yamaha r6 rookt uit carterontluchting...foute boel?

arjan_x

Rookie
27 jul 2011
7
0
Hallo.

had een paar dagen geleden een probleem voorgelegd over het afslaan van de motor bij warmworden.
Kreeg veel bruikbare reacties waarvoor mijn grootste dank.
Ik kreeg de tip de carterontluchting los te halen. Goed; toen bleef hij lopen en er kwam rook uit de carterontluchting en het stond ook onder druk.
Dit betekent zeker dat ik een serieus probleem heb?

Groetjes Arjan
 
er staat altijd wel een beetje druk op ,
de zuigers die op en neer gaan "verpompen" een hoop lucht en dat komt uit de carterontluchting naar buiten als je de slang los haald.
kun je hem met je vinger haast niet dichthouden is het een ander verhaal natuurlijk.

en elke motor die warm is rookt uit de carterontluchting :Y
 
matzwart1200r schreef op 12 augustus 2011 @ 17:51:
er staat altijd wel een beetje druk op ,
de zuigers die op en neer gaan "verpompen" een hoop lucht en dat komt uit de carterontluchting naar buiten als je de slang los haald
.
kun je hem met je vinger haast niet dichthouden is het een ander verhaal natuurlijk.

en elke motor die warm is rookt uit de carterontluchting :Y

Dat is met lang niet alle motoren zo, met een 4 cilinder veranderd de cartervolume bij het op en neergaan van de zuigers niet.
Als die uit de carterontluchting blaast dan komt het vanuit de verbrandingsruimte.
 
Laatst bewerkt:
Dat is met lang niet alle motoren zo, met een 4 cilinder veranderd de cartervolume bij het op en neergaan van de zuigers niet.
Als die uit de carterontluchting blaast dan komt het vanuit de verbrandingsruimte.


mee eens, wat dan weer duid op slechte zuigerveren.
volgens diverse berichten op mf wil bij bepaalde types/bouwjaren van yamaha he cilinderwand nog wel eens afbrokkelen, zoals eerder al omschreven is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan