Yamaha R6 - Uitvallen motor & benzine verbruik

coalchambeer

Rookie
25 okt 2009
11
0
Hallo,

Ik heb een R6 uit 1999. Mijn eerste probleem is dat ik na een keer of 10 gereden te hebben, opeens tijdens het rijden mijn motor uitvalt. Eerst gaan de lampen uit en dan opeens de motor ook. Nou heb ik eerder al mijn gelijkrichter nagekeken en daar bleek een contactje niet lekker meer te zitten en die heb ik vervangen waarna de gelijkrichter netjes mijn accu weer oplaadde. Nu is het vreemde hieraan dat vorige keer mijn motor uitviel precies toen ik thuis was (ff een gelukje) en toen heb ik de motor in de schuur gezet en ben ik volgende dag gaan kijken naar mijn accu of die leeg was. Die bleek nog gewoon vol te zijn!
Nu snap ik dus niet meer wat er aan de hand kan zijn? Misschien een slechte aarde?Of toch de gelijkrichter?....

Het tweede "probleem" wat ik heb is dat mijn r6 ongeveer 1:9 rijdt:s (wanneer ik vol gas geef komt er ook een berg rook uit de pijp, duid op slechte verbranding?) heb na gekeken en hij hoort 1:19,6 te rijden:s
Mijn vraag is, kan ik hier zelf iets aan doen of moet ik hem laten nakijken?

Vr. groet,
Ruben
 
1. Zitten de klemmen echt goed vast op SCHONE accu-polen?

====
2. Zo op Net te zien heeft 1999-versie nog carbs; die kunnen vervuild zijn, vooral na eventueel lang stilstaan maar misschien ook zijn nieuwe vlotternaaldjes nodig.

Ook nog een mogelijkheid dat je luchtfilter smerig vol zit.
 
Laatst bewerkt:
dankjullie,

1. Ik heb er een nieuwe accu inzitten die door een motorzaak bevestigd is, heb de polen zelf ook al meerdere keren goed nagekeken en heb gister ook nog goed gekeken of hij wel goed aard aan de motor zelf. Dat alles was ok.

2. Ik kan zelf wel wat sleutelen, dus dan zou ik dus de carbs ff moeten cleanen? zal dan ook gelijk ff me bougies eruit draaien (die moeten toch bruin gekleurd zijn las ik ergens?)
Yamaha R6 rookt uit carter ontluchting, en loopt slecht --> dit is gelukkig niet wat ik heb. Er komt geen rook uit mijn blok of iets dergelijks. Stationair loopt hij gewoon goed en gas geven gaat ook als de malle! Het enige is dat als ik gas geef er veel rook uit de pijp komt en als ik dan bijvoorbeeld de 14000 toeren heb aangetikt en mijn gas dichtgooi, hij gaat knallen uit de pijp (duid op aftherburning? in de pijp?), en tja hij rij niet echt heel zuinig (1:9) dus ik dacht 1+1=2?

Bedankt!
Ruben
 
Laatst bewerkt:
nee die 14000 toeren is gewoon rijdend;) de kleur rook is wit*-) wat zou dat betekenen? verkeerde koelvloeistof? er zit wel nog genoeg in...
hoe het ruikt zou ik niet weten want ik kan niet vol gas geven, achterste voren op de motor gaan zitten en aan me pijp gaan ruiken:p
Te rijk afgesteld...dat idee had ik dus ook. Kan je dat zelf afstellen?

Heb net mijn luchtfilter nagekeken en daar zat redelijk wat troep in...dat heb ik helemaal schoon gemaakt. Misschien dat dat een beetje helpt?
De carbs zelf zagen er nog erg goed uit.
 
carbs toch schoonmaken...een vuiltje in je sproeier/sproeierbuis zie je amper!
check ook even je sproeier maten. of had je hiervoor niet deze problemen en een beter brandstof verbruik?
 
Laatst bewerkt:
ik weet het niet ger--nl, ik heb de motor nog niet zo lang en heb nog niet veel getankt. Ik ga wel eerst zelf ff de carbs schoonmaken, mocht dat niet helpen, denk dat ik dan mijn carbs maar laat afstellen...ff binnenkort een afspraak maken...laat wel weten of het zin had!
 
Misschien heeft ie tuning gehad en is alle tuning stuff eruit gehaald en de carbs niet teruggezet?
Iets anders kan ik me niet echt indenken.
Oh ja nieuw luchtfiltertje kost de kop niet en zou ik sowieso doen, schoonmaken is leuk voor een keer maar daarna mag ie wel vervangen worden.
Als je er niet uit komt PM maar.
 
Laatst bewerkt:
K&N luchtfilter bijv? heb gezien dat daar veel verschillende soorten in zijn toch?

Qua mijn carbs...denk dat ik ff w8 tot ik een nieuwe uitlaat erop gestampt heb anders kan ik het weer opnieuw gaan doen :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan