Yamaha R6 - startverdeler probleem? of kan dat niet

renzo_massi

MF'er
19 sep 2018
51
0
Goedemorgen,
Ik heb bij mijn Yamaha R6 wat rare dingetjes. Als ik een tijdje rijd en dan moet wachten bij bv een stoplicht, valt de motor uit, hele lage stationair lijkt het, dit kan vast een instelling zijn. Als de motor nog koud is geen probleem. Alleen heb ik dan het probleem dat soms mijn motor wel start en soms niet, net of de accu dan op is, maar 10 minuten later kan ik dan ineens wel weer starten. Lichten doen het gewoon.
Ik had een probleem eerder deze week dat tijdens het rijden mijn lichten uitvielen, aan gingen, dashboard uitviel, weer aan ging, dus accu bijgeladen. Motor had even stil gestaan dus leek me nog niks geks. Dat dashboard probleem heb ik nu niet en al mijn lichten doen het verder wel normaal.

Ik heb meer gelezen over een startverdeler die niet goed kan zijn, maar kan dat ook dan heet soms wel starten en soms niet starten veroorzaken, net alsof je accu leeg is? En het uitvallen als de motor opgewarmd is bij een stoplicht lijkt me dan weer niet te kunnen komen door een startverdeler of is dat wel mogelijk?
 
Die heb ik van de week vastgezet na het laden van de accu, dus die zijn goed vast. Of de kabeltjes moeten niet goed zijn oid, maar dat kan niet te maken hebben met het uitvallen toch, wel met soms wel of soms niet goed starten, dat kan ik begrijpen
 
probleem is dat hij uitvalt als hij warm is, loopt ook heel laag stationair viel me op, alleen dan start soms de motor wel als hij warm is en soms niet, net of de accu dan op is, hoewel die dan even later wel ineens weer start alsof de accu vol is
 
ehm, cilinderwand?

Kopie van SL5500762.JPG
 
Ok, maar wat zou dat precies kunnen veroorzaken met mijn problemen. Zelf zou ik dan eerder denken aan een spanningverdeler en met dit geef je aan dat dat zou kunnen dat dit de uitval wanneer de motor warm is veroorzaakt?
 
Ok, maar wat zou dat precies kunnen veroorzaken met mijn problemen. Zelf zou ik dan eerder denken aan een spanningverdeler en met dit geef je aan dat dat zou kunnen dat dit de uitval wanneer de motor warm is veroorzaakt?

Ik denk dat je inderdaad laadspannings problemen hebt of een slecht contact.
Maar dat is niet de oorzaak van het uitvallen bij warme motor. Ff bij warme motor de carterontluchtingslang van de achterkant airbox loshalen. Als hij daar stevig uit rookt weet je genoeg. Met losse slang moet hij ook blijven lopen.
 
Ok, die spanning kan ik idd zelf wel nakijken. Dat van die slang loshalen betekend dat als hij erg rookt dat er dan een cilinderprobleem is en anders niet? Ik probeer ook wel eerst om de stationair wat omhoog te zetten want ik denk dat die ook wel erg laag staat, ook al wanneer hij koud is.
 
ik zal vanavond even kijken, viel me gewoon op dat hij maar heel laag liep. Wat ik gisteren bv had is dat hij als ik kom aanrijden bij een stoplicht tot heel laag terugvalt maar dan soms ook nog wel blijft lopen, maar geef ik dan een beetje gas zonder weg te rijden en dan weer laat terugvallen in stationair, hij dan toch uitvalt. Verder is het vermogen van wat ik merk niks mis mee.
 
Ff bij warme motor de carterontluchtingslang van de achterkant airbox loshalen. Als hij daar stevig uit rookt weet je genoeg. Met losse slang moet hij ook blijven lopen.

Ik ga ook die check doen of er rook uit komt, dat zou dan dus betekenen dat het de cilinderwand kan zijn. De motor heeft wel al 48000 gelopen dus had dat dan niet veel eerder gemoeten?
 
Laatst bewerkt:
Als je spanningsregelaar defect is dan lijkt het niet alleen of je accu leeg raakt maar dan is dat ook zo.
Als je accu zo leeg raakt dat je motor afslaat branden je lampen ook veel zwakker.
Ik zou eerst een goed kijken naar de accukabels, misschien zitten ze niet goed vast of maken ze slecht contact door corrosie.
Nog belangrijker is om eerst te doen wat Rambabbel schreef over de cilinderwand.
Als blijkt dat je dat probleem hebt kan je hem in onderdelen gaan verkopen en is die spanningsregelaar bijzaak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan