Yamaha R6 start niet meer :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

GFG2207

Rookie
16 apr 2013
19
0
Arnhem
Beste MF'ers,

Ik ben sinds een paar maanden trotse eigenaar van een R6 (bj 2000). Ik reed er met veel plezier op en alles deed het ook goed tot vandaag.

Toen ik een klein bochtje wou maken toen ik de garage uit wou rijden heb ik het net niet goed ingeschat, maakte de bocht te scherp en liet de motor vallen (superstom, ik weet het :+ ). De motor viel niet hard ofzo, hield hem ook wel vast maar kon hem niet meer houden. De motor viel toen vanzelf uit na ongeveer 2 seconden. Toen de motor weer recht gezet en er tevreden naar gekeken omdat er zo goed als geen krassen te bekennen zijn *D maar toen ik hem wou starten was het uit met mijn tevredenheid. Als ik de motor probeer te starten draait de startmotor wel maar de motor springt niet aan. Heb geprobeerd de motor aan te duwen maar dit lukte me niet (heb het wel eens eerder bij mijn r6 moeten doen en toen lukte het wel, geen idee waarom nu niet). Heb al verschillende topics op dit forum gelezen en gezocht naar het probleem maar kan het niet vinden.

Ik kan er nog bij vermelden dat de motor nooit in een keer aan sprong, moest altijd een beetje het het gas spelen maar dit is vanaf dag een al zo geweest (Het lijkt mij dat dit wijst op een kapotte startmotor) en hij stinkt aardig naar benzine nu (zou misschien wel verzopen kunnen zijn). Ook gebeurde eerder vandaag iets anders (denk dat het er niks mee te maken heeft maar zet het er toch voor de zekerheid bij), toen ik de motor op contact zette en probeerde de motor te starten viel het dashboard uit. Sleutel terug gedraaid, weer naar contact toen weer proberen te startten en dit werkte wel. Gaf een beetje gas om te testen of alles werkte en toen viel alles weer uit, hierna werkte niks meer, geen contact er gebeurde niks. De zekering was de boosdoener. Een nieuwe erin gezet en alles werkte weer. Ben er hierna ook nog even mee naar de praxis gereden om nieuwe zekeringen te halen, starten was ook hier geen probleem alles werkte gewoon weer goed.

Ik heb geen idee wat het precies is en hoe ik het zou kunnen testen of het wel een van deze twee dingen is. Alle tips en hulp is welkom, het is niet zo dat ik zwem ik het geld oid dus daarom vraag ik eerst jullie en als het me echt niet lukt breng ik hem naar de dealer. Alvast bedankt voor alle hulp :)

George
 
Thnx voor de tip Zot. Toen ik de motor probeerde te starten vanochtend met gas open startte ze al na 5 seconden. Kan je ook uitleggen hoe dit nu komt en waarom die het eerst niet deed? Voor mij is het allemaal tovenarij :p
 
Thnx voor de tip Zot. Toen ik de motor probeerde te starten vanochtend met gas open startte ze al na 5 seconden. Kan je ook uitleggen hoe dit nu komt en waarom die het eerst niet deed? Voor mij is het allemaal tovenarij :p

ik ben tovenaar 8-)
 
Laatst bewerkt:
Maar serieus hoe komt het? want ik heb het gister ook geprobeerd maar ik las op internet dat ik niet langer dan 5 tellen achter elkaar mijn startknop in moest drukken omdat de accu anders te snel leeg gaat (is uiteindelijk ook gebeurd, heb hem weer bijgeladen en het weer op allemaal manieren geprobeerd, met veel gas, choke geen choke, aanduwen etc.)
 
Maar serieus hoe komt het? want ik heb het gister ook geprobeerd maar ik las op internet dat ik niet langer dan 5 tellen achter elkaar mijn startknop in moest drukken omdat de accu anders te snel leeg gaat (is uiteindelijk ook gebeurd, heb hem weer bijgeladen en het weer op allemaal manieren geprobeerd, met veel gas, choke geen choke, aanduwen etc.)
je moet niet alles geloven wat je op internet leest. Alleen van tovenaars kun je op aan.

De motor was waarschijnlijk verzopen, doordat de vlotters niet werken als hij op zijn kant ligt.

De accu pool zal vermoedelijk niet goed vast om al besproken reden

De accu was leeg door veel start pogingen

De reden dat je niet lang continu mag starten is dat de startmotor te heet kan worden.
 
ik ben tovenaar 8-)
full


(het mag ook een keer zo, toch? Netjes bedanken en vragen naar de achtergronden :Y )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Mosseltje (en de rest): SSSSTTT!!! Jaag 'm nou niet weg jongens! Éíndelijk hebben we 'm zover dat 'ie iemand netjes helpt, laten we dit koesteren!

(@Zot: grapje moet kunnen toch ;) )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan