel werk). Of inderdaad een compressie meting doen. Geeft meestal ook wel aan hoe het gesteld is met het opbouwen van je compressie in je motor.
Als dit klopt, naar een specalist???
 
Enige manier van controlleren, zou kunnen zijn, cilinderdeksel van je blok afhalen, (is heel veel werk). Of inderdaad een compressie meting doen. Geeft meestal ook wel aan hoe het gesteld is met het opbouwen van je compressie in je motor.
Als dit klopt, naar een specalist???

Weet nog steeds niet waar die cilinderdeksel waar je het over hebt eigenlijk zit, wellicht heb je het over kleppendeksel of cilinderkop.
 
Ik zou als eerste de compressie gaan meten, gezien het jaartal van de motor. :(

Dit is een motor met carburateurs, dus daar kan weinig mis mee zijn. Misschien kun je de gasnaalden nog even checken op slijtage.

Laatste wat het natuurlijk ook kan zijn is een slechte aansluiting aan je bobine. Maar je hebt 1 bobine per 2 cylinders. Dan zou hij op 2 poten gaan lopen. Ik denk dat je gokt met die 3 poten, kan het ook 2 poten zijn?
 
Ik zou als eerste de compressie gaan meten, gezien het jaartal van de motor. :(

Dit is een motor met carburateurs, dus daar kan weinig mis mee zijn. Misschien kun je de gasnaalden nog even checken op slijtage.

Laatste wat het natuurlijk ook kan zijn is een slechte aansluiting aan je bobine. Maar je hebt 1 bobine per 2 cylinders. Dan zou hij op 2 poten gaan lopen. Ik denk dat je gokt met die 3 poten, kan het ook 2 poten zijn?

Hoeft niet hoor...Ik heb een auto gehad met 2 bobine's. 1 was er stuk, maar hij liep toch echt op 3 ipv 2 poten dus het zou ook best een bobine kunnen zijn.
Rzesssen tussen 1999 en 2001 dat waren toch die dingen waar wel eens stukken cylinder uitbraken?
 
ik zou ook voor een nieuwe bougiekapje of bobine kiezen omdat je melde dat het vervangen van de bougie een beetje hiep misschien zit er ergens een scheurtje in de kabel en maakt kortsluiting

succes er mee
 
zo,n ding heeft geen bougiekapje, maar een petbobine.
Zijn best wel prijzig je kan even enkele omwisselen om te kijken of het wel daaraan ligt.
En bij geen resultaat even een lektest doen ipv een compressiedrukmeting.
Met een lektest kan je snel zien-horen waar er lekkage is.
Mocht er een beste afwijking zijn NIET meteen inruilen maar gewoon particulier verkopen.
Anders krijgen we weer een topic over slechte motorzaken :X die zal worden opgestart door de koper van jouw motor
 
Hallo,
Ik heb een vraag over m'n R6 uit 1999.
De laatste tijd loopt hij af en toe op drie cilinders zegmaar.
hij houd gigantisch in dan en gaat dan niet echt hard vooruit, meestal gewoon beetje met gas spelen en hij knalt weer weg. Je kunt het ook een beetje horen aan het verschil in geluid, en weet 90% zeker dat het de cilinders zijn. Het is gewoon zeer irritant in bochten wanneer je op het vermogen rekent om er fatsoenlijk uit te komen. :(

Mijn carburateurs heb ik al helemaal schoon gemaakt, dus ligt niet aan troep in carb.
Zitten nieuwe bougies in, werd iets beter, maar nog niet perfect.
Olie altijd goed e.d.
Het kan ook niet zo zijn dat de cilinder kapot is, of zuiger o.i.d. want dan zal hij het altijd moeten hebben.

Kan iemand mij verder helpen? Of ligt dit aan de afstelling van de Carbs?

mvg Martin


heb ik ook gehad
mn bobine was stuk
nieuwe erin een beurtje erbij en doet het weer super :)
heb er een uit 2001 *:)

bobine bij cama gehaald
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Bedankt allen voor jullie reacties.
Zoals ik al zij kan het niet de compressie zijn of dat de kleppen o.i.d. stuk zouden zijn of lekken, want hij doet het namelijk niet altijd.
Als dit het geval zou zijn zou hij het altijd moeten doen en over de gehele vermogenslijn slecht lopen, wat hij dus niet doet.

Ik denk dat het dan toch ergens in de bobine zit of misschien ergens een kabelbreukje die soms wel/soms niet contact maakt.

MissTR46, jij zegt dus dat je het zelfde had? had je dit altijd of soms? en je denkt dat het helpt om een nieuwe bobine er op te zetten?
 
Laatste wat het natuurlijk ook kan zijn is een slechte aansluiting aan je bobine. Maar je hebt 1 bobine per 2 cylinders. Dan zou hij op 2 poten gaan lopen. Ik denk dat je gokt met die 3 poten, kan het ook 2 poten zijn?

Ik dacht toch echt een Bobine per cilinder. Want volgensmij is het een bobine en bougiekap in 1 bij de R6

Ik zou eerst met 1 nieuw vers bougiekapje aan het omwisselen gaan.

Dat is dus nog niet zo eenvoudig, en volgensmij zijn die dingen haast nooit stuk
 
Ik dacht toch echt een Bobine per cilinder. Want volgensmij is het een bobine en bougiekap in 1 bij de R6Dat is dus nog niet zo eenvoudig, en volgensmij zijn die dingen haast nooit stuk


Zo en dan natuurlijk ook mezelf nog even corrigeren. Puntje 1 was dus al gemeld, note to self, Eerst lezen! |(
Puntje 2, blijkbaar gaan ze heel zeldzaam weleens kaduk.. wederom eerst lezen! |(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan