Yamaha r6 uit 1999 stationair uitslaan bij 98 graden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hotride

Rookie
15 aug 2007
8
0
Wolvega
hallo wie heeft er een antwoord op mijn vraag ik heb een r6 uit 1999 maar die slaat uit als hij warm word gaat onregelmatig lopen bij de 98 graden en da n slaat de motor ook uit k&n filter al schoongemaakt en nieuwe accu erop wie kan me helpen?? alvast bedankt
 
hij heeft 42000 gelopen en kleppen zijn allemaal gesteld zei die jongen en de carbarateurs gesynchroniseerd komt bij een jongen van motor port weg heeft altijd zelf t onderhoud gedaan dus snap er ff niets van momenteel
 
en denny heb jij precies het zelfde dan maar als hij koud is dan loopt hij wel goed en word hij warm rond 96 98 graden dan is het mis op 1 of andere manier en loopt dan heel onregelmatig en slaat dan vanzelf uit maar als hij koud is loopt ie wel goed en rammelt verder niet of wat dan ook t enigste is als hij warm is moet ik een heel klein beetje gas bij geven om hem aan te krijgen heb jij dat ook dan?
 
hij heeft 42000 gelopen en kleppen zijn allemaal gesteld zei die jongen en de carbarateurs gesynchroniseerd komt bij een jongen van motor port weg heeft altijd zelf t onderhoud gedaan dus snap er ff niets van momenteel
O, ik dacht dat het een motor met inspuiting was, maar dus toch carburateurs.

Als het niet aan de stationairgas-inregeling ligt (moet per se aan warmGEREDEN motor plaatsvinden) dan zou ik eerst eens terdege de verbinding tussen carbs en cilinders testen op luchtdichtheid; meeste motoren hebben daar moderne rubber spruitstukken zitten en die gaan ooit poreus worden of scheurtjes vertonen en natuurlijk (anders te makkelijk) het eerst aan de onderkant.

Hier op Forum geleerd: rubbers tijdens stationairdraaien van de motor benevelen met deodorant, maar niet zo wild dat het luchtfilter ervan meesnuffelt want dan onzuivere proef. Verandert hierdoor het toerental dan is in dat bereik iets niet goed dicht en heb je Valse Lucht. Zulke lekkage aan rubber wordt gewoonlijk groter bij doorwarmen.

Het kan ook zijn dat de rubbers onglad gemonteerd zitten en dan ondicht aansluiten; oude fietsenmakers-truc zoals ook bij handvatten: voor montage een poosje in heet water leggen en/of tijdens montage warmföhnen.

Ik zou dit "eenvoudige" proefje eerst van alles doen, alvorens te gaan zoeken naar de echt moeilijke dingen (waar ik zwaar onvoldoende verstand van heb).
 
O, ik dacht dat het een motor met inspuiting was, maar dus toch carburateurs.

Als het niet aan de stationairgas-inregeling ligt (moet per se aan warmGEREDEN motor plaatsvinden) dan zou ik eerst eens terdege de verbinding tussen carbs en cilinders testen op luchtdichtheid; meeste motoren hebben daar moderne rubber spruitstukken zitten en die gaan ooit poreus worden of scheurtjes vertonen en natuurlijk (anders te makkelijk) het eerst aan de onderkant.
Hahahahaha. Jij zegt echt áltijd hetzelfde he! Toen ik je naam zag in dit topic wist ik al wa tje ging zeggen ;)
 
Laatst bewerkt:
en denny heb jij precies het zelfde dan maar als hij koud is dan loopt hij wel goed en word hij warm rond 96 98 graden dan is het mis op 1 of andere manier en loopt dan heel onregelmatig en slaat dan vanzelf uit maar als hij koud is loopt ie wel goed en rammelt verder niet of wat dan ook t enigste is als hij warm is moet ik een heel klein beetje gas bij geven om hem aan te krijgen heb jij dat ook dan?

Hoi Hotride.

Ja precies dat. Als ik hem dan heel eventjes af liet koelen(5min) dan liep hij weer normaal, maar dan na een minuutje weer hetzelfde verhaal. Toch zoals je ziet aan de reacties kan het aan veel andere dingen liggen. Bij mij bleef hij ook altijd starten, idd met beetje gas bij, soms viel hij zeer kort daarna wel weer uit. Ook liep hij zeer onregelmatig in toeren stationair. Maar dat kan ook de injectie geweest zijn die zichzelf probeert bij te regelen.
Alleen het feit dat jouw kleppen net gesteld zijn doet me vermoeden dat het misschien toch een andere oorzaak heeft. Anders was dit bij het stellen vast en zeker aan het licht gekomen. Het feit dat je motor het alleen doet als hij warm is geeft toch aan dat het ook aan materiaal ligt dat idd vervormt bij verhitting. Voer eerst de simpele tests uit, inlaatrubbers is natuurlijk makkelijke te testen. Maar anders zou ik het denk toch in de richting van compressieverlies zoeken (gezien de overeenkomsten met mijn probleem). Ik weet niet na hoeveel km's de zuigerveren op beginnen te raken van een R6? Of misschien toch ergens een scheurtje in het blok (zoals bij mij ook gesuggereerd werd)
Iig heel veel succes!! De mijne rijdt nogsteeds niet ;(
 
Laatst bewerkt:
Nou zaterdag halen we hem uit elkaar opnieuw kleppen stellen carbarateurs synchroniseren alle rubbers controleren en hopen dat we daar iets vinden zeer vervelend dit ik hou jullie op de hoogte in ieder geval al bedankt voor de tips als er nog andere dingen zijn hoor ik ze graag groetjes
 
mischien heel stom hoor maar slaat je vin niet aan bij die temperatuur en trekt die niet zo zwaar dat je toerental dan in elkaar stort?? Wel toeval dat het precies op een bepaalde temp is.........
 
Ik zou toch eerst wat meer metingen doen voordat ik 'm uit elkaar haalde :X

Idd, meten is weten. Bij mij gaf de compressiemeting toch wel de doorslag. Toch zonde als je staks heel de kop eraf trekt en je had alleen een rubbertje of een bougie hoeven vervangen.

Bij mijn R6 slaat de fan trouwens pas bij 100 graden aan. En dat de fan zoveel stroom trekt dat die slecht stationair gaat draaien lijkt me stug. Of de accu moet bijna op zijn :?

Succes met sleutelen!
 
Nee haal m ook niet direct uit elkaar eerst alles door meten carbarateurs opnieuw synchroom zetten rubbers nakijken bougies enz word het daarna niet beter ja dan zit er verder weinig anders op om toch ff in het blok te gaan kijken ik hou jullie op de hoogte en ps er zit net een nieuwe accu op dus lijkt me stug en de ene keer blijft ie wel netjes doorlopen en de andere keer is het mis heel appart allemaal
 
nou zaterdag druk bezig geweest en de carbarateurs sunchroom gezet alle rubbers gecontroleerd netjes ingevet stationair schroeven normaal gezet en t probleem beef zaterdag in ieder geval weg vd week nog eens een stukje gaan proberen en maar hopen dat dat het was hoe gaat het met jou r6 dan denny??
 
he denny heb jij hem alweer klaar?? ik heb van de week er mee gereden was helemaal niks denk dat hij nou toch echt wel helemaal u8it elkaar zal moet klepspelling controleren enz maar ben jij al iets verder gekomen met jou probleem??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan