Yamaha R6 vs Honda CBR 600 (modellen 1999-2000)

Djorre

Rookie
22 mei 2004
7
0
Ronse
Kan er me iemand zeggen wat het verschil is tussen deze 2 modellen op gebied van rijgemak en beheersbaarheid? Ik ben een beginner en zoek een 600, ik twijfel tussen een CBR - R6 - Thundercat. Ik ben maar 1.65m en ook niet een van de zwaarste thuis :p

De reden dat ik twijfel is simpel, sommigen zeggen me dat het moeilijk rijden is met een R6, dat die niet zo vergevingsgezind is als een CBR of thundercat. Aan de andere kant is de R6 wel een pak lichter dan die twee andere modellen. Verder is de zithouding precies ook niet al te comfortabel om lange afstanden (70km) mee te doen.

Voor alle duidelijkheid, ik heb nougaballen rijervaring. :?

Nog een kleine vraagje, wat doe je best : bij een particulier iets kopen of bij een garage gaan, rekening houdend met het feit dat ik weinig verstand heb van moto's (wat ondertussen voor iedereen wel al duidelijk is *D )

alvast dank voor jullie reacties

Beste,

Zit een beetje in hetzelfde schuitje als jij. Ben ook op zoek naar een 600, en overweeg ook dergelijke dingen. Mijn voorkeur gaat echter uit naar een CBR600f ('99) en dan wel om volgende redenen: hij is sportief, maar niet extreem (een toerrit behoort dus tot de mogelijkheden), is best wel licht (170kg is niet bepaald zwaar te noemen, weegt een R6 veel minder??), ziet er best wel leuk uit en is iets goedkoper (in België toch). Een Thundercat vind ik ook super, maar heeft iets minder vermogen en deze weegt inderdaad wel wat meer. Een moeilijke keuze, ik weet het, maar de CBR geniet mijn voorkeur. Jij valt blijkbaar meer voor de R6, tja, smaken verschillen (maar goed ook!). Anders gewoon een proefritje doen en dan wordt er al heel veel duidelijk.

Veel succes met je keuze, want het is een zwaar dilemma (en dan zwijg je nog van de Kawa ZX-6R of een soes...aiai!)

Groets,

Sjoen

Beste,