Yamaha R6 van 1999

Phil1

Rookie
14 mrt 2023
13
0
Vraagje, mijn r6 sputtert tussen de 6000 en 8000 toeren.
Hij is al in de garage geweest en alles vervangen van bougies tot luchtfilter en benzinefilter.
Ze hadden een product in mijn benzine toegevoegd om alles te reinigen en na 3 tankbeurten zou het probleem verholpen moeten zijn volgens de garage, maar dat is nu niet het geval.
Wat zou het probleem volgens jullie nog kunnen zijn!?
 
Het beste om er achter te komen is naar mijn idee een testbank op te zoeken en daar een testrun op te maken.
Daar zullen ze aan de hand van de uitdraai kunnen aflezen wat en waar het fout gaat.
En carburateurs reinig je het beste ultrasoon en niet met toevoegingen in de brandstof.
 
Vraagje, mijn r6 sputtert tussen de 6000 en 8000 toeren.
Hij is al in de garage geweest en alles vervangen van bougies tot luchtfilter en benzinefilter.
Ze hadden een product in mijn benzine toegevoegd om alles te reinigen en na 3 tankbeurten zou het probleem verholpen moeten zijn volgens de garage, maar dat is nu niet het geval.
Wat zou het probleem volgens jullie nog kunnen zijn!?
Als je de carterontluchting loskoppelt van het luchtfilterhuis doet blijft het probleem zich dan voordoen?
 
Ja nieuwe originele luchtfilter geplaatst.
De carterontluchting heb ik nog niet losgekoppelt , dat kan ik nog wel proberen.
Het blijft gewoon raar dat onder de 6000 en boven de 8000 toeren de motor perfect rijd.
Volgens de garage is gewoon het brandstofsysteem vuil van te lang stil te staan, maar volgens mij moet de carburateur terug gesynchroniseerd worden.
Alvast bedankt voor jullie tips!👍
 
Ja nieuwe originele luchtfilter geplaatst.
De carterontluchting heb ik nog niet losgekoppelt , dat kan ik nog wel proberen.
Het blijft gewoon raar dat onder de 6000 en boven de 8000 toeren de motor perfect rijd.
Volgens de garage is gewoon het brandstofsysteem vuil van te lang stil te staan, maar volgens mij moet de carburateur terug gesynchroniseerd worden.
Alvast bedankt voor jullie tips!👍
En dan gaat die garage niet de carburateurs ultrasoon reinigen maar doet het af met een zogenaamd flesje reinigingsmiddel in de benzinetank.
En hoopt zo de carburateur problemen weg te halen.
Maar die zijn er nu nog steeds.
Iets zegt mij nu dat je bij die garage niet verder komt met je probleem.
 
Ze gaan alles vervangen schrijf je en dan komen ze zelf met verhaal brandstofsysteem/carburateurs vuil door te lang stil staan.
Als ze dat weten waarom vervangen ze dan ook andere onderdelen die naderhand niet nodig waren.
Raar gedoe bij die motor garage.
 
Zo vreemd is het niet om eerst een benzine toevoeging uit te proberen.
ff ultrasoon reinigen kost je in een garage al de nodige manuren, dat t.o.v. een flesje forte o.i.d. kan je een hoop geld besparen.

Geen idee hoe erg het gepruttel is maar schijnbaar kan je hem boven de 8000rpm krijgen.
Wordt het steeds erger?
Pruttelt hij op alle cilinders of loopt hij dan op 3 poten?

Carterventilatie afsluiten doen ze als de cilinderwand scheurt (en verkopen hem dan zsm)

Heb je de originele uitlaatdemper?
 
Ik heb de motor nu van december, toen reed hij normaal.
Heb hem daarna eens tot 13000 14000 toeren gejaagd en dan is het probleem begonnen.
Heb hem dan binnen gedaan en hem een groot onderhoud gegeven en gezegd wat het probleem was.
Ze hebben vanalles vervangen zowel alle filters en bougies, olie Enzo.
Nu het produkt is toegevoegd is het al wel beter als in het begin, maar het is niet helemaal weg.
Als ik rustig gas geef heeft hij het niet, het is vooral als je de gas helemaal open draaid.
Onder de 6000 en boven de 8000 toeren heeft hij het niet, dan rijd hij normaal.
De originele demper heb ik niet, er staat een Akropovic demper op.
 
Ja nieuwe originele luchtfilter geplaatst.
De carterontluchting heb ik nog niet losgekoppelt , dat kan ik nog wel proberen.
Het blijft gewoon raar dat onder de 6000 en boven de 8000 toeren de motor perfect rijd.
Volgens de garage is gewoon het brandstofsysteem vuil van te lang stil te staan, maar volgens mij moet de carburateur terug gesynchroniseerd worden.
Alvast bedankt voor jullie tips!👍
Oké probeer die carterontluchting even, maakt dat niets uit dan zou het ook aan de gasnaalden en/of gasnaaldbuizen kunnen liggen, dan moeten die op slijtage worden gecheckt.
 
Meestal heeft een carburateur drie werkings gebieden , tenminste die waar ik ervaring mee heb
stationair , door stationair sproeier en lucht schroef , blijkbaar bij deze geen probleem
Dan midden gebied geregeld door de gasnaald ( denk het gebied waar jij last hebt )
En dan boven in als de naald helemaal naar boven is ( blijkbaar heb je genoeg benzine toevoer in dat gebied )

Misschien deze video kijken
 
Terug
Bovenaan Onderaan