Yamaha R6 Quickshifter Hartelman

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonLooij

Die hard MF'er
22 sep 2006
672
11
Breezand
Zoals de titel al verklapt heb ik nog een Hartelman quickshifter liggen voor een Yamaha R6. Deze past zowel op de RJ11 als de RJ15 (zolang er maar een YEC draadboom op zit volgens mij). Heb ik zelf indertijd aangeschaft omdat die van andere merken nogal een stuk gingen. Dan is de 400 euro die ik ervoor betaald heb ook ineens minder belangrijk (zolang hij maar heel bleef, want 100 euro voor een ander betalen en die na een half seizoen weg moeten gooien is pas echt zonde)! Mag nu weg voor de helft van de nieuwprijs. Slechts één seizoen gebruikt.

Wijziging: Volgens de website van Hartelman is een aparte ECU/draadboom niet eens benodigd! Bron: http://www.hartelman.nl/01-quickshift-compleet-yamaha-yzf-r6-06.html

Plaatjes bij het praatje:

Foto van de stekkers:


Helaas verkocht mensen! Veel plezier ermee Denzol!
 
Laatst bewerkt:
pfffffffff had er een paar weekjes eerder mee gekomen, wel vreemd dat het op een draadboom kan zonder extra`s, bij een R6 na 2006 moet er bij een quickshifter van pc buiten een power commander ook nog een ignition module geïnstalleerd worden omdat er bij de hoge toeren een dubbele inspuiting is....????
 
Bij een 600RR is dat ook. Deze heeft (de R6 vermoed ik dan ook) 8 injectoren. 2 x 4.
Een PC (3 in ieder geval) word aangesloten op 4 injectoren waardoor de andere 4 niet beïnvloedbaar zijn via de PC. Daarom is de ignition module nodig bij motoren die 8 injectoren hebben. Echter heb je het dan over een quickshifter welke gekoppeld is aan de Power Commander.

Deze wordt als ik goed lees aangesloten op de draadboom van de motor. Het zal op die manier dus wel de ecu aansturen welke op zijn beurt dan de injectie of ontsteking aanstuurt (denk ik!).

Mooi ding aangezien je geen extra module of iets nodig hebt als ik het goed lees! Kan er ook minder stuk. Alleen maar gunstig!
 
Laatst bewerkt:
Bij een 600RR is dat ook. Deze heeft (de R6 vermoed ik dan ook) 8 injectoren. 2 x 4.
Een PC (3 in ieder geval) word aangesloten op 4 injectoren waardoor de andere 4 niet beïnvloedbaar zijn via de PC. Daarom is de ignition module nodig bij motoren die 8 injectoren hebben. Echter heb je het dan over een quickshifter welke gekoppeld is aan de Power Commander.

Deze wordt als ik goed lees aangesloten op de draadboom van de motor. Het zal op die manier dus wel de ecu aansturen welke op zijn beurt dan de injectie of ontsteking aanstuurt (denk ik!).

Mooi ding aangezien je geen extra module of iets nodig hebt als ik het goed lees! Kan er ook minder stuk. Alleen maar gunstig!

Dat klopt al aardig wat je schrijft.
Ik weet bijna zeker dat deze onderbreekt via de ontsteking en niet via de injectoren (brandstof). Daarom kan je hem relatief makkelijk aansluiten op de originele draadboom/ecu.
Er zit een ingebouwde ontstekingsmodule in. Zeg maar net zoals de rode quichshifters van HM. Die zijn daarom ook duurder dan de zwarte die enkel een sensor zijn. Net zoals de sensors van Dynojet.
Dit is wel een mooi ding maar ik denk dat je er niets aan hebt als je een yec ecu hebt, want daar zit in de ecu een ontstekingsmodule of wel de uiteindelijke quickshifter.
 
heb even gebeld naar hartelman :+ had namelijk serieus wel interesse.

maar je moet het zo bekijken, de quikshifter staat onder de noemer Race parts in de webshop.. en hijs past op een standaard kabelboom.. uit de race parts afdeling :)

Helaas niet op een standaard motor te monteren.
 
Ik vond het al een gek verhaal: heb er zelf probleemloos mee gereden (met een YEC-kabelboom)!
 
Ik vond het al een gek verhaal: heb er zelf probleemloos mee gereden (met een YEC-kabelboom)!

Op de yec kabelboom zit een qs aansluiting die word bestuurd door de yec ecu. Op een standaard kabelboom zit dat niet, daarom werkt die ook niet 😉 Dit is dus gewoon alleen de losse schakelaar zonder regelunit, die heb je ook niet nodig want die zit al in de yec ecu verwerkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan